طراحی و اجرای دیوار سبز

اجرای دیوار سبز

آنچه در این مقاله میخوانیم

یکی از زیباترین فضاهایی که می توانیم داشته باشیم اجرای دیوار سبز آن هم به صورت تخصصی می باشد که هم در محیط داخلی و هم در محیط بیرونی کاربرد دارد . دیوار سبز که در زبان انگلیسی Green Wall نام دارد به عناوین دیگری مانند دیوار های زنده و باغ های عمودی نیز شناخته می شوند . نمای سبز یکی از زیباترین طراحی های فضای سبز است . در واقع می توان گفت این دیوار مجموعه ای از پوشش گیاهی است که به صورت عمودی نصب می شوند .

اجرای دیوار سبز

اجرای گرین وال

در زندگی شهرنشینی امروزی که جای خالی فضای سبز به خوبی حس می شود و برای ایجاد یک مکان زیبا که افراد بتوانند در آن به زندگی و کسب و کار خود بپردازند طراحی دیوار سبز امری ضروری به نظر می رسد . طراحی گرین وال در فضا علاوه بر زیبایی سبب افزایش سلامت جسمی و روانی افراد نیز می شود .

طراحی دیوار سبز پوسته سبز رنگ همراه با گیاهانی است که بر روی دیوار های داخلی و خارجی ساختمان متصل می گردند . نمای سبز اگر چه می توانند به صورت مستقل به کار روند ولی در عین حال می توانند مانند سقف های سبز ، محیط کشت برای اجرای آبیاری و زهکشی را به یک سیستم واحد تبدیل کنند . گرین وال یا باغ های عمودی خود کفا هستند یعنی بر خلاف گیاهانی که در زمین رشد می کنند . Green Wall به دیوار های داخلی و خارجی ساختمان ها  ، متصل می شود و آب و مواد مغذی لازم برای رشد را از داخل دیوار تغذیه می کند.

 

تاریخچه دیوار سبز

 

دیوار سبز یا طراحی نمای سبز چیست؟

گرین وال یک باغ عمودی سرپوشیده می تواند افزودنی عالی برای خانه شما باشد. اما، قبل از تصمیم گیری در مورد یک باغ عمودی سرپوشیده برای خانه جدید خود، مهم است که مزایا و معایب باغ های عمودی سرپوشیده را بسنجید تا مشخص کنید که آیا این باغ برای شما مناسب است یا خیر.

در گذشته گیاهان را در خاک یا آب نگهداری میکردند و بستر های محافظت و نگهداری از آن ها به صورت قدیمی و سنتی بوده اما امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ایده های مدرن میتوانیم از دیوارسبزها استفاده کنیم، و اما در ادامه با هم به بررسی بیشتر دیوارسبز یا همان گرین وال( Green wall )می‌پردازیم.

طراحی دیوار سبز یا گرین وال طبیعی سازه هایی به صورت عمودی اند که متشکل شده از گیاهان هستند نکته خیلی مهمی که میتوان اشاره کرد این است که شما میتوانید از این سازه ها روی دیوار های داخلی و خارجی ساختمان های مورد نظر خودتون استفاده کنید و حتی میتوان آن ها را به مستقل استفاده کرد این دیوار ها مجهز به سیستم آبیاری داخلی هستند و رشد گیاهان نمای سبز روی سطح یا ساختار دیوار میباشد

در نظر داره باشید که گیاهان به کار رفته در گرین وال با گیاهان بالارونده تفاوت دارند گیاهان در دیوار سبز روی سطح یا ساختار دیوار هستند اما گیاهان بالا رونده ریشه در زمین دارند و رشد آن ها احتیاج به زمان بیشتری دارند تا کل دیوار را بپوشانند اما گیاهان در نما های سبز اغلب رشد خود را گذرانده اند.

پیدایش گرین وال ( Green wall)

جرقه ایجاد دیوار سبز به زمانی برمیگردد که مردم برای بار اول شاخه های درختان تاک را روی دیوار ها اویزان میکردند البته گیاهان رونده مثل همچون گل رز که روی قلعه ها و بناهای قدیمی و سنتی  وجود داشته جرقه ایجاد پدیدار شدن دیوار سبز را رقم زده است .

در موارد دیگر در بابل و مدیترانه هم این گزینه ها وجود داشته بصورتی که با استفاده از کابل و سیم دیوار های سبز یا سقف های سبز ساخته میشده، با گذشت زمان این سیم  ها و کابل ها جایگاه خود را به داربست ها و گیاهان رونده دادند در نتیجه طراحی  دیوار های سبز هم در مسیر دکوراسیون داخلی هم راه پیدا کردند که  امروزه  شاهد بیشتر شدن این المان های در طراحی های داخلی هستیم.

دیوارسبز چگونه نگهداری میشود؟

دیوار سبز ماهیت و ساختاری دارند برای نگهداری گیاهان و رشد دادن آن ها،ساختار و شکل  آن ها به گونه ایی است که گیاهان را روی دیوار نگهداری میکنند

یکی از مهم ترین نکات نگهداری گرین وال زمان کاشت آن است که باید حتما در ابتدا باید از قارچ کش استفاده شود .دوره نگهداری باید هر هفته یا دو هفته انجام شود در دوره نگهداری از کود های ریشه زا و همچنین تقویتی 20*20*20 استفاده شود کود های هومیگ اسید در نگهداری دیوار سبز ها بسیار نقش پر رنگی را ایفا میکنند نوع کارکرد دیوار سبز فقط بستگی به نوع و جنس گرین وال دارد

بعضی از گرین وال ها لوله های مخفی دارند و از آن ها برای آبیاری سیستم استفاده میکنند.این در شرایطی است که بعضی دیگر از دیوار سبز ها احتیاج به آبیاری دستی دارند

مزایای دیوار سبز یا گرین وال

استفاده از دیوار سبز مزایای بسیار زیادی دارد . یکی از ویژگی های مثبتی که این دیوار ها دارا می باشند زیبایی بصری آن ها است که باعث جذابیت و قشنگی دیوار ها می شوند . گرین وال ها می توانند زیبایی های شهری را دو چندان کنند و زشتی های بتنی و آجری یک پارچه شهری را بپوشانند .

گرین وال چیست  

برای مشاهده ویدئو های پروژه های انجام شده کلیک کنید

مزیت گرین وال برای افراد

دیوار سبز باعث شادابی و افزایش راندمان کاری افراد می شود . دیوار سبز مانند تکه ای جنگل همه عناصر طبیعت را به نمایش می گذارد و این مناظر زیبا خلق و خوی ما را متعادل می کنند و باعث آرامش و خوش بینی ما می شوند . در حالت کلی طبیعت باعث می شود خشم و اضطراب در افراد کاهش یابد و همچنین طبیعت باعث کاهش خستگی ذهنی و استرس در افراد می شود . از دیگر مزیت های اجرای دیوار سبز تهویه و پاکسازی هوا می باشد .

ساخت گرین وال برای محیط زیست

استفاده از دیوارهای سبز در فضای باز و بیرونی به عنوان یکی از ابزار صرفه جویی انرژی به کار برده می شوند . پوشش گیاهان دیوار سبز باعث جلوگیری از تابش مستقیم نور آفتاب می شود و همین امر باعث کاهش حرارت ساختمان می شود . هم چنین در فصل زمستان باعث مانع خروج گرما از ساختمان می شود . از دیگر مزیت های اجرای Green Wall برای محیط می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. زیبایی
  2. افزایش تنوع زیستی در شهر
  3. باعث تصفیه هوا می شود
  4. کاهش پدیده گرمای جهانی
  5. عایق صوتی
  6. ایمنی ساختمان
  7. کاهش مصرف انرژی

زیبا سازی ساختمان با دیوار سبز

یکی دیگر از عمده ترین مزیت های دیوار سبز طبیعی زیباسازی ساختمان و محیط اطراف می باشد. همانطور که میدانید استفاده از گیاهان طبیعی دلربا در کنار زیبایی های ظاهری که میتوانند داشته باشند برای سلامت روان انسان ها نیز مفید هستند.

زیبا سازی ساختمان با دیوار سبز

معایب دیوار سبز و مشکلات آن

اجرای گرین وال تخصصی با وجود تمام مزایایی که دارد دارای مشکلات و معایبی نیز می باشد. البته قابل ذکر است برای اینکه بتوان معایب نمای سبز را به حداقل رساند و در کنار آن از تمامی مزیت ها نهایت بهره را برد. باید از بهترین متریال استفاده کرد و از تیم اجرایی متخصص که همان شرکت سورن بام است کمک گرفت. به طور کلی  از جمله ی این مشکلات می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • نفوذ ریشه گیاهان به بافت اصلی دیوار در زیر
  • آلرژی افراد ساکنین ساختمان به برخی گیاهان
  • به وجود آمدن بستر مناسب جهت ورود حشرات به داخل ساختمان
  • سختی رسیدگی و نگهداری از گیاهانی که روی گرین وال موجود هستند
  • سنگینی نمای سبز بر روی دیوار اصلی ساختمان و در نتیجه احتمال نشست آن

انواع دیوار سبز

همانطور که میدانید نمای سبز در مدل ها گونه های مختلفی وجود دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا انواع دیوار سبز را به شما معرفی کنیم و از طریق جدولی که در زیر گذاشتیم میتوانید اطلاعات مناسبی راجب این نوع Green Wall ها به دست آورید.

انواع دیوار سبز

1.دیوار سبز طبیعی

یکی از بهترین و پر طرفدار ترین مدل ها، دیوار سبز طبیعی می باشد. در این نوع گرین وال میتوان از گونه های گیاهی بسیار زیادی استفاده کرد و شما عزیزان میتوانید با توجه به سلیقه ای خود هر مدلی که دوست دارید را انتخاب نمایید.

2.دیوار سبز مصنوعی

اگر قصد خرید و اجرای دیوار سبزی تخصصی را دارید که برایتان بی دردسر باشد و نیازی به نگهداری و رسیدگی خاص به صورت مداوم نداشته باشد. پیشنهاد ما به شما دیوار سبز مصنوعی می باشد. همانند مدل قبلی این نوع گرین وال نیز دارای مدل های مختلفی است و در اجرای آن میتوان از گونه های مصنوعی زیادی بهره مند شد. همچنین بهتر است بدانید که دیوار سبز مصنوعی نسبت به دیگر مدل ها ارزان تر بوده و هزینه ای نگهداری آن نیز پایین تر می باشد

.خرید دیوار سبز مصنوعی خیلی ارزان و به صرفه است قیمت دیوار سبز مصنوعی از متری 2ملیون تومان تا 4 میلیون تومان متغییر است.نوع دیگر دیوار سبز ها ،دیوار سبز پنلی است که قیمت آن از متری800هزار تومان تا 1.500هزارتومان متغییر است پنل ها در ابعاد 40*40 و 50*50 و 40*60 موجود است که در مدل های پنل شمشادی ،پنل پرتقالی،پنل آکاردئونی،پنل آکوبا فانتزی،پنل مدل لیندا می باشد.

3.دیوار سبز خزه ای یا موس وال

دیوار سبز خزه ای یا ماس وال، یک المان طبیعی و چشم نواز برای دکوراسیون داخلی و خارجی است. این دیوارها از خزه های تثبیت شده ساخته شده اند که به هیچ گونه آبیاری، نور، خاک یا کوددهی نیاز ندارند و نگهداری از آنها بسیار آسان است. دیوار سبز خزه ای علاوه بر زیبایی، مزایای دیگری مانند عایق صوتی، تصفیه کننده هوا و ایجاد آرامش در محیط را نیز به همراه دارد. این دیوارها برای فضاهای کوچک مانند آپارتمان ها و همچنین محیط های اداری، درمانی و آموزشی ایده آل هستند.با نصب دیوار سبز خزه ای، می توانید از مزایای طبیعت در فضای خود بهره مند شوید و زیبایی و طراوت را به محیط زندگی یا کار خود هدیه دهید.

4. دیوار سبز استوایی

 گرین وال استوایی یک نوع دیوار سبز است که با استفاده از گیاهان استوایی و آب‌وهوای مرطوب و گرم ایجاد می‌شود. این نوع گرین وال دارای زیبایی و جذابیت خاصی است که می‌تواند فضای سبزی رنگین و پر از حیات را در محیط‌های خشک و بی‌روح ایجاد کند.

طراحی دیوار سبز

یکی از مهم ترین مراحل و دیوار سبز بخش مربوط به طراحی دیوار سبز می باشد. در این بخش و قسمت با توجه به نوع سلیقه ای شما، بودجه ای موجود، شرایط محیطی و بررسی های کارشناسان سورن بام طرحی برای شما آماده میشود که خود آن طرح شامل نوع گل و گیاهان مناسب، نحوه ای کاشت آن ها و … می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا توضیحات بیشتری را در رابطه با طراحی دیوار سبز خدمت شما ارائه دهیم.

طراحی دیوار سبز

1.طراحی دیوار سبز داخلی منزل

اگر قصد اجرای Green Wall داخلی را دارید باید گیاهانی انتخاب شوند که با شرایط محیطی حاکم در داخل محیط مشکلی نداشته باشند. همچنین ابعاد و اندازه نیز مهم می باشد تا گیاهان با رشد و بزرگ تر شدن دست و پا گیر نشوند. (این مورد برای اجرای دیوار سبز مصنوعی صدق نمی کند).

2.طراحی گرین وال درحیاط بیرونی

بر خلاف قسمت بالا اگر میخواهید که دیوار سبز خود را در حیاط و بیرون از محیط بسته داشته باشید. گیاهان بیرونی مناسب باید انتخاب شوند تا در اثر تابش نور مستقیم خورشید و یا هوای سرد و بارانی و … مقاوم باشند. همچنین علاوه بر آن طراحی دیوار سبز بیرونی نسبت به عوامل بیرونی دیگر میتواند متفاوت باشد.

 

2.طراحی دیوار سبز حیاط بیرونی

نحوه اجرای دیوار سبز طبیعی

دیوار سبز طبیعی یا زنده  از قطعات از پیش ساخته تشکیل می شود ، که به شکل عمودی و به کمک سیستم سازه ای سبک و استراکچر با فاصله بر روی دیواری که برای اجرای گرین وال اختصاص داده شده وصل می گردد . دیوار سبز طبیعی به اشکال مستقل و یا خود ایستا اجرا می شود . اجرای تخصصی را می توان در اندازه های مختلف برای فضا سازی محوطه داخلی و یا جهت نماسازی ساختمان ، دیوارهای حیاط ، باغ ها ، بام سبز ، بالکن و پاسیو و …  به کار برد . گیاهان رونده  و پیچک های بالا رونده گیاهان مناسبی برای این منظور می باشند .

زیر سازی گرین وال

قبل از انجام هر کاری باید تمام مشخصات و جزئیات آماده شود ، مواردی شامل فاصله لوله های آب، صاف بودن یا ناهمواری دیوار، لوله های فاضلاب، ابعاد نمای سبز ( گرین وال ) ،تعیین محل پیچ و رولپلاک و علامت گذاری برای دریل …
بعد از بررسی های اولیه نصب گرین وال با اجرای زیر سازی مورد نیاز شروع می شود. اگر دیوار ما کاملا هموار باشد ، نیازی به شاسی کشی فلزی برای اجرای گرین وال نیست در غیر این صورت باید قبل از اجرای،زیر سازی گرین وال را انجام بدهیم که همان شاسی کشی توسط پروفیلهای فولادی است.
بعد از این مرحله نوبت به نصب مش هاب فلزی مخصوص جهت نصب گلدانهای گرین وال می رسد

گیاهان دیوار سبز

انتخاب گونه گیاهی داخل Green Wall از اهمیت زیادی برخوردار است . انتخاب نوع گیاه بستگی به شرایط آب و هوایی دارد ، داخل منازل از گیاهان آپارتمانی و مخصوص فضای خانه انتخاب می شوند و اکثرا از گونه گیاهان استوایی استفاده می شود.

گیاهان دیوار سبز

پوشش گیاهی برای نمای سبز بسیار متنوع است اما بسته به کاربرد، تعداد آن محدود می شود . گیاهان معمولی برای گرین وال قابل استفاده نیستند زیرا تغییرات دما و آب و هوا به شدت روی آن اثر می گذارد.

گیاهان مورد استفاده در Green Wall بیرونی

در نمای سبز بیرونی باید از گیاهان خاص و بخصوصی استفاده کرد تا در مقابل شرایط محیطی و جوی مختلف مقاومت کافی را داشته باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از گیاهان مورد استفاده در دیوار سبز بیرونی را به شما توضیح دهیم.

