گابیون شهرک راه آهن

اجرا گابیون شهرک راه آهن

آنچه در این مقاله میخوانیم

گابیون شهرک راه آهن توسط شرکت سورن بام اجرا شده است . گابیون یا توری سنگ ، اصطلاحا به قفسی توری شکل از جنس فلز گفته می شود که درون آن را از قلوه سنگ و قطعات مختلف مثل چوب پر می کنند . جالب است بدانید که گابیون یک کلمه ایتالیایی بوده و به معنی جعبه یا قفسه فلزی که با مصالحی نظیر سنگ و خاک پرشده است ، گفته می شود . در واقع توری گابیون نوعی توری فلزی شبیه توری مرغی بافته شده با سیم مفتول است که سطحی شش ضلعی طور دارد . این چشمه های شش ضلعی که با تابیدن سیم های مفتول به وجود می آیند می توانند مانع از سقوط سنگ ها در هنگام پاره شدن توری شوند . لازم به ذکر است که بدانید گابیون را با نام های توری سنگ و سیل بند و گابیون بند نیز می شناسند .

گابیون شهرک راه آهن

گابیون شهرک راه آهن

کاربردهای گابیون

گابیون ها می توانند نقش بسیار زیادی در زیبایی محیط داشته باشند . گابیون ها در اشکال مختلف ساخته می شوند . داخل این توری ها را می توان با سنگ هایی با رنگ  ها و سایزهای متفاوت پر کرد که باعث جلوه و شکوه بخشیدن به محیط می شوند . از گابیون ها در مهندسی سازه و عمران استفاده بسیاری می شود . در  سدسازی ، پوشش کف ، آبراهه ها ، موج شکن ،جاده سازی ، مهار دیوارهای سست ،محوطه سازی ،نمای ساختمان ها ، ویلاها ،مبلمان شهری، و … کاربردهای موثری دارد . علاوه بر این کاربردهای گابیون می توان به یکی از مهم ترین کاربردهای این سازه ها استفاده در ساخت ساختمان هایی از جنس تماما گابیونی اشار کرد که کلیه بار ساختمان را به دوش می کشد .

اجرا گابیون شهرک راه آهن

اجرا گابیون شهرک راه آهن

مزایای توری گابیون

  • 1)مقاومت بالا : گابیون ها در برابر شرایط آب و هوایی دوام می آورند و دچار اکسیدگی و خوردگی نمی شوند . همچنین گابیون ها در برابر مخاطرات طبیعی مانند سیل و زلزله استقامت خود را حفظ می کنند .
  • 2) به صرفه بودن : هزینه ساخت و اجرای گابیون ها بسیار پایین است که این موضوع به فراگیری و محبوبیت گابیون در بین مردم شده است.
  • 3)انعطاف پذیری :گابیون ها را می توان با توجه به محیط خود در ابعاد و اشکال مختلف بسازیم .
  • 4)نفوذ پذیری : این توری ها به دلیل تخلخلی که دارند دارای نفوذ پذیری زیادی هستند و نیاز به زهکشی ندارند .
  • 5)سازگاری بالا با محیط زیست : ساختار گابیون اگر بعد از مدتی دچار فرسایش هم بشود قابلیت بهره برداری مجدد دارد چون سنگ های داخل آن آسیبی نمی بینند همچنین می توان گابیون ها را از مواد بازیافتی که قابلیت بازیافت دارند پر کرد.
اجرا گابیون شهرک راه آهن

اجرا گابیون شهرک راه آهن

مراحل ساخت و اجرا گابیون شهرک راه آهن

  • ابتدا باید قفس بازشده ی مفتولی را به شکل استوانه درآورده و انتهای آن را از دو طرف با انبردست وصل نمایید .
  • در مرحله بعد یک قطعه فلز مناسب را ترجیحا آلومینیوم انتخاب کرده و زیر سازه خود قرار دهید .
  • سنگ ها و مصالح را بخصوص سنگ های رودخانه را روی هم قرار داده و یک ستون مرتب از سنگ بسازید .
  • در پایان نیز سنگ های ستونی شده را درون توری گابیون ساخته شده قرار داده و مکان های خالی را با سنگ بیشتر پر نمایید .

برای مشاوره رایگان ،بازدید از محل پروژه و اجرای تخصصی با ما تماس بگیریبد . شرکت سورن بام با تیم متخصص آماده ارائه هر گونه خدمات به شما عزیزان می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پروژه محوطه سازی سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در ارتباط باشید