محوطه سازی ویلا کلاسیک

محوطه سازی ویلا

آنچه در این مقاله میخوانیم

هر زمان که کلمه باغ کلاسیک یا منظره کلاسیک را می شنویم تصویری از باغ های سلطنتی انگلیسی یا فرانسوی در ذهن تداعی می شود . بنابراین اگر شما از طرفداران دوران کلاسیک برای طراحی ویلای خود هستید بهتر است برای فضای سبز خود نیز سبک کلاسیک را انتخاب کنید . در اجرای سبک کلاسیک باید تمامی اصول و فاکتورهای مرتبط با دنیای کلاسیک رعایت شود . برای بهتر دیده شدن ویلا به همراه محوطه سازی آن بهتر است تمامی فضاهای داخلی و خارجی با یکدیگر هماهنگ و همگون باشند تا زیبایی منحصر به فردی را ایجاد کنند .

محوطه سازی ویلا کلاسیک

اصول طراحی محوطه سازی به کلاسیک

تهیه نقشه ی ویلا به منظور محوطه سازی اصولی

پس از ایده پردازی و ایجاد طرح های اولیه توسط طراحان حرفه ای اجرای فضای سبز نوبت به اجرای محوطه سازی ویلا می رسد .به منظور اطلاع از مقیاس دقیق از فضا لازم است نقشه ی دقیق ویلا را در اختیار داشته باشید . اطلاع از جزئیات فضای بیرونی ویلا این امکان را برایتان فراهم می کند که بتوانید از حداکثر فضا جهت کاشت گیاهان و تعبیه تجهیزات کاربردی استفاده کنید .

تناسب طراحی نمای ویلا با طراحی محوطه سازی

هدف اصلی از محوطه سازی ویلا با سبک کلاسیک ، ایجاد یک پیوند محکم بین ساختمان اصلی با محوطه ویلا می باشد . این قانون برای محوطه سازی تمام ویلاها به منظور ایجاد فضایی زیباتر و ایجاد فضای داخلی و خارجی ویلا توسط طراحان فضای سبز مورد توجه قرار می گیرد . در بسیاری از مواقع دیده شده که افراد به دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی می دهند اما نمای بیرونی ویلا و محوطه سازی آن چندان مطلوب نمی باشد . تضاد در طراحی بخش داخلی و خارجی سبب عدم ارتباط و کاهش زیبایی کلی طرح می شود .

سازی ویلا کلاسیک

تقارن در محوطه سازی ویلا کلاسیک

محوطه سازی در هر منطقه ای باید دارای تقارن و هارمونی باشد . منظور از ایجاد ایجاد تقارن در محوطه سازی ویلا این است که اگر قرار باشد از اشکال هندسی یا جزئیاتی استفاده شود که با سبک کلاسیک همخوانی دارد باید این موارد در فضای درونی ویلا نیز مورد استفاده قرار گیرد . ویلا به عنوان هسته مرکزی و به منظور زیباتر دیده شدن آن محوطه سازی اجرا می گردد . در طراحی محوطه به سبک کلاسیک تمامی رنگ ها و خطوط باید در جهت اجرای ماهیت کلاسیک بکار گرفته شوند .

محوطه سازی باغ

استفاده از گیاهان و چمن متناسب با شرایط آب و هوایی

با توجه به اینکه آب و هوای منطقه ای که ویلای شما قرار دارد ممکن است مرطوب بوده و بارندگی زیاد باشد ، انتخاب گیاهانی که با سبک کلاسیک متناسب هستند و در عین حال با شرایط آب و هوایی آن منطقه سازگاری خوبی داشته مشکل می باشد . بهتر است از طراحان فضای سبز و گیاه شناسان کمک بگیرید .

محوطه سازی ویلای کلاسیک

 

اصول طراحی کاشت گیاه در محوطه سازی ویلای کلاسیک

بطور کلی می توان اصول زیر را برای طراحی کاشت گیاهان فضای سبز ویلای کلاسیک در نظر گرفت :

1. نوع کاشت گیاه در محوطه سازی ویلای کلاسیک

اولین گام برای جهت دادن تفکر یک طراح برای ایجاد یک محوطه سازی ، کاربری آن محیط است . اینکه طراح بداند از کدام سبک و نوع باغ سازی تبعیت خواهد کرد و این سبک را نیز باید بر اساس یک دلیل منطقی که می تواند عملکرد محوطه ، اقلیم منطقه، فرهنگ و … باشد ؛ انتخاب نماید . به عنوان مثال طراح برای محوطه یک ساختمان اداری سبک رسمی (formal) و برای یک مهد کودک سبک ( informal ) را انتخاب کرده و بر اساس آن نوع باغ سازی را انتخاب می نماید .

سازی ویلا کلاسیک1

2. انتخاب بهترین مقیاس گیاهان در محوطه سازی ویلای کلاسیک

گیاهان را از لحاظ حداکثر رشد به چند دسته تقسیم می کنند . درختان بلند ، درختان کوتاه ، درختچه ها ، پیچ ها ، گل ها و گیاهان پوششی از جمله این دسته ها می باشند . اینکه با در نظر گرفتن سن بلوغ گیاه ، چقدر از سطح زمین فاصله خواهد گرفت ارتفاع نهایی رشد گیاه مشخص می شود . با شیوه هایی مانند هرس و کنترل آبیاری و کود دهی می توان این حداکثر رشد را تغییر داد .

محوطه سازی ویلای کلاسیک

تفاوت سبک مدرن و سبک کلاسیک در محوطه سازی

سبک مدرن و سبک کلاسیک دو تفسیر متفاوت از طراحی هستند . در طراحی سبک کلاسیک تمامی المان های به کار رفته طرحی سنتی دارند و تزئینات چشمگیر و تجملاتی در آن استفاده می شود . اما در سبک مدرنیته یکی از اصول محوطه سازی که جز اصول مهم در معماری آن بکار گیری و استفاده از اجسام ساده و همچنین استفاده از خطوط تیز و صاف می باشد .

سازی ویلا کلاسیک 2

اجزای تشکیل دهنده محوطه سازی ویلا کلاسیک

از اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده ی محوطه ویلا کلاسیک ستون ها و گلدان های تزئینی می باشد که اغلب نحوه چیدمان و قرارگیری آن ها به شکل متقارن در دو طرف پیاده رو ها و مسیرهای ایجاد شده در محوطه ویلا می باشد . استفاده از پایه ستون ها به شکل های ساده یا مجلل کاملا سلیقه ای می باشد .

فلاور باکس ها که در محوطه سازی مورد استفاده قرار می گیرند معمولا با استفاده از گل های سبز و با طراوت مزین می شوند .وسایل تزئینی که به عنوان نقاط جذاب در محوطه سازی ویلای کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرند بیانگر ابهت گرایی و تجملاتی بودن سبک کلاسیک می باشد .

رنگ ها و المان ها در محوطه سازی کلاسیک

رنگ‌هایی که برای طراحی محوطه سازی ویلا کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرند معمولا رنگ سفید و خنثی هستند . اجرای تزئینات لوکس و استفاده از المان‌های تجملاتی در سبک کلاسیک موجب تقویت عظمت فضا می‌شود به همین جهت استفاده از سنگ‌های گران قیمت جهت کف پارکینگ و نمای ساختمان در طراحی ویلا با سبک کلاسیک رواج دارد . طراحی و ساخت تجهیزات کاربردی همچون آلاچیق و آبنمای مرمری در محوطه سازی کلاسیک ، استفاده از ستون های از جنس سنگ مرمر و تزئینات نگهدارنده و پوشش سقف ، کاربردی گسترده دارد و موجب ایجاد فضایی خیره‌کننده در ویلا می‌شود .

