انواع چوب ترمو

آنچه در این مقاله میخوانیم

انواع چوب ترمو

انواع چوب ترمو ، استفاده از چوب امروزه در فضای باز  محوطه بسیار رواج پیدا کرده است  ، در قدیم به علت مقاومت کم چوب و فرسودگی چوب در فضای باز و بیرونی کمتر استفاده می شده است . امروزه با فرآیندی که بر روی چوب ها صورت گرفته است ،  باعث مقاوم شدن چوب در مقابل عوامل جوی شده است  و این امکان فراهم شده است تا در فضای بیرونی از متریال چوب استفاده شود .

انواع چوب ترمو

چوب راش:  

کرم رنگ مایل به قرمز و محتوای نامشخصی دارد. وزن متوسط و تقریبا دارای بافت همگن می باشد و در ببر حشرات و قارچ ها مقاوم هستند . کاربرد آن می توان در مصارف خانگی مانند مبلمان باشد و روکش و تخته در کارخانجات قرار گیرند.

چوب افرا:

این نوع چوب دارای گونه های متفاوتی در کشورمان هست که می توان به چند نوع از آن اشاره کرد که شامل کیکم، افرا پلت و افرا شیردار؛ محتوای این چوب نامشخص و رنگ آن متمایل به کرم با درخشش کم و به شکل صدفی شکل می باشد. این نوع چوب نیمه سخت و نیمه سنگین می باشد حالت شکنندگی دارد و خشک و سبک و قابل تورق می باشد. کاربرد این چوب در ساخت انواع مبلمان و اندام های مصنوعی و خراطی می باشد می توان در ساختمان های چوبی و وسایل تزیینی استفاده می شود.

چوب افرای سیاه:

این چوب به خاطر ظرافتی که دارد و دارای ویژگی خاصی می باشد می توان در دکوراسیون داخلی و لوازم تحریر همچون خط کش استفاده کرد.

چوب گردو:

این چوب رنگ خاکستری متمایل به قهوه ای تیره می باشد دارای نقوش منحصر به فرد و زیباست دارای بافت ریزی است. نوعش نیمه سنگین و نیمه سخت می باشد و در مقابل خمش و کشش دارای مقاومت می باشد.

چوب توسکا:

این نوع چوب درونش نامشخص می باشد رنگ کرم متمایل به قرمز دارد. چوبی است نیمه سنگین و نسبتا سبک به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارد و دارای پذیرش رنگ و شکاف خوری بالا در صنعت مبلمان استفاده می شود با این تفاوت که دوامش کم می باشد و لی در آب دوامش بیشتر است.

کاربرد چوب ترمو در چه فضاهایی امکان پذیر می باشد :

محوطه سازی

ساخت انواع آلاچیق چوبی و پرگولا .

ساخت انواع فلاور باکس های چوبی .

ساخت آبنما .

نمای ساختمان .

در کف سازی فضای باز ، کف سازی تراس سبز  ، روف گاردن ، سرویس بهداشتی ، کنار استخر ها و … کاربرد دارند .

چوب ترمو به علت مقاوم بودن در برابر نور خورشید و ضد آب بودن در فضاهایی که مستقیم با آب و تابش نور خورشید و… ارتباط دارند قابل استفاده می باشند .

مقالات مرتبط
پروژه‌های محوطه سازی سورن بام
با ما در ارتباط باشید