جابه جایی درختان برگ سوزنی

جابه جایی درختان برگ سوزنی

آنچه در این مقاله میخوانیم

جابه جایی درختان برگ سوزنی  قرارگرفتن درختان تنومند و با قدمت در مسیر پروژه های عمرانی به عنوان سرمایه های ملی ، از محل های واقع در طرح خارج وانتقال آن به مكان دیگر با توجه به رعایت اصول جابه جایی آن هاسبب می شود تا بتوانند مجدداً به رشد ونمو خود ادامه دهند. جابه جایی درختان در امر محوطه سازی و ایجاد فضای سبز نکته بسیار مهم و حائز اهمیتی می باشد . با جابه جایی درختان به جای قطع آنان به حفظ محیط زیست و پاکیزگی هوا کمک شایانی می توان کرد.

کاشت سیکاس در فضای سبز

درختان تک لپه ای در جابه جایی درختان برگ سوزنی

سن درختان تک لپه با ریشه افشان 50 تا 60 سال و محیط بن درخت بین 250 تا 350 سانتی متر و ارتفاع آن ها 14 تا 16 متر است. درختان را پس از خوابانیدن به وسیله ماشین‌های مکانیکی و بارگیری آن به منظور هرس ریشه، حمل، پوشاندن ریشه‌ها به وسیله گونی ، مرطوب نموده و با حفاری مناسب و عمق کافی در محل مورد انتقال و استفاده از خاک و کود مخلوط و ایجاد تشتک مناسب جهت آبیاری به موقع و کافی و استفاده از محلول تحریک ریشه‌زایی درخت به هنگام آبیاری جابه جا می نمایند . به دلیل مدیریت غلط برخی از مدیران در قطع درختان تنومند و چندساله که نقش مهمی درحفظ وتولید اکسیژن شهر می شود وبه دلیل عدم حفاظت وتوجه در امر فضای سبز و گیاهان هرساله خسارات بسیاری به فضای سبز و پوشش های گیاهی موجود در سطح شهرها وارد می شود. جایی که به دلیل های مختلف وگاهی بدون دلیل گیاهان تنومند قطع یا محدود شده و سپس برای برداشتن فشار رسانه ها از روی خود مجبور به کاشت نهال های چندساله آن هم به سرعت و با دقت کم می شوند.

طرح کاشت نهال ها در سطح شهرها اگرچه تا حدی می تواند باعث جبران خسارات ناشی از قطع درختان شود اما کاشت کم دقت وغیر اصولی آن ها باعث می شود که پس از رشد وتبدیل شدن آن ها به درختان تنومند پروسه نگهداری آن ها طولانی و پرهزینه تر می شود.

درختان کهنسال از نظر ارزش گیاهی به دلیل تاثیرات مثبتی که بر زیبایی و اکوسیستم می گذارند بسیار ارزشمند بوده ونگهداری و جابه جایی آن ها دارای اصول و ظوابط خاص می باشد.

جابه جایی درختان برگ سوزنی

نکات مراقبتی بعداز جابه جایی درختان برگ سوزنی

قبل از جابه جایی درختان تنومند تامین وکاشت درختان باید میزان موفقیت آن طبق عوامل موثر بررسی شود. دردرجه اول مرگ درخت را باید درنظر بگیرید واین احتمال را به حداقل رساند. سپس باید از سالم بودن گیاه اطمینان حاصل فرمایید زیرا درصورت بیمار بودن درخت امکان جابه جایی وجود ندارد و گیاه به شدت آسیب پذیر می شود.بعداز این موارد در خاطر داشته باشید که نهال جوان نسبت به جابه جایی مقاوم تر می باشد.درختان خزان پذیر از گیاهان همیشه سبز درجابه جایی مقاوم تر هستند و همچنین آن هایی که ریشه های سطحی دارند. به طور کل برای جا به جایی موفق درخت، فصل ،نوع درخت، روش و پوشش دهی ریشه را در طی فرایند درنظر بگیرید.

روش های جابه جایی و انتقال درخت

سخن پایانی

مجموعه سورن بام در زمینه طراحی و اجرا و نگهداری انواع فضای سبز و کاشت و پرورش انواع نهال های مثمر و غیر مثمر ،کاشت انواع درختان و جابه جایی آن برای سازندگان ویلا و عموم علاقمندان به فضای سبز ، اخذ تاییدیه شهرداری و طراحی روف گاردن فعالیت می کند همچنین تمامی مواردی که از پیش در خصوص جابه جایی درختان به آن ها اشاره کردیم . به طور اختصاصی توسط شرکت سورن بام انجام می شود و ما مفتخریم تا با به کارگیری پیشرفته ترین ماشین آلات و تجهیزات انتقال و جابه جایی درخت و همچنین جدیدترین روش های عملی و علمی در این زمینه ،تمامی خدمات مربوط به درختان را بدون هیچ آسیبی به آن ها انجام دهیم.

برای مشاهده پروژه های انجام شده توسط تیم سورن بام می توانید مجموعه ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های فضای سبز سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید