آبنما در روف گاردن

آبنما در روف گاردن

آنچه در این مقاله میخوانیم

روف گاردن به عنوان یک فضای سبز روی پشت بام نقش بسزایی در آرامش و آسایش ساکنان ساختمان دارد. امروزه رشد آپارتمان ها و ساختمان های بلند،اجرای روف گاردن را برای مهندسان، معماران و پیمانکاران ساختمان بسیار مهم کرده است.

آبنما یکی از عناصر اصلی طراحی روف گاردن است. جلوه بصری و صدای زیبای آب روان مردم را آرام می کند و در کنار فضای سبز حس خوبی به آن ها می دهد. آبنماها انواع مختلفی دارند که در این مطلب به آنها اشاره می کنیم. وجود آبنما در روف گاردن معماری و دکوراسیون منحصر به فردی را ایجاد می کند. آبنماها انواع مختلفی دارند که بسته به محل نصب، شکل، نوع و اندازه متفاوت است.

انواع اجرای آبنما در روف گاردن

آبنماها در اندازه ها و مدل های مختلف موجود هستند که بر اساس محیط و بودجه مورد استفاده انتخاب می شوند. برای استفاده از آبنما، سقف ساختمان باید مجهز به عایق ایزوگام و عایق ضد آب روف گاردن باشد تا از نفوذ آب در پشت بام جلوگیری شود.

انواع آبنما در روف گاردن

آبنمای دیواری

آبنمای دیواری

این ابنماها در کنار گرین وال قرار می گیرند که در پایین آن محفظه ای برای ذخیره و گردش آب وجود دارد و آب از بالا به پایین جریان دارد. لازم به ذکر است که برای دستیابی به جلوه بصری بیشتر باید از نورپردازی استفاده کرد تا فضایی دلپذیر برای ساکنین فراهم شود. نوع دیگری از آبنما دیواری پرده ای است که سوراخ های کوچک تری دارد و از دور شبیه پرده آب است که آب از آن به همین صورت به سمت پایین جریان می یابد که جلوه زیبایی همراه با نورپردازی ایجاد می کند.

روف گاردن

آبنمای ثابت

آبنمای ثابت

نوع دیگر آبنما، آبنمای ثابت است که از فواره برای پاشیدن آب به سمت بالا استفاده می کند. این آبنماها در پارک ها و فضاهای عمومی نیز یافت می شوند.که با استفاده از یک لوله و موتور آب را پرتاب می کند و برای هر فواره آبنما ارتفاع آن متغییر که بسته به فشار آب و موتور آن می باشد.

آبنما موزیکال

آبنما موزیکال روی عواطف و احساسات افراد تاثیر می گذارند، حرکت آب از فواره ها به نوع موسیقی در حال پخش بستگی دارد و هر چقدر هم که صدای موزیک بلند باشد، همه فواره ها با یک سرعت حرکت می کنند و می توانید به آنها خیره شوید. . ساعت ها آن را رها کنید و از موسیقی و صدای آب و جلوه بصری زیبای حرکت آب لذت ببرید.

آبنما پرده ای

آبنما پرده ای

از این نوع آبنماها به صورت موزیکال و پرده استفاده می شود و از لوله ای با سوراخ های زیاد که به صورت افقی در بالای دیوار تعبیه شده است برای پاشش آب استفاده می شود. پمپ آب تعبیه شده در داخل آن باعث فشار بالای آب می شود و با ورود این آب به آبنما با سرعت زیاد و کاملاً یکنواخت از سوراخ های لوله خارج می شود و پرده ای از آب را تشکیل می دهد.

آب نما آب و آتش

آب و آتش همواره دو عنصر متضاد به شمار می روند که با قرار دادن آب و آتش در کنار یکدیگر در اجرای آبنما های آب و آتش جلوه بصری بسیار خوبی ایجاد می کند. آب این فواره ها پرتاب می شود و با آتش مقابله می شود. این نوع آبنماها به صورت موزیکال نیز ساخته می شوند و رها شدن آب به نوع موسیقی و تن صدا بستگی دارد.

سخن پایانی

شرکت سورن بام  طراح و مجری روف گاردن در تمام نقاط ایران است که با برخورداری از تیم طراحی و اجرایی مجرب و متخصص در این زمینه، خدمات مورد نیاز شما مشتریان گرامی را در اسرع وقت ارائه می‌دهد.

ضمن این که امکان مشاوره 100% رایگان در زمینه اجرا و طراحی آبنما در روف گاردن،تراس سبز توسط کارشناسان سورن بام برای شما همراهان گرامی فراهم شده است. بنابراین می‌توانید تنها با یک تماس در هر کجای ایران از مشاوره رایگان ما و خدمات متنوع سورن بام بهره مند شوید .

شما کاربران عزیز برای مشاهده پروژه های اجرای آبنما به صورت آنلاین می توانید اینستاگرام پیج سورن بام را دنبال کنید.

 

مقالات مرتبط
پروژه‌های آبنما سورن بام
درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید