دیوارسبز صنایع غذایی کوروش

دیوار سبز صنایع غذایی کوروش

آنچه در این مقاله میخوانیم

دیوارسبز صنایع غذایی کوروش یکی از پروژه های اجرا شده شرکت سورن بام می باشد که پوشش گیاهان دیوار سبز صنایع غذایی کوروش شامل : شفلرا ، آگلونما  ، ژنویا ، پتوس ، پتوس ارتشی  و سیسوس تشکیل شده است .طراحی و ساخت دیوار سبز طبیعی روح و جان تازه ای به فضا می دهد و باعث می شود حس حضور در طبیعت داشته باشید و از بودن در کنار دیوار سبز لذت ببرید.طراحی و اجرای دیوار سبز صنایع غذایی کوروش مطابق با سلیقه و نظر کارفرما اجرا شده و گیاهانی که در آن کاشته شده اند متناسب با شرایط محیطی آنجا می باشد .

دیوار سبز صنایع غذایی کوروش

دیوار سبز صنایع غذایی کوروش

ابعاد دیوار سبز صنایع غذایی کوروش

ابعاد این دیوار سبز 6*3 مجموعا 18 متر مربع می باشد ، که در اتاق کنفرانس این مجموعه قرار گرفته است .

سوالات متداول دیوار سبز

  1. مزایای دیوار سبز صنایع کوروش  چیست ؟
  2. نحوه ساخت دیوار سبز صنایع غذایی چگونه است ؟
نحوه اجرای دیوار سبز طبیعی و مصنوعی

نحوه اجرای دیوار سبز طبیعی و مصنوعی

1. مزایای دیوار سبز صنایع کوروش چیست ؟

یکی از مزیت های دیوار سبز در اتاق های کنفرانس ایجاد اکسیژن و گرفتن co2 هوا توسط گیاهان است . افراد داخل اتاق کنفرانس می توانند با آرامش بیشتری به بحث و گفت و گو بپردازند . دومین مزیت این دیوارهای سبز در اتاق کنفرانس عایق صدا بودن آن ها است که مانع از ورود و خروج صدا به داخل می شود . سومین مزیت دیوار سبز زیبایی آن است و  جنبه ی تزیینی نیز دارند و حکم یک تابلوی زیبا را برای ما دارد حتی می توان لوگوی شرکت رادر هر حیطه کاری درون آن اجرا کرد . این دیوارها باعث افزایش روحیه کارکنان و بهبود سلامتی آنها می شود .

دیوار سبز صنایع غذایی کوروش

دیوار سبز صنایع غذایی کوروش

2. نحوه ساخت دیوارسبز صنایع غذایی کوروش چگونه است ؟

استراکچر این دیوار سبز از پنل های فلزی ساخته شده است . فلاورباکس های آن از جنس پلی پروپیلن ( pp ) ، خاک مخصوص که شامل : ورمی کمپوست ، خاک برگ ، پوکه ، پوشال ، پرلیت و… می باشد . سیستم آبیاری آن به صورت هوشمند است که در زمان های خاص برنامه ریزی شده تا در تایم های معین آبیاری صورت گیرد . در بالای این دیوار 6 چراغ به صورت ریلی جهت تابیدن به گیاه جهت رشد گیاه قرار داده شده است . زیرا گیاه بدون نور ضعیف شده ، رنگ خود را از دست می دهد و رشدشان متوقف می گردد. علاوه بر آن این نورپردازی زیبایی این دیوار را دو چندان کرده است .

green wall

green wall

نحوه آبیاری هوشمند دیوار سبز

مرحله اول آبیاری دیوار سبز صنایع غذایی کوروش :

در این مرحله باید به فکر حفاظت از دیوار و کف در برابر رطوبت باشید. نرده های عمودی که از کف شروع می شود و تا امتداد دیوار ادامه پیدا می کند فضای مناسبی را برای گردش هوا بین گیاهان به وجود می آورد. این نرده ها به صورت شبکه ای و به طور منظم و نامنظم بر روی دیوار نصب می شوند که به عنوان یک پنل در زیر کار اجرا می شود.

اجرای دیوار سبز طبیعی در فضای داخلی شرکت

اجرای دیوار سبز طبیعی در فضای داخلی شرکت

مرحله دوم آبیاری دیوار سبز صنایع غذایی کوروش:

با توجه به نیاز زیاد این نوع دیوارها به آبرسانی متداول و مناسب باید از منبع ذخیره در کنار سیستم آبیاری خودکار دیوار سبز استفاده نمایید. سیستم آبرسانی دیوار سبز باید حتما بدون نقص انجام شود . به طور دائمی در حال بررسی باشد تا اشکالی در عملکرد آن به وجود نیاید. در دیوارهای سبز هوشمند ،سیستم آبیاری نیز هوشمند می باشد . این سیستم ها به حسگرهای مخصوص وبه طور کامل خودکار مجهز می باشد که عملیات آبیاری دیوار سبز را انجام می دهد.

زیر سازی دیوار سبز صنایع غذایی کوروش

زیر سازی دیوار سبز صنایع غذایی کوروش

مرحله سوم آبیاری دیوار سبز صنایع غذایی کوروش:

برای نصب نگهدارنده ی گیاهان باید دقت داشت که متناسب با نوع گیاه باشد.در این مرحله نصب نگهدارنده های گیاهان که به صورت گلدانی یا اسفنجی می باشد . باید نور و هوای کافی نسبت به نیاز گیاه تامین شود. بهتر است قبل از اقدام به هر کاری نوع گیاه مورد نظر خود را برای گرین وال انتخاب کنید و سپس نصب نگهدارنده بر روی دیوار را شروع نمایید.

مرحله چهارم آبیاری دیوار سبز صنایع غذایی کوروش:

این مرحله برای دیوارهای سبزی می باشد که می خواهند سیستم آبیاری خودکار را اجرا کنند.در این مرحله باید با استفاده از حسگرهای مخصوص آبیاری که در برابر خشکی فعال می شوند،عملیات آبرسانی به گیاهان به بهترین نحو انجام شود. همان طور که در مرحله دوم گفته شد هدف از آبیاری،رساندن آب به گیاهان می باشد ،در این مرحله هدف از توزیع آب ، تغذیه ریشه گیاهان و آبرسانی دقیق و رساندن مواد مغذی به ریشه گیاهان است.

گرین وال طبیعی

مرحله پنجم آبیاری دیوار سبز صنایع غذایی کوروش:

در این مرحله باید تمام مراحل اجرای دیوار سبز اعم از عایق کاری و آبیاری و نگهدارنده های دیوار و سیستم آبیاری و تغذیه گیاهان چک شود . بررسی و چک نمودن تمامی سیستم های دیوار سبز باید با دقت انجام گیرد.عدم نشتی لوله ها و درستی عملیات آبرسانی از نکاتی می باشد که در این مرحله باید به آن دقت نمود . اگر کوچک ترین ایرادی در این سیستم وجود داشته باشد گیاهان دیوار سبزتان به درستی رشد نخواهند کرد . در نتیجه  فضای موردنظر شما چهره زیبایی پیدا نخواهد کرد.

دیوار سبز طبیعی و مصنوعی

دیوار سبز طبیعی و مصنوعی

مرحله ششم آبیاری دیوارسبز صنایع غذایی کوروش:

در این مرحله باید گیاهان مورد نظر خود را نصب نمایید . با توجه به گیاهان نصب شده باید نوع آبیاری و تهویه دیوار سبز و مقدار نور مورد نیاز گیاهان و مواد مغذی گیاهان و غیره را در نظر بگیرید و انتخاب کنید. انواع سرخس ها و پتوس های رونده و کاکتوس ها مناسب دیوار سبز منازل می باشد . پیچک ها بیشتر برای دیوار سبز مکان های عمومی استفاده می شوند. بهتر است برای  نمونه آزمایشی ابتدا مقدار کمی از گیاه مورد نیازتان را بر روی دیوار سبزتان نصب کنید تا هم اجرای آن را روی دیوارتان مشاهده کنید و هم شرایط ماندگاری آن را روی دیوار تست کنید .از طرفی آبیاری  درست ، کود دهی مناسب ، تامین نور کافی، ازجمله امکاناتی است که باید برای نگهداری دیوار سبز در نظر گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پروژه دیوار سبز سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در ارتباط باشید