طراحی نئوکلاسیک در محوطه سازی ویلا کلاسیک

به تلفیق سبک های مدرن با کلاسیک سبک نئوکلاسیک ایجاد می شود . طراحی داخلی نئوکلاسیک به منظور ایجاد ظرافت سنتی در فضاهای پیچیده معاصر می باشد . هر فضا به گونه ای طراحی شده است که تعادل خوبی از عناصر سبک مدرن و کلاسیک را نشان دهد . ظرافتی در مورد لوازم جانبی سبک کلاسیک وجود دارد که به این ویلا روحیه ای سلطنتی می بخشد بدون این که سبک مدرن زیبایی را خدشه دار کند .

هزینه محوطه سازی ویلا کلاسیک

هزینه ی اجرای محوطه سازی ویلا با سبک کلاسیک به عوامل متعددی بستگی دارد . با توجه به فضای ویلا ، انتخاب نوع گیاه و چمن هایی که برای محوطه سازی مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین استفاده از تجهیزاتی مانند آلاچیق ، استخر ، نیمکت ، آبنما ، سنگ و … در برآورد هزینه های نهایی اجرای محوطه سازی کلاسیک تاثیر گذار می باشند .

کارشناسان شرکت سورن بام با داشتن تجربه های متعدد در زمینه ی اجرای محوطه سازی آماده ی ارائه ی هرگونه مشاوره و راهنمایی رایگان به شما کارفرمای گرامی می باشند .

نتیجه گیری

ویلا های کلاسیک یک نمونه از سبک های معروف و محبوب است که به دلیل ویژگی ها و مزایایی که دارد در سالهای اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و طرفداران خود را پیدا کرده است. استفاده از ستون های بلند و مجسمه های زینتی و جذاب و علاوه بر آن استفاده از سرستون های زیبا و طاق های بسیار بلند نمونه ای از عناصر به کار رفته در اجرای محوطه سازی ویلا کلاسیک است. برای طراحی نمای ویلا های کلاسیک در مقایسه با دیگر سبک های طراحی نمای ویلا از جزئیات و عناصری کمتری استفاده می شود و تنوع متریال و مصالح ساختمانی در طراحی نما و محوطه سازی ویلا کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد.

شرکت خدماتی سورن بام

شرکت خدماتی سورن بام که فعالیت خود را از سال 1389 به صورت حرفه ای در جهت افزایش فضای سبز شهری آغاز به کار کرده است و به یکی از معتبر ترین و برترین شرکت های طراحی و اجرای محوطه سازی در ایران تبدیل شده است. شرکت سورن بام متشکل از مهندسین و طراحان با تجربه و حرفه ای همواره می کوشند تا با کمترین هزینه و استفاده از متریال مناسب و درجه یک بهترین فضا را در محوطه ویلا برای شما رقم بزنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید و با کارشناسان سورن لبام ارتباط برقرار کنید.

همچنین می توانید شرکت سورن بام را در اینستاگرام دنبال کنید.

سوالات متداول محوطه سازی ویلا کلاسیک

آیا هزینه محوطه سازی ویلا کلاسیک با سبک های دیگر متفاوت است؟

به طور کلی سبک های طراحی محوطه ویلا بسته به عوامل اجرایی و المان ها دارد. در محوطه سازی ویلا کلاسیک با دقت بر فاکتور هایی ماننده متراژ ویلا، متریال و مصالح و عوامل دیگر متفاوت است.

طراحی دلپذیر و جذاب برای ویلا نیازمنده یک طراحی اصولی و حرفه ای است و حتما باید به دست طراحان با تجربه با بهترین ایده ها انجام شود. 

تقارن مناسب بین فضای بیرونی و داخلی ویلا و هماهنگی آن با طراحی موجب جذابیت هرچه بیشتر محوطه سازی ویلا کلاسیک می شود. 

یک نظر در “محوطه سازی ویلا کلاسیک

  1. ساجده بیگو گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    آیا محوطه سازی ویلا کلاسیک از بقیه ی محوطه سازی ویلا پر هزینه تر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های محوطه سازی سورن بام

یک نظر در “محوطه سازی ویلا کلاسیک

  1. ساجده بیگو گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    آیا محوطه سازی ویلا کلاسیک از بقیه ی محوطه سازی ویلا پر هزینه تر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید