طراحی پلان روف گاردن

طراحی پلان روف گاردن

آنچه در این مقاله میخوانیم

روف گاردن یا بام سبز که امروزه به دلیل کاهش فضاهای عمومی ساختمان ها اعم از حیاط یا حتی تراس جزء لاینفک ساختمان های شهری محسوب می شود و افراد زیادی به دنبال طراحی و اجرای روف گاردن برای ساختمان خود هستند. در مرحله اولیه باید یک طراحی پلان روف گاردن شود. و تمام جزئیات اجرایی آن مشخص می شود.

در واقع طراحی روف گاردن کمی پیچیده است و برای این منظور افراد باید با مشاوران و طراحان متخصص در این زمینه تماس بگیرند تا پس از برآورد پارامترهای مختلف از جمله میزان فضا، تحمل وزن ساختمان و … از دیگر شرایط ساختمان شما نقشه می کشند. با توجه به ساختمان خود طراحی کنید.

پلان روف گاردن

طراحی پلان روف گاردن قابل حمل و مدولار یکی از جدیدترین و مدرن ترین روش ها در این زمینه می باشد. با این روش می توان یک روف گاردن جذاب و قابل حمل ایجاد کرد که به راحتی به هر قسمت از ساختمان منتقل کنید. این مقاله به طراحی و ایجاد یک پلان کامل برای روف گاردن می پردازد و نکات مهمی که برای طراحی این فضاها ضروری است را بررسی می کند.

طراحی پلان روف گاردن قابل حمل و مدولار شامل سه مرحله زیر است:

  1. انتخاب و طراحی سیستم مدولار:

سیستم ماژولار به شما امکان می دهد از ماژول هایی استفاده کنید که دارای قابلیت حمل آسان هستند. این سیستم شامل ماژول هایی مانند فلاور باکس و جعبه درخت، زیرساخت آبیاری و ابزارهای مختلف می باشد. با استفاده از این ماژول ها می توانید در کمترین زمان ممکن یک روف گاردن جدید و مدولار بسازید.

  1. استفاده از مواد مناسب:

در طراحی روف گاردن قابل حمل و مدولار باید از مصالح مناسب برای ساخت و ساز استفاده کرد. این مواد باید سبک و قابل حمل، اما به همان اندازه قوی باشند. برای ساخت روف گاردن از مصالحی مانند فلز، چوب پلاستیک و چوب ترمو استفاده شده است.

  1. طراحی سیستم آبیاری:

در طراحی پلان روف گاردن قابل حمل و مدولار باید سیستم آبیاری مناسب گیاهان را طراحی کنید. این سیستم آبیاری باید قابل حمل بوده و به راحتی از مکانی به مکان دیگر منتقل شود. برای این منظور می توانید از سیستم های قطره ای استفاده کنید.

پلان محوطه سازی

طراحی پلان بام سبز

برای طراحی پلان روف گاردن؛ ابتدا باید میزان فضای موجود در پشت بام خود را تخمین زده، فضای مورد استفاده را اندازه گیری کرده و با توجه به عناصر مختلف در محیط برنامه یا اپلیکیشن اتوکد، پلان مناسبی طراحی کنید.

توجه داشته باشید که در پلان طراحی شده، علاوه بر توجه به فضاهای سبز که قرار است گیاهان مختلف در آن کاشته شوند، باید به سیستم لوله کشی و سایر عناصری که قرار است در فضای پشت بام خود طراحی کنید و آن را نیز مورد توجه قرار دهید. دقت. را اجرا کنند

در واقع از جمله عناصری که می توانید برای داشتن یک بام سبز شیک و زیبا در پلان بام سبز ایجاد کنید عبارتند از:

  • استفاده از انواع کفپوش
  • انواع دیوارپوش
  • انواع آبنما
  • آبشار سنگی
  • چمن مصنوعی
  • چتر
  • پرگولا
  • آبشار صخره ای
  • مبلمان متناسب با نوع روف گاردن

به طور کلی روف گاردن از نظر طراحی و هزینه به 5 نوع مختلف به نام های نوع ساحلی، نوع ارگانیک، نوع مینیاتوری، نوع رویایی و نوع لوکس تقسیم می شود. اقلام مصرفی در هر 5 نوع ذکر شده یکسان بوده و در سطح کیفی یکسانی تولید می شوند لذا تفاوت انواع ذکر شده تنها در تعداد و نوع اقلام انتخابی کارفرما می باشد نه کیفیت آنها.

در طراحی روف گاردن توجه به مسیرهای اصلی تردد بسیار مهم است. به طور کلی در طراحی ها مسیرهای اصلی با عرشه چوبی کف پلاستیکی، فضاهای سبز با جعبه های کاشت (فلاورباکس روف گاردن) و فضاهای باقیمانده با شن و ماسه تزئینی و قلوه سنگ های تزئینی تعریف شده است. وجود تجهیزاتی مانند آلاچیق، آتریوم، آبنما و یا تراکم فضای سبز و کفپوش چوبی هزینه های اجرا را تغییر می دهد.

نمونه هایی از طراحی پلان روف گاردن سورن بام

طراحی پلان روف گاردن طراحی پلان روف گاردن طراحی پلان روف گاردن طراحی پلان روف گاردن طراحی پلان روف گاردن طراحی پلان روف گاردن طراحی پلان روف گاردن طراحی پلان روف گاردن طراحی پلان روف گاردن طراحی پلان روف گاردن 1 2 2 2 1 اجرای روف گاردن در تبریز 7

طراحی پلان روف گاردن توسط مهندس طراح شرکت سورن بام جناب آقای مهدی سلطانی صورت گرفته است.

 

 

چالش های طراحی پلان روف گاردن

محدودیت فضا

یکی از مهم ترین چالش ها در طراحی روف گاردن های قابل حمل و مدولار، محدودیت فضا است. طراحان باید بتوانند سیستم های گلخانه ای و فضای سبز مناسب را در فضای محدود سطح پشت بام طراحی کنند که برای ساکنین به صورت کامل و جذاب مفید و کاربردی باشد.

وزن 

ساختمان ها ظرفیت محدودی برای تحمل وزن دارند. بنابراین یکی دیگر از چالش های پیش روی روف گاردن های قابل حمل و مدولار، کاهش وزن اجزا و سازه ها به منظور پاسخگویی به وزن مجاز برای نیازهای ساختمان است.

آب و هوا

شرایط آب و هوایی نیز بر طراحی روف گاردن تاثیر می گذارد. مصرف آب، مقاومت در برابر باد و تاثیر نور خورشید باید به درستی بررسی شود تا روف گاردن ها بتوانند در شرایط مختلف آب و هوایی عملکرد خوبی داشته باشند.

حفاظت از ریشه گیاهان

یکی از نکات مهم در روف گاردن محافظت از ریشه گیاهان است. از وسایل مناسب (فلاورباکس) برای حمایت از ریشه و جلوگیری از نفوذ ریشه در ساختمان استفاده شود.

بهترین شرکت طراحی روف گاردن

راهکارهایی برای طراحی پلان روف گاردن

استفاده از مواد سبک و مقاوم

برای حل چالش محدودیت فضا و وزن کم می توانید از مواد سبک و مقاومی مانند چوب و پلاستیک های مقاوم استفاده کنید. این مواد می توانند وزن کلی روف گاردن را کاهش دهند و به طراحان اجازه ایجاد فضاهای سبز جذاب و کارآمد را می دهند.

استفاده از سیستم های نوین آبیاری

یکی از چالش های مهم در روف گاردن مصرف آب است. با استفاده از سیستم های آبیاری نوآورانه مانند آبیاری قطره ای و استفاده از آب بازیافتی، می توان مصرف آب را به حداقل رساند و به نگهداری موفق گیاهان کمک کرد.

انتخاب گیاهان مناسب

برای روف گاردن های قابل حمل و مدولار، انتخاب گیاهان مناسب و مقاوم بسیار مهم است. گیاهانی که با شرایط مختلف محیطی سازگار هستند و نیاز به نگهداری ریشه کمتری دارند، انتخاب مناسبی برای این نوع فضاهای سبز هستند.

سخن پایانی

شرکت سورن بام آماده طراحی پلان روف گاردن با تیم طراحی حرفه ای برای شما عزیزان می‌باشد. ضمن این که امکان مشاوره 100% رایگان در زمینه اجرا و طراحی روف گاردن ( بام سبز ) ، تراس سبز توسط کارشناسان سورن بام برای شما همراهان گرامی فراهم شده است. بنابراین می‌توانید تنها با یک تماس در هر کجای ایران از مشاوره رایگان ما و خدمات متنوع سورن بام بهره مند شوید .

شما کاربران عزیز برای مشاهده پروژه های اجرای روف گاردن به صورت آنلاین می توانید اینستاگرام پیج سورن بام را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های بام سبز سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید