روف گاردن برج ساعی

لایه بندی بام سبز و تجهیزات مخصوص

آنچه در این مقاله میخوانیم

روف گاردن برج ساعی ، واقع در برج ساعی است . این روف گاردن یکی از بزرگترین روف گاردن ها در تهران می باشد . شرکت سورن بام از تکنولوژی نوین در ساخت roofgarden استفاده کرده که در ساخت کف سازی نیازی به جابه جایی خاک نیست و نیازی به بیل زدن خاک ندارد . اجرای روف گاردن برج ساعی توسط تیم متخصص و مجرب شرکت سورن بام صورت گرفته است و در چندین ماه به طور پی درپی  مورد بررسی قرار گرفته تا مرحله کف سازی به صورت تخصصی انجام شود و در حال حاضر به اتمام رسیده است .

طریقه کف سازی روف گاردن برج ساعی

مراحل کف سازی در کل شش مرحله می باشد که به شرح زیر است :

مرحله اول : (لایه های رطوبتی بام سبز)

لایه های مخصوص عایق رطوبتی بام سبز بر روی بستر و یا کف بام نصب می شوند تا از نفوذ آب به سقف و یا کف بام جلوگیری شود بعد از اطمینان از عدم  هر گونه نشتی آب به سقف، به مراحل بعدی کف سازی پروژه ساعی می پردازیم .

مرحله ی دوم : (لایه های ضد ریشه)

لایه های ضد نفوذ ریشه و یا همان لایه ضد ریشه بر روی بستری که فراهم شده نصب می شوند تا از نفوذ ریشه گیاهان به داخل سقف جلوگیری شود . عایق ضد ریشه علاوه بر اینکه از نفوذ ریشه به داخل سقف  جلوگیری می کند محافظ عایق رطوبتی نیز می باشد .

دیوار سبز پروژه گلرنگ

مرحله سوم: (زه کشی بام سبز)

در مرحله سوم روف گاردن برج ساعی که توسط شرکت سورن بام صورت گرفته، به لایه های درناژ و یا همان زه کشی می پردازیم که از شن های درشت  که در فاصله های مشخص بر روی لایه ضد ریشه چیده می شوند تشکیل شده است .اینکار باعث شده جریان آب به قسمت آب راه پشت بام هدایت شود و آب های اضافی از داخل لایه ها خارج شود .

مرحله چهارم: (مرحله فیلتراسیون)

در این مرحله استفاده از لایه های فیلتر است که جنس آن از پلی استر می باشد، لایه های فیلتراسیون از مسدود شدن لایه های درناژ که توسط خاک و گیاهان جلوگیری می کند .

عایق حرارتی بام سبز

عایق حرارتی بام سبز

مرحله پنجم: (خاک)

خاک مورد استفاده در بام سبز می باشد که بسیار حائز اهمیت است. خاک مناسب روف گاردن باید سبک باشد و در حین سبک بودن دارای مواد مغذی باشد تا شرایط لازم را برای رشد گیاهان فراهم شود .

مرحله ششم: (اجرای پروژه)

در مرحله ششم  و مرحله نهایی کف سازی برج ساعی از عناصر مختلفی جهت کف پوش کردن استفاده کردیم که عناصر شامل : سنگ، چمن طبیعی ، واش بتن ، چوب ترمو ، قلوه سنگ می باشد که هریک از عناصر بکار رفته در پروژه کف سازی ساعی بر مبنای کاربری هر فضا بوده و از متریال ها به صورت ترکیبی نیز استفاده شده است.

روف گاردن برج ساعی مراحل کف سازی

روف گاردن برج ساعی مراحل کف سازی

المان هایی که در روف گاردن برج ساعی مراحل کف سازی بکار رفته عبارتند از :

  • پرگولا
  • فلاور باکس
  • دیوار سبز
  • مبلمان فضای باز

شرکت سورن بام دارای سابقه ی پروژه های متعدد محوطه سازی و بام سبز می باشد . کارشناسان ما آماده ی ارائه ی هرگونه مشاوره و راهنمایی رایگان به شما کارفرمای گرامی می باشند . با ما در تماس باشید . 78 71 27 44 -021 

پروژه بام سبز سورن بام
درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید