کاشت چمن در باغ

کاشت چمن در باغ

آنچه در این مقاله میخوانیم

کاشت چمن در باغ و ویلا به منظور ایجاد فضای سبز و تزئین محیط انجام می شود. در این مقاله سعی کرده ایم نکاتی را در مورد چمن کاری و روش های مراقبت بهتر به شما بگوییم.مهم ترین کار روش صحیح و اصولی کاشت چمن است. اگر کار چمن کاری به درستی و اساسی انجام شود زیبایی منطقه شما را چندین برابر می کند.شاید برای شما جالب باشد که این روزها در مورد مراقبت از چمن در وب بیشتر در مورد موارد زیر خوانده می شود:

  1. قیمت کاشت چمن در باغ
  2. چمن باغ
  3. مدل چمن حیاط
  4. نحوه کاشت علف
  5. دوره جوانه زنی چمن
  6. کاشت چمن برای حیاط
  7. نحوه کاشت چمن در حیاط
  8. زمان مناسب برای کاشت چمن چه زمانی است؟

محوطه سازی

 

نکات مهم قبل از کاشت بذر چمن

قبل از هر کاری باید بهترین زمان کاشت بذر چمن را با توجه به منطقه خود انتخاب کنید. در واقع انتخاب بهترین فصل برای کاشت بذر چمن به شما این امکان را می دهد که کل باغ یا باغ خود را به بهترین نحو چمن زنی کنید و چمن شما در اثر باد، باران و نور خورشید از بین نرود. پیشنهاد می کنیم قبل از کاشت بذر به نکات زیر توجه کنید:

زمان مناسب برای کاشت و رشد بذرهای چمن را انتخاب کنید.

علف هرز زمین؛

اشیاء اضافی مانند سنگ، بقایای گیاهی و سایر اشیاء را از زمین تا عمق 15 سانتی متر جمع آوری کنید.

محل کاشت را شخم بزنید؛

نوع خاک را در نظر بگیرید. حدود 30 درصد مواد آلی مانند کود حیوانی پوسیده را به خاک باغ اضافه کنید. یعنی اگر عمق کل محل کاشت 15 تا 20 سانتی متر است، مواد آلی را در حدود 5 سانتی متر روی آن بریزید.

تمام قسمت های خاک و کود را با هم ترکیب کنید.

بهبود خاک های سبک با خاک رس و خاک های سنگین با افزودن مقداری ماسه.

سطح خاک را صاف، صاف و سفت کنید.

توجه داشته باشید که اگر مساحت زمین زیاد است مثلاً زمین فوتبال باید شیب حدود 1-2 درصد برای زمین در نظر بگیرید تا در هنگام بارندگی و آبیاری آب به راحتی جاری شود. با این حساب آب در یک جا جمع نمی شود.

کاشت چمن (کاربردچمن)

کاشت چمن (کاربردچمن)

مراحل مختلف کاشت چمن در باغ

آماده سازی کاشت چمن در باغ

اگر زمین چمن پست و بلند باشد، باید تسطیح شود. زیرا در صورت عدم تسطیح آب در قسمت های عمیق جمع می شود که باعث خفگی چمن می شود و در قسمت های بلند به دلیل کمبود آب، چمن کاملا خشک می شود. پس از تسطیح، افزودن کود حیوانی بسیار مناسب است. در مناطق سردسیر سیر در اواسط پاییز کود داده می شود و در مناطق گرمسیر در هر زمانی از سال به جز ماه های بسیار گرم سال می توان آن را کود داد.

نحوه کاشت بذر چمن

هنگام کاشت بذر باید توجه داشت که توزیع آن یکنواخت است به طوری که چمن یکنواخت سبز می شود. کاشت بذر نباید در روزهای طوفانی انجام شود. دو روش برای کاشت بذر وجود دارد. کاشت با دستگاه بذرپاش و کاشت دستی به صورت بذرپاشی. ابتدا باید زمین را به چند قسمت مساوی تقسیم کرد و بذرها را بر اساس قسمت ها تقسیم کرد و هر قسمت را کاشت. عمق کاشت بذر نیم تا یک سانتی متر است و یا اگر بذر به دو قسمت تقسیم شود نیمی از آن در یک جهت و نیم دیگر عمود بر جهت اول کاشته می شود. بعد از کاشت بذر را با سمباده زیر خاک قرار می دهیم و بعد از آن روی بذر را با کود دامی پوسیده می پوشانیم.

مراقبت از کاشت چمن در باغ

آبیاری: آبیاری بارانی پس از کاشت بذر انجام می شود. و در آبیاری تا عمق 10-15 سانتی متری کاملا مرطوب باشد.

چمن برش: چمن های کوتاه سبز تیره هستند، در حالی که علف های بلند قهوه ای مایل به زرد هستند. چمن زنی باید از ارتفاع 3-5 سانتی متر انجام شود. اگر قلمه بیشتر از سطح خاک باشد باعث غلبه علف های هرز می شود.

طریقه کاشت چمن طبیعی

مبارزه با علف های هرز و بیماری ها

غلتاندن چمن: عموماً غلت زدن بعد از فصل زمستان انجام می شود زیرا یخبندان در مناطق سردسیر باعث بلند شدن چمن از خاک و جدا شدن ریشه آن از خاک می شود. غلت زدن مجدداً با چمن تماس پیدا کرده و تثبیت می کند.

زرد شدن چمن: زرد شدن چمن ممکن است به دلیل کمبود نیتروژن باشد.

طریقه کاشت چمن طبیعی

طریقه کاشت چمن طبیعی

 اجرای کاشت چمن در باغ

ما می توانیم چمن را به دو روش چمن زنی کنیم:

  1. منظم
  2. نامنظم

در روش کاشت نامنظم اثر چمن زیباتر می شود و فضا را بزرگتر نشان می دهد (خطای دید) اما چمن زنی در روش کاشت نامنظم (به خصوص در حاشیه) مشکل است.

همچنین چمن کاری از سه جنبه حائز اهمیت است:

  1. در مناطقی که منازل وجود دارد، کارخانه ها، مدارس، چمن کاری به منظور تنظیم دما، افزایش رطوبت محیط، کاهش آلودگی هوا و … انجام می شود.
  2. برای استفاده در زمین های ورزشی مانند گلف، فوتبال، اسکی و … چمن می کارند.
  3. استفاده تزئینی از چمن; زیرا فضای سبز بدون چمن زیبا و برازنده نیست.

مهمترین مشکل در توسعه چمن ها گرانی بذر چمن، هزینه نسبتاً بالای ساخت و ساز، هزینه بالای نگهداری و مشکل کمبود آب است.

سخن پایانی

مجموعه ی سورن بام در سال 1389 با هدف گسترش فضای سبز و استفاده ی بهینه از فضا های بلا استفاده تاسیس شد. شرکت سورن بام با بهره بری از مهندسین با تجربه و طراحان حرفه ای همواره در تلاش اند تا بهترین تجربه از فضای سبز را کسب کنید. این شرکت همواره می کوشد تا با استفاده از برترین متریال و مصالح با کمترین هزینه بهترین فضای سبز را برای شما ایجاد کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اجرای محوطه سازی و اجرای تراس سبز می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید.

همچنین می توانید شرکت سورن بام را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های فضای سبز سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در ارتباط باشید