  1. هدرا
  2. پاپیتال
  3. رزماری
  4. لاوان
  5. بومادران
  6. پیت اسپروم
  7. برگ انجیری
  8. شفلرا

گیاهان مورد استفاده در دیوار سبز داخلی

اگر قصد اجرای گرین وال داخلی را دارید میتوانید از گل و گیاهانی ظریف تر استفاده نمایید که در داخل ساختمان می توانند زنده بمانند. در ادامه برخی از گیاهان مورد استفاده در نمای سبز داخلی را برایتان قرار دادیم.

  1. سرخس : این گیاه مناسب محیط های مرطوب است، برگ های این گیاه به علت تفاوتی که با سایر گیاهان دارد و بلند بودن آن متفاوت به نظر میرسد و پوشش سبزی سه بعدی تری را نمایان میکند
  2. بیلبرجیا : از خانواده ی بروملیداسه با برگ های باریک و سبز و به طرف بالا و ساقه گل دهنده آویزان و به همین دلیل استفاده از آن به عنوان سبد آویزان رایج است،حداکثر عمر گیاه سه سال و یک بار بیشتر گل نمی دهد
  3. فیلودندرون : یک گیاه آپارتمانی زیبا و فوق‌العاده است که شاخ و برگ‌های زیبای دارد و مراقبت از آن بسیار آسان است به همین دلیل محبوبیت زیادی دارد
  4. افوربیا : انشعابات افوربیا کمی شبیه شمعدان‌ است؛ به همین دلیل، بسیاری آن را درخت شمعدان صدا می‌کنند! این گیاه از خانواده کاکتوس‌ها با حدود 2400 نوع مختلف، یکی از بزرگترین گونه‌های گیاهان گلدار به‌شمار می‌رود
  5. دایکوندرا : شبدر آمریکایی گونه ای پوششی، کوچک و چند ساله و بسیار معروف است که بومی استرالیا می باشد. در بسیاری از مناطق رشد می کند. ساقه ها باریک با کرک های نرم و کوتاه به صورت افقی گسترش یافته و در محل گره ها و درتماس با خاک ریشه تولید می شود
  6. کودونانته: گیاهی زینتی و از خانواده Gesneriaceae است. گل کودونانته بومی آمریکای جنوبی است. گل کودونانته گیاهی اپی فیت هست و در طبیعت روی تنه درختان و خزه‌ها رشد می کند، حالتی که در ارکیده‌های وحشی هم مشاهده می‌شود
  7. ریپسالیس : کاکتوس‌های این خانواده تقریبا بدون تیغ هستند و می‌توانند دور از تابش مستقیم خورشید به‌خوبی رشد کنند. کاکتوس ریپسالیس آرام رشد می کند؛ بعضی از انواع خوش شانس آن پس از چندین سال نهایتا به 6 متر خواهند رسید.

راهنمای انتخاب گیاهان برای گرین وال

اگر قصد دارید به سراغ طراحی نمای سبز برای محل کار یا منزل خود بروید ، انتخاب گیاهان دیوار مهمترین بخش طراحی و اجرای Green Wall می باشد . از جمله مواردی که می توان در راستای انتخاب گیاهان مناسب باید در نظر داشت موارد زیر می باشد :

راهنمای انتخاب گیاهان برای دیوار سبز

 

  • شرایط اقلیمی منطقه
  • انتخاب نوع گیاه
  • مراقبت از گیاهان Green Wall

برای انتخاب گیاهان گرین وال باید چه نکاتی رو رعایت کنیم:

  • شدت باد
  • تهویه مطبوع
  • گرمای مورد نیاز
  • مقدار نور و روشنایی
  • احتیاج به حداقل آبیاری
  • رشد متوسط و نوع خاک
  • حداقل اندازه رویش و احتیاج به هرس
  • سازگاری با آب و هوای منطقه مورد نظر

مهم ترین نکات در اجرای گرین وال

  •  استفاده از گیاهانی که با شرایط محیط خود سازگار هستند . محیط مورد نظر می‌تواند فضای داخلی خانه ، استخر ، شرکت ها ، مراکز خرید بزرگ ، فرودگاه ها ،  ادارات ، فروشگاه و یا کافی شاپ باشند .
  • نمای بیرونی ساختمان که می تواند دیواری در گوشه‌ای از حیاط خانه باشد . در جلوی ساختمان به دلیل اینکه پوشش گیاهی در Green Wall ، وضعیتی متفاوت از حالت معمول خود دارد ، گیاهان باید حساسیت را کنار گذاشته و کمی روی پای خود بایستند . گیاهان مقاوم به خشکی و کم‌ آبی زندگی بهتری برای این شرایط دارند ، انواع آن ها عبارتند از : ساناز ، پاپیتال ، لوندر ، رزماری ، انواع شمشادها ، هدرا ، و کاکتوس‌ها که می توانند بهترین انتخاب باشند .

 

هزینه ای اجرای دیوار سبز

انواع دیوار سبز (Green Wall)

  • دیوار سبز شبکه ای

این سیستم یک شبکه فولادی می باشد که گیاهان بالارونده بر روی آن قرار می گیرند و بر روی سازه ساختمان متصل می گردد .

  • دیوار سبز مدولار

به صورت پیش ساخته و مستقل می باشد و در قسمت های مختلف ساختمان قابل اجرا می باشد .

  • دیوار سبز پلیمری

در این سیستم یک پارچه نمدی با زهکش در زیر قاب دیوار سبز قرار می گیرد .

  • دیوار سبز هیدروپونیک

دیوار سبز هیدروپونیک در این سیستم کاشت گیاهان بدون خاک می باشد و آب ، تمام مواد غذایی دیوار زنده را تامین می کند .

انواع گرین وال مدولار

1.مدولار پانلی

پانل هایی که در دیوار سبز مدولار وجود دارد که پیش ساخته هستند این پانل ها که خطوط استیل جوشکاری شده و صفحات گالوانیزه است ، بر روی ساختمان نصب می شوند و گیاهان در درون آن کاشته می شوند و به صورت اتوماتیک آبیاری می شوند .

2.مدولار داربستی

این دیوار سبز همانطور که از اسمش پیداست دارای داربست های 3 بعدی و سبک است . این داربست ها از دیوار ساختمان جداست و گیاهان بر روی آن رشد می کنند .

هزینه یا قیمت دیوار سبز

هزینه یا قیمت اجرای گرین وال  طبیعی از متری 3.500.000 تا 6.000.000 میلیون تومان می باشد . تفاوت قیمت این المان بستگی به ابعاد و اندازه ی نمای سبز ، نوع گیاهان و پوشش گیاهی و کاربرد آن بستگی دارد .هزینه یا قیمت گرین وال بسته به نوع گیاه به کار رفته متغییر میباشد. شما میتوانید با هزینه خیلی کم صاحب یک گرین وال زیبا در منزل شوید.قیمت دیوار سبز بسته به آپشن ها و نوع متریال متغییر است.بالاترین قیمت دیوار سبز خزه ایی یا همان موس وال یا(ماس وال) است.قیمت خزه طبیعی یا ماس وال بسته به زمان خرید ماس وال بستگی دارد.

شرایط نگهداری دیوار سبز

برای اینکه بتوان از Green Wall نگهداری کرد قبل از اجرای آن شما باید یک سری اصول کلی را در نظر بگیرید و سپس با توجه به محیط نمای سبز طبیعی یا مصنوعی بهترین نوع آن را انتخاب کنید و اجرا نمایید. به طور کلی برخی از مواردی که در نگهداری دیوار سبز حتما به آنها باید توجه کرد ، شامل موارد زیر میشوند:

  1. انواع گیاهان گرین وال به کار رفته
  2. خاک مناسب برای این گیاهان
  3. نحوه و مقدار صحیح آبیاری
  4. تامین نور لازم برای گیاهان
  5. دمای مناسب برای رشد گیاهان

دقت به این موارد بسیار مهم است چرا که تعدادی از گیاهان گرین وال برای اجرا در بیرون و هوای آزاد مناسب هستند و تعدادی دیگر نیز برای اجرای دیوار سبز در منزل مناسب بوده و در این شرایط خراب نمی شوند.

انواع آبیاری دیوار سبز

برای اجرای آبیاری گیاهان در نمای سبز ، اولین چیزی که مهم می باشد شرایط آب و هوایی منطقه بوده ، اجرای آبیاری قطره ای به دو روش انجام می شود :

آبیاری اتوماتیک : در این سیستم کلیدی تعبیه شده که توسط آن می توان زمان قطع شدن و وصل شد آب را مشخص کرد

آبیاری دستی : در این سیستم توسط شخص در هر زمانی آبیاری می تواند صورت بگیرد .

