اجرای درختان کهنسال

اجرای درختان کهنسال

آنچه در این مقاله میخوانیم

اجرای درختان کهنسال

اجرای درختان کهنسال ، پالم خورشیدی،افرا سرخ و مجنون در سایزهای مختلف ،لاوسون ساده و قیچی خورده و ریشه پر ،درختان نوئل،کامیس و کاج طلایی

  • سورن بام به صورت تخصصی تهیه و انتقال درختان تنومند را ارائه می کند .. اجرای درختان کهنسال در بام و محوطه ویلا امکان پذیر می باشد.
  • این درختان تا یک سال گارانتی می شود و در انواع شرایط آب و هوایی مقاوم هستند.
  • لیست درختان مناسب برای محیط مورد نظر توسط مشاور شرکت سورن بام (دکتر کشاورزی) معرفی می شود.
  • شرکت سورن بام تا 3 سال امور نگهداری از این درختان را به عهده می گیرد.
  • این درختان وزن زیادی ندارند و روی سطوح بام قابل اجرا می باشند.

مراحل  اجرای کاشت درختان کهنسال :

برای کاشت درختان، اول باید از میزان باری که سقف تحمل می کند شروع کنیم زیرا این عامل مهم ترین عامل بازدارنده اجرای بام سبز است.

برای اجرای درختان کهنسال بر روی بام سبز بایستی بر اساس باری که سقف تحمل می نماید برنامه ریزی کنیم اما در ساختمان های جدید امکانات بیشتری در دسترس داریم زیرا که سازه ها می توانند بر اساس محل کاشت گیاه بر روی بام و نوع گیاه محاسبه بشوند .

محاسبه وزن درخت و میزان باری که سقف می تواند متحمل شود از نکات بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

 

هم چنین باری که سازه تحمل می کند بایستی از وزن درختانی که کاشته می شوند:

بیشتر باشد تا صدماتی به سقف سازه وارد نیاید و محاسبان سازه باید وزن درختان بالغ رادر محاسبات خود لحاظ نمایند.پس به گفته محاسبان سازه می توان نتیجه گرفت درختانی که مجموعه بار وارده آنها کمتر از 1000 کیلوگرم به متر مربع باشد رامی توان بر روی باغ بام ها کاشت.زمانی که تمامی کار های فنی به اتمام رسید،درختان خیلی زیادی هستند که می توانند در بام سبز استفاده کرد.انتخاب درخت مناسب عامل مناسبی در داشتن یک بام سبز خوب و زیبا می باشد.

نکته دیگر در کاشت درختان کهنسال ، اندازه و میزان حساسیت درخت به باد  می باشد.درختان که شاخ و برگ زیادی دارند وهم چنین ریشه به هم پیوسته و جمع و جور دارند،بهترین انتخاب برای بام  سبز می باشد، درختان انگور می تواند به وسیله یک شبکه بندی تقویت کننده زیر زمینی محافظت شوند.هر چه قدر وسعت بام سبز بیشتر باشد عامل باد از اهمیت بیشتری برخوردار است.

در دیوار سبز با ارتفاع بالا و هم چنین بام سبز هایی در سطح زمین که نسبت به باد و چرخش شاخ و برگ ها حساس تر هستند،باید از انتخاب درختانی که نسبت به شکست شاخه ها حساس تر هستند و  درختانی که در خشکی و کم آبی دچار شته و یا خزه می شوند دوری کنید.خوشبختانه درختان زیادی جهت کاشت بر روی بام سبز وجود دارد،به عنوان مثال درخت چند تنه نه تنها مرسوم است بلکه بسیار مناسب جهت کاشت بر روی بام می باشند .هم چنین درختان تزئینی قیچی خورده نیز انتخاب خوبی بوده چرا که بطور مداوم هرس شده ویک شکل و نسبتا کوتاه می باشند

مقالات مرتبط
پروژه‌های فضای سبز سورن بام
با ما در ارتباط باشید