کاربرد چوب ترمو

کاربرد چوب ترمو

آنچه در این مقاله میخوانیم

کاربرد چوب ترمو

کاربرد چوب ترمو ، چوب ترمو به صورت اشباع شده می باشد  که حرارت دیده شده اند به زبان ساده تر به این شکل که چوب را تیمار می کنند با استفاده از بخار آب و عملیات حرارتی باعث افزایش استقامت چوب می شود.

این فرایند وابسته به نوع چوب و حجم و رطوبت مربوطه است که 48 تا 96 ساعت انجام می شود.

فرایند تیمار چوب ترمو

  • خشک کردن در دمای بالا
  • عملیات حرارتی
  • خنک کردن

در صورتی که فرایند درجه حرارت بالا اعمال شود باعث سوختن چوب شده و یا از بین رفتن عوامل جذب رطوبت و کاهش عمر چوب می شود. از بین رفتن گلوکز، اسیدسیتریک، زرین، صمغ که در قسمت داخلی چوب می باشد، موجب کاهش چمش گیر جذب رطوبت و دفع آفات چوب می باشد و باعث از بهبود خواص فیزیکی چوب، رنگ عالی و طول عمر بسیار بالا باشد.

کاربرد چوب ترمو

چوب را به فضای داخلی و خارجی استفاده می کنند چوب به خاطر مقاومتی که در برابر رطوبت دارد بیشتر در کنار استخر ها، آلاچیق، آبنماها، دیوار های سبز، بام سبز، و همچنین در نمای ساختمان به خاطر زیبایی که دارند در نمای ساختمان استفاده می شود و زیبایی خواصی به نما می دهد از این رو مهندسین در طراحی نمای ساختمان حتما در طراحی خود از چوب ترمو استفاده می کنند و می توان در کف پوش های محیط بیرونی کار کرد.

این فرایند به عنوان عملیات حرارتی می‌تواند روی تمام گونه‌های چوب کاربرد داشته باشد.

متداول ترین گونه های چوب کاج و زبان گنجشک می باشد.

می توانیم از این نوع چوب برای اجرای آلاچیق نیز استفاده نماییم .

برای نمای بیرونی ساختمان ها نیز می توانیم از چوب ترمو استفاده نماییم

زیرسازی اجرای نمای چوب:

در اجرای نمای چوب باید حتما زیر سازی خوبی ایجاد کنید چون زیر ساز خوب باعث می شود که چوب به صورت زیبا روی نمای ساختمان خود رانشان دهد و مقاومت بیشتر دربرابر عوامل جوی دارد  حتما از پیچ به جای ممکنه استفاده کنید.

مقالات مرتبط
پروژه‌های محوطه سازی سورن بام
با ما در ارتباط باشید