اجرای دیوار سبز هوشمند؛ گرین وال هوشمند چیست❗

اجرای دیوار سبز هوشمند

آنچه در این مقاله میخوانیم

برای اینکه بدانیم دیوار سبز هوشمند چیست و چه مزایایی دارد، بهتر است با مفهوم دیوار سبز آشنا شویم تا «هوشمندی» آن را بررسی کنیم.

اجرای دیوار سبز هوشمند در گذشته محدود به کشورهای توسعه یافته بود. اما پیشرفت تکنولوژی امکان طراحی و اجرای دیوار سبز را در بسیاری از کشورهای دیگر فراهم کرد، زیرا شرایط برای اجرای سازه های مختلف فراهم شد.

تصور کنید که در یک فضای سبز هوشمند هستید و به لطف گیاهان سبز اطرافتان هوای تازه تنفس می کنید، اما این فضای سبز طبیعت بیرون یا جنگل نیست. این می تواند فضای داخلی یک پاساژ، دفتر، لابی هتل و حتی خانه شما باشد.

یکی از راه های ایجاد فضاهای سبز داخلی اجرای دیوار سبز است که به لطف تکنولوژی پیشرفته امروزی می توانید آن را هوشمندانه طراحی و اجرا کنید. اما دیوار سبز هوشمند چیست؟ در ادامه شما را با مفهوم دیوار سبز هوشمند و نحوه اجرای آن آشنا می کنیم.

دیوار سبز هوشمند

دیوار سبز هوشمند چیست؟

دیوار سبز هوشمند سازه ای عمودی است که بستری برای کاشت گیاهان روی آن تعبیه شده است. آبیاری دیوار سبز بستگی به نوع گیاهان و دیوار سبزی دارد که اجرا می شود و به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود. آبیاری دستی و سیستم آبیاری هوشمند.

در پاسخ به این سوال که گرین وال هوشمند چیست، باید گفت که این نوع دیوار سبز شباهت زیادی به دیوار سبز معمولی دارد، اما ویژگی اصلی دیوار سبز هوشمند استفاده از تکنولوژی و سیستم های آبیاری پیشرفته است. که باعث افزایش عمر سازه می شود و نگرانی در مورد آن مشکل آبیاری گیاهان را حل می کند. یکی از مزایای آبیاری هوشمند کمک به کمبود آب در جهان است. زیرا امروزه دنیا با مشکل کم آبی مواجه است.

در این سیستم برنامه آبیاری و تغذیه گیاهان از پیش تعیین شده و کنترل شده است. بنابراین تمام نیازهای گیاهان برآورده می شود. دیوارهای هوشمند انواع دیگری نیز دارند که به لطف فناوری های پیشرفته و هوش مصنوعی می توانند هوا را به صورت هوشمند پاکسازی کنند و با تامین رطوبت محیط، هوای پاک را در محیط پخش کنند.

پتوس در دیوار سبز

مزایای دیوار سبز هوشمند

مهمترین مزیت گرین وال هوشمند این است که گیاهان به صورت خودکار آبیاری و تغذیه می شوند. مدل های پیشرفته تر این نوع دیوارها حتی می توانند با کمک هوش مصنوعی هوا را تمیز کرده و در فضاهای مختلف به گردش در آورند.

طراحی و اجرای دیوار سبز هوشمند به گونه ای است که هیچ آبی از داخل سیستم نفوذ نمی کند و فضای بیرون همیشه تمیز و خشک باقی می ماند.

مزیت دیگر این است که تقریبا هیچ محدودیتی در انتخاب نوع گیاه برای ساخت دیوار سبز هوشمند وجود ندارد. یکی از چالش های اصلی در دیوار سبز معمولی این است که اغلب باید به نوع گیاه توجه کنید و گیاهانی را که نیاز آبیاری متفاوتی دارند کنار هم قرار ندهید. اما گرین وال هوشمند به شما این امکان را می دهد که قسمت هایی از دیوار را آبیاری کنید و قسمت های دیگر را خشک بگذارید. این یکی از مهمترین ویژگی هایی است که مزیت اقتصادی بسیار بالایی را به همراه دارد.

یکی دیگر از مزایای تعمیر و نگهداری خودکار افزایش طول عمر گیاهان و در نتیجه افزایش کارایی دیوار سبز است. سیستم آبیاری و کنترل گرین وال هوشمند را می توان با نصب اپلیکیشن بر روی گوشی هوشمند و بررسی نیازهای سیستم، همواره کنترل کرد.

دیوار سبز علاوه بر زیبایی بصری می تواند به عنوان پارتیشن و جداکننده محیط نیز مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، از ورود آلودگی صوتی به داخل جلوگیری می کند و به طور کلی به عنوان یک عایق صدا عمل می کند.

گیاهان نقش موثری در کنترل دمای محیط دارند و از اتلاف انرژی موجود جلوگیری می کنند. در نتیجه می توان گفت که دیوار سبز عملکردی مشابه عایق حرارتی دارد.

گرین وال

طراحی و اجرای دیوار سبز هوشمند

اولین قدم اجرای دیوار سبز هوشمند، مشورت با تیم متخصص و حرفه ای برای بررسی پیش نیازهای ساخت گرین وال هوشمند است. کارشناسان حرفه ای می توانند طراحی زیبا و منحصر به فرد متناسب با نوع ساختمان را در اختیار شما قرار دهند.

اجرای دیوار سبز هوشمند و اجرای روف گاردن بدون بررسی های کارشناسی اولیه می تواند آسیب جدی به بدنه ساختمان وارد کند. زیرا این دیوارها برای ذخیره آب و ایجاد رطوبت نیاز به مخزنی برای آبیاری دارند که در صورت عدم استفاده صحیح آسیب جدی وارد می کند.

این دیوارها دارای عملکردهای زیادی مانند سیستم مه پاش هوشمند هستند که برای مرطوب سازی و نظافت فضای موجود استفاده می شوند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در کنار گیاهان می توانید از سیستم روشنایی هوشمند نیز استفاده کنید. به طوری که در شب می توانید علاوه بر تنفس اکسیژن و هوای پاک از نور استفاده شده نیز استفاده کنید. البته از این جنبه از این دیوار بیشتر به عنوان زیبایی مصنوعی استفاده می شود.

دیوارهای سبز هوشمند در بازه های زمانی خاصی نیاز به بررسی دارند که می توانید با تماس با مراکز پیگیری و مشاوره با تکنسین ها و کارشناسان این حوزه، مشکل مربوطه را رفع و این دیوارهای هوشمند را بررسی کنید.

شما می توانید فضای موجود خود را طراحی کنید، علاوه بر استفاده از دیوارهای بزرگ و بلند، می توانید از قطعات کوچک در فضای مورد نظر استفاده کنید و از طریق ریموت کنترل این دیوارها را کنترل و بررسی کنید. استفاده از دیوارهای کوچک می تواند زیبایی مکان شما را چند برابر کند.

665

دیوار سبز

آبیاری دیوار سبز هوشمند

یکی از مهمترین مراحل اجرای گرین وال هوشمند آبیاری است. از آنجایی که آبیاری دیوارهای سبز به ویژه در ابعاد بزرگ با چالش هایی همراه است، بهتر است از یکی از راه های مدیریت بهینه مصرف آب استفاده شود. استفاده از روش های آبیاری که دیوار سبز معمولی را به گرین وال هوشمند تبدیل می کند موثر است.

در آبیاری هوشمند گرین وال می توان با استفاده از تایمر زمان مناسب برای آبیاری گیاهان را برنامه ریزی کرد. اما کارشناسان طراحی این دیوار علاوه بر دیجیتالی کردن آبیاری، امکان دسترسی آنالوگ را نیز فراهم کرده اند. علاوه بر برنامه ریزی زمان آبیاری، می توان برنامه کوددهی سالانه را نیز با کمک سیستم هوشمند برنامه ریزی کرد تا نگرانی در مورد تغذیه و طول عمر گیاهان برطرف شود.

یکی از راه های آبیاری دیوار سبز هوشمند استفاده از سیستم آبیاری اتوماتیک فضای سبز است. به این ترتیب نه تنها در مصرف آب صرفه جویی می کنیم، بلکه می توانیم از بروز مشکلاتی مانند قارچ نیز پیشگیری کنیم.

از آنجایی که سیستم‌های گرین وال هوشمند دارای قابلیت‌ها و کارایی بسیار زیادی هستند، می‌توانیم سیستم آبیاری دیوار هوشمند را با توجه به محدوده خاک و بستر متفاوتی که در اختیار دارید تطبیق دهیم و با توجه به نوع نیاز گیاه آن را آبیاری کنیم.

قیمت و هزینه دیوار سبز هوشمند

امروزه در کشورهای پیشرفته و صنعتی از دیوارهای سبز هوشمند استفاده می شود و استفاده از آنها بیشتر در مراکز تجاری یا درمانی است که می توانند فضای موجود را تمیز کنند. البته این دیوارها در ابعاد مختلفی ساخته می شوند و اجرای آن در ساختمان های مسکونی، هتل ها، روف گاردن و هر فضای دیگری رواج دارد.

اجرای گرین هوشمند در محیط های کوچک ممکن است چندان مقرون به صرفه نباشد. اما برای متراژ بزرگ قیمت مناسب و اقتصادی دارد. اگر شما هم به دنبال این گرین وال هوشمند برای مراکز تجاری، بیمارستانی و یا فضاهای اداری هستید و مشکل مالی ندارید، پیاده سازی این فناوری را به شما پیشنهاد می کنیم.

اما به طور کلی این نوع دیوارها دارای طرحی هستند که برای فضاهای بزرگتر و بازتر مناسب بوده و صرفه اقتصادی بهتری را برای شما خریداران به ارمغان می آورد.

اجرای گرین وال و روف گاردن

تا این قسمت از مقاله توضیح دادیم که دیوار سبز هوشمند چیست و چه مزایایی دارد. اگر به دنبال ایجاد فضای سبز در محیط اطراف خود هستید و می خواهید از محیطی سالم و سرسبز در محل زندگی و کار خود بهره مند شوید، می توانید با کمک تیم های متخصص اجرای گرین وال و روف گاردن این فضاهای جذاب را در اختیار خود قرار دهید. مجموعه سورن بام با سالها تجربه در زمینه اجرای روف گاردن و دیوار سبز به شما کمک می کند تا محیط مورد نظر خود را طراحی کنید.

کارشناسان سورن بام از مراحل اولیه طراحی تا مراحل پایانی اجرا همراه شما هستند. ضمناً می توانید از طریق شماره های 44277178 (021) و 09122155348 با مشاورین این مجموعه در تماس باشید.

 

برای مشاهده ی پروژه های بیشتر به اینستاگرام مراجعه فرمایید.

 

مقالات مرتبط
پروژه‌های دیوار سبز سورن بام
درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید