طراحی دیوار سبز پاسیو جردن

طراحی دیوار سبز پاسیو جردن

آنچه در این مقاله میخوانیم

پروسه طراحی دیوار سبز پاسیو جردن توسط شرکت سورن بام صورت گرفته است. این مجتمع اداری دارای دو پاسیو به مساحت 25 متر مربع است که در هر یک طبق خواسته کارفرما از دیوار سبز ، چمن مصنوعی ، کف ترمو ، قلوه سنگ رودخانه ای سفید ، فلاور باکس و نیمکت استفاده شده است . در این پاسیو با توجه به این که فضا نسبتاً کوچک بوده و درخواست دیوار سبز و فلاور باکس از طرف کارفرما وجود داشته ، طراحی به صورت ساده انجام شده است تا در عین زیبایی از شلوغی فضا نیز پرهیز شود و محیطی آرامش بخش داشته باشد .

روش اجرای دیوار سبز پاسیو جردن :

برای اجرای دیوار سبز طبیعی این فضا ابتدا دیوار مورد نظر در چندین لایه ، عایق شده و طبق ابعاد دیوار ( 5*3 ) شاسی کشی ها توسط پروفیل های آهنی متناسب با اندازه ی فلاور باکس های شرکت سورن بام انجام شدهاست . فلاور باکس ها به طور کامل عایق و زهکشی شده و پس از کاشت گیاهان مورد نظر در فلاور باکس ها طبق طراحی انجام شده برای تعداد هر نوع از آن ها ، در جای مناسب روی شاسی قرار داده شدند . در آخر آبیاری قطره ای صورت گرفته است تا رسیدگی به گیاهان را راحت تر کرده و در تایم مورد نظر در مدت معلوم شده گیاهان آبیاری شوند .

اجرای فلاور باکس ها :

دو فلاور باکس موجود در این فضا نیز به طور کامل عایق و زهکشی شده است . دیوار پشتی آن ها نیز چندین لایه عایق زده شده است . فلاور باکس ها همراه نیمکت طراحی شده اند و جنس آن از چوب ترمو در رنگ قهوه ای زیبایی است . چوب های ترمو ، چوب های فرآوری شده ای اند که مقاوت بسیار بالایی در مقابل رطوبت ، گرما و سرما ، تابش خورشید و حشرات دارند و علاوه بر تزیینات داخلی و کف در نما نیز به کار برده می شوند و از همه مهمتر زیبایی بسیاری دارند . مسیر ایجاد شده در این فضا نیز از جنس این چوب می باشد .

طراحی دیوار سبز پاسیو جردن

طراحی دیوار سبز پاسیو جردن

طراحی دیوار سبز پاسیو جردن

طراحی دیوار سبز پاسیو جردن

اجرای چمن مصنوعی :

برای کف پاسیو ها از چمن مصنوعی استفاده شده است. برای اجرای چمن مصنوعی نیز باید لایه های خاصی در نظر گرفته شود . از جمله چندین لایه عایق بر روی کف زده شده است . روی آن زهکش های مخصوص چمن که باعث می شود آب به راحتی از زیر چمن خارج شده و به هیچ عنوان آب در زیر چمن باقی نمی ماند که باعث کپک یا بوی بد چمن شود . سپس در آخر چمن روی آن ها قرار می گیرد . در این فضا چمن طبیعی نیز قابلیت استفاده داشت اما همانطور که گفته شد به علت سهولت استفاده و رسیدگی به چمن مصنوعی ترجیح بر استفاده از آن بود.

اجرای انواع چمن در محوطه سازی

اجرای انواع چمن در محوطه سازی

اجرای کف ساز یا چمن

اجرای کف ساز یا چمن

سوالات متداول طراحی دیوار سبز پاسیو جردن

  1. گیاهان بکار رفته در این دیوار سبز چه می باشد؟

این دیوار سبز زیبا با طراحی های منحنی گیاهان زیبایی خاصی به این وید داده است . از گیاهان گندمی ، آگلونما ، پیتوس و اسپاتی در آن استفاده شده است . روی یکی از دیوار ها ، دیوار سبزی سر تا سری کار شده است . دیوار دیگر دو فلاور باکس همراه نیمکت طراحی و ساخته شده است تا محیط نشیمن کوچکی نیز داشته باشیم . در دو دیوار رو به روی هم دیگر درهای ورودی قرار دارند که ،توسط مسیری از جنس چوب ترمو به هم وصل شده اند . در دو طرف این مسیر قلوه سنگ های سفید رودخانه ای برای زیبایی بیشتر قرار داده شده اند . برای کف این پاسیو از چمن مصنوعی استفاده شده که نیاز به رسیدگی خاصی ندارد ( نسبت به چمن طبیعی ) . به راحتی زیبایی را برای این فضا به ارمغان می آورد و طبق سلیقه می توان از چمن کوتاه ، بلند ، روشن یا تیره استفاده کرد .

کاشت گیاهان دیوار سبز

کاشت گیاهان دیوار سبز

طراحی دیوار سبز پاسیو جردن

طراحی دیوار سبز پاسیو جردن

طراحی دیوار سبز پاسیو جردن

طراحی دیوار سبز پاسیو جردن

برای مشاوره رایگان ، بازدید از محل پروژه و اجرای تخصصی با ما تماس بگیرید .

پروژه دیوار سبز سورن بام
با ما در ارتباط باشید