فروش درختان بزرگ و نحوه جابجایی آنها

روش های جابه جایی و انتقال درخت

آنچه در این مقاله میخوانیم

فروش درختان بزرگ و نحوه جابجایی آنها ، درخت و گیاهان یکی از مهم ترین عناصری می باشند ، که در نبود آن ها زندگی و محیط زیست با مشکل روبرو می شود ، وجود درختان اهمیت به سزایی در زندگی های امروزی دارد و باید از آن ها به نحو احسنت نگهداری شود . یکی از ویژگی های حفظ کردن درختان ، به جای قطع کردن، جابه جایی آن ها می باشد ، امروزه در بیشتر فضاهایی که ساخت و ساز انجام می شود، با وجود درختان مواجه می شویم که می توان با احتیاط کامل و بدون صدمه زدن به درختان، آن هاراجابه جا کرد .

مزایای فروش درختان بزرگ و نحوه جابجایی آنها 

  • با وجود درختان در فضای سبز ، می توانیم کمی از آلودگی زیست محیطی را کاهش دهیم .
  • درختان با دریافت دی اکسید کربن و تولید اکسیژن هوای محیط را تصفیه می کنند .
  • با قطع نکردن درختان و جابه جایی آن ها می توانیم فضای سبز را افزایش دهیم .

برای جابجایی درختان باید موارد زیر را در نظر داشته باشیم 

  • جنس خاک
  • اندازه درختان
  • سلامت درختان

اگه چه به شکل تئوری وبارعایت اصول کاری در تمامی مواقع از سال می توان درخت را جابه جا کرد اما به طور عملی بهترین نتیجه در امر جابه جایی در زمان های خاصی از سال امکان پذیر است برخی از درختان نسبت به جابه جایی مقاومت بیشتری دارند ولی برخی نسبت به جابه جایی حساس تر هستند. پس باید نسبت به شناخت درخت خود زمان مناسب برای انتقال را درنظر بگیرید. درمورد گیاهان خزان پذیر و همیشه سبز بهترین زمان برای جابه جایی در فصل پاییز و پس از ریخته شدن برگ ها است .البته تاقبل از اینکه به دلیل سرمای زمستان خاک یخ نزده وسفت نشده باشد. زمان مناسب دیگر برای جابه جایی درختان خزان پذیر و همیشه سبز ابتدای بهار و قبل از رویش جوانه ها وبه بیان دیگر درخت هنوز بیدار نشده است.

فروش درختان بزرگ و نحوه جابجایی آنها 

  • جابجایی درخت با ریشه های کم : ریشه های این درخت کم حجم می باشد و درختان جوان هستند .این روش بیشتر مناسب درختان با حجم ریشه کم می باشد.درواقع این روش برای جابه جا کردن درختچه های کوچک مناسب می باشد .به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به ریشه گیاه به هنگام خارج کردن و جابه جایی،باید از مرطوب بودن خاک اطراف ریشه اطمینان حاصل گردد.
  • جابجایی به روش بسته بندی : ریشه این درختان حجیم می باشند ، قبل از جابجایی باید شاخ و برگ های درختان هرس شوند ، بعد از آن دور تا دور درخت به صورت گودال حفر می شود و درخت را به آرامی از خاک بیرون می آورند و ریشه را در گونی یا نایلون می پیچند تا رطوبت آن از بین نرود .
  • جابجایی درختان با ماشین های مخصوص : در این روش توسط ماشین های مخصوص اطراف درخت را حفر می کنند ، تا به صورت گودال شود و درخت را با ریشه به آرامی از خاک جدا کرده که در این روش سرعت بالایی برای جابجایی درخت انجام می شود .

مراقبت های بعد از فروش درختان بزرگ و نحوه جابجایی آنها

به دلیل جابه جایی هایی که صورت می گیرد ، ممکن است ریشه درخت آسیب ببیند، از این رو باید به نگهداری آن ها توجه بی شماری نمود . مهم ترین نکته در جابه جایی درختان،  آبیاری صحیح آن ها می باشد. درختان جابه جا شده را باید در طی دو روز به صورت مداوم و فراوان آبیاری کرد . از طرف دیگر طی فرایند جابه جایی درختان به دلیل انجام عملیات جابه جایی و بروز برخی صدمات ریشه ای واز عادت در آمدن ریشه تا مدت ها و بلکه سال ها به عوامل محیطی و شرایط نگهداری بسیار حساس شوند. این عوامل می توانند شامل : عوامل محیطی مانند دما ، وزش باد و آفتاب یا عوامل مراقبت و نگهداری مانند آبیاری و کوددهی و یا آفت و بیماری باشد. حساس شدن ریشه می تواند به راحتی عامل از بین رفتن و آسیب درخت شود . بیشترین آسیب را ریشه های مویین و مکنده متحمل می شوند که متعاقب آن خسارت فیزیکی به سایر اندام درخت وارد می شود که از زمان آسیب 3تا10سال طول می کشد تا بهبود پیدا کنند زیرا ریشه اندام اصلی جذب آب و مواد معدنی برای درخت می باشد.

نکاتی که بعد از فروش درختان بزرگ و نحوه جابجایی آنها حائز اهمیت می باشد

  • هرس شاخ و برگان ضعیف
  •  نوع کود
  • آبیاری صحیح
  • شخم زدن
  • نفوذ پذیری آب در خاک

از آنجایی که حفر اطراف درخت ممکن است به ریشه ها آسیب برساند آن ها را بیشتر معمولا در فصل زمستان و یا به عبارتی دیگر در فصل خواب درختان جابه جا می کنند . فضای محیط جدیدی که درختان را می خواهیم در آنجا قرار دهیم باید دارای شرایط نور مشابه و همچنین سایه های اطراف باشد . در طی فرایند حفاری اطراف درخت در زمان جابه جایی برخی از ریشه ها آسیب دیده یا بریده می شوند برای جبران ریزش این ریشه معمولا 10تا 20 درصد از شاخ و برگ های موجود را متناسب با درصد آسیب دیدگی ریشه ها هرس می کنند تا به روند بهبود کمک کند . قبل از حفاری ، باید محل عبور لوله های آب وگاز ، کابل های برق و تلفن را در نظر داشته باشیم . از طرفی باید دقت داشت که به مدت 2 تا 3 سال از کود دادن به درخت باید خودداری شود .

سخن آخر

شرکت سورن بام در زمینه طراحی ، اجرا و نگهداری انواع فضای سبز و کاشت و پرورش انواع نهال های مثمر و غیر مثمر ،کاشت انواع درختان و جابه جایی درختان برای سازندگان ویلا و عموم علاقه مندان به فضای سبز ، اخذ تاییدیه شهرداری و طراحی روف گاردن فعالیت می کند همچنین تمامی مواردی که از پیش در خصوص جابه جایی درختان به آن ها اشاره کردیم . به طور اختصاصی توسط شرکت سورن بام انجام می شود . ما مفتخریم تا با به کار گیری پیشرفته ترین ماشین آلات و تجهیزات انتقال و جابه جایی درخت و همچنین جدیدترین روش های عملی و علمی در این زمینه ،تمامی خدمات مربوط به درختان را بدون هیچ آسیبی به آنها انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های فضای سبز سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در ارتباط باشید