نحوه ابیاری دیوار سبز

اجرای گرین وال تخصصی از لحاظ قیمت

  1. گرین وال داخلی
  2. گرین وال خارجی

قیمت ها بستگی به گل و گیاهانی دارد که در گرین وال کاشته می شوند نه خاک به کار رفته ، سیستم آبیاری هوشمند ، فیلتراسیون ، و گیاهان کاشته شده می باشد

مزایای اجرای دیوار سبز تخصصی

وقتی گیاهان زیبا و سبز را به دیواره‌ها منتقل می‌کنید ، علاوه بر اینکه زیبایی را به دنبال دارد، اثرات مثبت زیادی هم ایجاد می‌کند ؛ مثلا در فصل تابستان پوشش گیاهی دیواری، گرمای نور خورشید را جذب می‌کند و به دلیل اینکه این گیاهان سایه ایجاد می‌کنند ، تهویه و خنک شدن ساختمان بهتر انجام می‌شود . در زمستان نیز گیاهان، لایه‌ای از هوا را لا به لای شاخه و برگ‌های خود نگه داشته و محصور می‌کنند . این لایه هوا مانند یک عایق حرارتی عمل می‌کند ، اتلاف گرما و انرژی را کاهش می‌دهد و از نفوذ سرما هم جلوگیری می‌کند .

مزایای اجرای دیوار سبز تخصصی 

  1. کمک به تصفیه هوا
  2. کاهش دمای محیط و تنظیم دمای آن
  3. ترویج استفاده از گل و گیاه در شهر
  4. ایجاد محیط سبز برای بهبود یافتن سریع بیماران (در محیط درمانی )
  5. طول عمر نمای ساختمان را در برابر تاثیرات خارجی مانند : نور خورشید ، باران ، باد و نوسانات دما محافظت می کند .

ویژگی های دیوار سبز طبیعی شرکت سورن بام

  1. مقاوم در برابر عوامل محیطی
  2. امکان ایجاد طراحی و دیوار های متنوع و منحصر به فرد
  3. امکان تعویض یا جابجایی بدون مشکل گل ها
  4. آبیاری راحت
  5. قابلیت توسعه افقی و عمودی حتی در زاویه های باز دیوار و ستون ها
  6. دارای گارانتی و خدمات پس از فروش وسیع و متنوع می باشد

 

گیاهان شاخه ای در دیوار سبز مصنوعی

همانطور که در دیوار سبز های طبیعی از گیاهان متنوع استفاده می کنیم ، برای جلوه بیشتر و نمای نزدیک به دیوار سبز طبیعی می توانیم از گیاهان شاخه ای برای گرین وال استفاده کنیم . همچنین می توان با گیاهان شاخه ای مصنوعی داخل فلاور باکس ها را زیبا کرد و از آن ها در فضاهایی که امکان داشتن گیاهان طبیعی نیست استفاده نمود .

اجرای نورپردازی دیوار سبز مصنوعی

دیوار سبز های مصنوعی اجرا شده در محیط هایی که نور کافی ندارند با اجرای نورپردازی نمای زیباتری را به خود اختصاص می دهند . با قرار دادن لامپ و نور های مخصوص بر روی دیوار سبز ها می توان زیبایی آن را دو چندان کرد .

دیوار سبز خزه ای

یکی از پر طرفدارترین انواع مدل های دیوار سبز نوع اجرای آن با خزه و گیاهان تثبیت شده می باشد . در مقایسه با دیگر انواع دیوار ها این نوع نیاز به کمترین مراقبت و حداقلی ترین شرایط نگهداری دارد و به همین دلیل در مکان هایی که امکان استفاده از گیاهان دیگر نباشد دیوار سبز خزه ای پیشنهاد می شود زیرا علاوه بر زیبا تر کردن محیط ، شرایط نگهداری آن نیز آسان می باشد .

