طراحی بام سبز پارک وی

طراحی و کاشت گیاهان فضای سبز

آنچه در این مقاله میخوانیم

طراحی بام سبز پارک وی

در طراحی بام سبز پارک وی، از المان‌هایی مانند: چمن مصنوعی، آلاچیق، فلاور باکس، آبنما، مبلمان فضای باز و در زیر سازی آن از پوکه یا همان لیکا استفاده شده است. روف گاردن‌ها سقف های مسطح و سقف‌هایی با شیب کوچک فشرده و گسترده هستند و در آن گیاهان و وسایل تفریحی وجود دارد. به طور معمول در روف گاردن‌ها گیاهانی کاشته می شوند که به مراقبت خاصی نیاز ندارند.

طراحی بام سبز پارک وی

طراحی بام سبز پارک وی

بام سبز چیست

بام سبز یا روف گاردن به فضای پشت بام گفته می‌شود که می‌تواند تنها شامل یک فضای سبز ساده روی پشت بام باشد، یا اینکه تشکیل شده از تجهیزات کاربردی و پیشرفته باشد. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، این است که در طراحی و اجرای یک بام سبز باید درباره گیاهانی که قصد کاشت آن‌ها را دارید و تجهیزاتی که می‌خواهید داشته باشید. زیرا که گیاهان و تجهیزات مورد نظر باید به گونه‌ای باشند تا در برابر وزش شدید باد، باران و هر گونه تغییرات آب و هوایی مقاوم باشند.

مزیت های پوکه و لیکا در بام سبز:

1- کاهش وزن بار مرده خاک تا 300 درصد
2- کاهش آب مورد نیاز و کاهش دفعات آبیاری
3- افزایش عایق بندی حرارتی و صوتی بام
4- کاهش عمق خاک مورد نیاز بدلیل حفاظت ریشه‌ها در عمق کمتر
5- حفاظت بیشتر از لایه های زيرين ايزولاسيون
6- عدم آسیب و خورندگی سایر اجزا به دلیل نداشتن مواد مضر
7- کاهش آفاتی که در خاک ممکن است بوجود بیاید که جهت اصلاح بستر خاک ناگزير به تعویض خاک گردند

طراحی بام سبز پارک وی

طراحی بام سبز پارک وی

واژه لیکا به معنی دانه رس سبک منبسط شده آمده است. این دانه‌ها از انبساط خاک رس در کوره های گردان با حرارتی حدود 1200 درجه سانتی گراد به وجود می آید. دانه های لیکا دارای شکل  گرد و سطح زبر و ناهموارند. رویه ميکروسکوپی خارجی دانه‌ها دارای خلل و فرج ریز و قهوه ای رنگ و  بخش داخلی دانه‌ها دارای بافت سلولی سیاه رنگ مي‌باشد.

طراحی بام سبز پارک وی

طراحی بام سبز پارک وی

طراحی بام سبز پارک وی :

وزن کم ،‌ هدایت حرارتی پایین، افت صوتی مناسب، مقاومت در برابر آتش،‌ دوام و پایداری شیمیایی و … سبب گسترش کاربرد های این سنگ دانه های مصنوعی در صنعت ساختمان، طرح های عمرانی، کشاورزی، محیط زیست،‌ راه سازی و …شده است.

این سنگ دانه های مصنوعی جهت شیب بندی ساختمان و به عنوان پر کننده در کف‌سازی‌ها و نیز به عنوان ماده اولیه جهت تولید قطعات بتنی سبک و عایق و هم چنین پانل های غیر بار مخصوصا در دیوار جهت تزئین روی گلدان و زهکش زیر گلدان و نیز مواد نگهدارنده ریشه کشت های هیدرو پونیک، کشت نشاء استفاده های کشاورزی به عنوان مواد بستر فیلترهای تصفیه خانه های خانگی و نیز در صنایع داروئی مورد استفاده قرار می گیرد.

روف گاردن چیست و نمونه کارهای روف گاردن

اجرا بام سبز-سورن بام

ویژگی و مزایای پوکه و لیکا در بام سبز سورن بام

1 –  وزن بسیار پایین ( حدود 250 کیلوگرم در متر مکعب)

2 – ضریب انتقال حرارت بسیار پایین

3 – عایق حرارتی

4 – عدم وجود نفوذ مویینه

5 – خنثی

6 – عایق صوتی و جاذب صوت

7 –  مقاوم در برابر آتش

8 –  فساد نا پذيری

9 –  شکل مناسب

10 – کار پذيری با انواع ملات

طراحی بام سبز پارک وی

طراحی بام سبز پارک وی

شرکت سورن بام

تیم بام سبز یکی از بهترین‌ها در زمینه طراحی و اجرای بام سبز یا روف گاردن و دیوار سبز یا گرین وال است. شرکت سورن بام خدمات بسیاری را ارائه می‌دهد و از این حیث یک شرکت اصیل در کشور است. تیم بام سبز تمام تلاش خود را خواهد کرد که شما عزیزان فرصت آن را داشته باشید تا در یک بام سبز رویایی به همراه خانواده و دوستانتان نهایت لذت را تجربه نمایید. مخاطبان سایت سورن بام می‌توانند از طریق شماره‌های 44277178(021) و 09122155348 با کارشناسان و متخصصان ما در ارتباط باشند و از خدمات ما استفاده نمایند. همچنین می توانید شرکت سورن بام را در اینستاگرام دنبال کنید.

برای مشاوره رایگان، بازدید از محل پروژه و اجرای تخصصی آن، با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پروژه بام سبز سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در ارتباط باشید