دیوار سبز خزه ای

سوالات متداول شما

  1. هدف از پیاده سازی دیوار سبز چیست؟گرین وال ها به درو صورت داخلی و خارجی برای تهویه هوا در ماه های گرم تابستان عمل میکنند که اسم فرآیند آن به نام “تبخیر و تعرق”نامگذاری میشود.ودر ماه زمستان،یکی از مزیت های مهم که بیشتر مشاهده میشود عبارتند از عایق کاری ساختمان این عملگرد هزینه انرژی گرمایشی برای ساختمان ها بسیار کاهش میدهد.
  2. آیا دیوار های سبز با ارزش هستند؟دیوارهای سبز برای شما یک محیط زندگی آگاهانه تررا از نظر زیست محیطی رقم میزنند که دارای ارزش خیلی زیادی می باشند که باعث میشود هوایی که تنفس میکنید را تمیز و تصفیه کند.
  3. مزایای دیوار سبز چیست؟
    یکی از اصلی ترین مزایای دیوار سبز،بهتر کردن کیفیت فضای منزل شما است حدود 30 درصد از کربن به وجود آمده از فعالیت های انسانی به وسیله گیاهان جذب میشود و دیواره های موجود به جذب آن ها کمک میکند،گیاهانی که به دیوار های سبز متصل شده اند سم های موجود درهوا را گرفته و فیلتر میکنند و دی اکسید کربن موجود در هوا را به اکسیژن تبدیل میکند.

اجرای دیوار سبز در تهران توسط تیم سورن بام

دیوار های سبز کاربرد در فضای داخلی و بیرونی دارند  مانند :  فضای نشیمن ، اتاق خواب ، سرویس بهداشتی و لابی ، رستوران ها ، کافی شاپ و اماکن تجاری ، اداری ، تفریحی ، ورزشی و … . فضای بیرونی مانند : روف گاردن ، محوطه سازی باغ ، ویلا ، باغچه ، حیاط ، تراس و… که تیم تخصصی سورن بام تمامی مدل های دیوار سبز در هر محیطی را به راحتی و با بهترین قیمت اجرا میکند. برای مشاهده پروژه های انجام شده توسط تیم سورن بام میتوانید مارا در اینستاگرام سورن بام دنبال کنید

سخن پایانی

دیوار های سبز کاربرد در فضای داخلی و بیرونی دارند  مانند :  فضای نشیمن ، اتاق خواب ، سرویس بهداشتی و لابی ، رستوران ها ، کافی شاپ و اماکن تجاری ، اداری ، تفریحی ، ورزشی و …  شرکت سورن بام با تکیه بر تجربه و دانش فنی خود، قادر است به اجرای پروژه‌های بزرگ و کوچک بام سبز در سراسر کشور بپردازد. با توجه به تخصصی که در طراحی و اجرای روف گاردن، تراس سبز، دیوار سبز و آبنماها دارد ، شرکت قادر است شما را در ایجاد فضاهای سبز و آرامش بخش در محیط‌ های شهری و خانگی یاری نماید همچنین شما می توانید از مشاوره 100% رایگان ما بهره مند شوید

سوالات متداول

  1. مقاوم در برابر عوامل محیطی
  2. امکان ایجاد طراحی و دیوار های متنوع و منحصر به فرد
  3. امکان تعویض یا جابجایی بدون مشکل گل ها
  4. آبیاری راحت

به گل و گیاهانی دارد که در گرین وال کاشته می شوند نه خاک به کار رفته ، سیستم آبیاری هوشمند ، فیلتراسیون ، و گیاهان کاشته شده می باشد

اجرای آبیاری قطره ای به دو روش انجام می شود

1-آبیاری اتوماتیک 2-آبیاری دستی

در این سیستم یک پارچه نمدی با زهکش در زیر قاب دیوار سبز قرار می گیرد .

دیوار یا سازه ای عمودی که از تعدادی فلاور باکس دیواری مناسب کاشت و یک شاسی تشکیل شده و پس از نصب فلاور باکس ها و کاشت گل و گیاه طبیعی یک سبزینگی یکدست ایجاد می شود 

گیاهان دیوار سبز معمولا از گیاهان همیشه سبز و مقاوم مانند پتوس یا سرخس انتخاب می شوند و باید ابتدا اقلیم و شرایط محل کاشت و نصب دیوار سبز را بررسی نموده و سپس با انتخاب گیاهان آپارتمانی یا بیرونی نسبت به کاشت اقدام نمود.

مقالات مرتبط
پروژه‌های دیوار سبز سورن بام
درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید