فلاورباکس روف گاردن فرشته

فلاورباکس های روف گاردن فرشته

آنچه در این مقاله میخوانیم

فلاورباکس روف گاردن فرشته : فلاورباکس ها یا جعبه های گل ، محفظه های تو خالی هستند که آن را با خاک مناسب پر کرده و به عنوان فضای مناسب از آن به عنوان پرورش گل و گیاهان استفاده می کنند . تنوع در باکس ها این امکان را به افراد می دهد تا در هر ابعاد و اندازه ای که نیازشان هست طراحی و اجرا شوند . فلاورباکس های روف گاردن فرشته یکی از پروژه های اجرا شده توسط شرکت سورن بام محسوب می شود.

flower box

flower box

انواع فلاورباکس های اجرا شده در روف گاردن فرشته

1.فلاورباکس روف گاردن فرشته-فلاورباکس فلزی

مشخص است برای ساخت فلاورباکس فلزی ، از فلز و یا آلومینیوم استفاده می شود ولی فلز در برابر رطوبت آسیب پذیر بوده  و دچار زنگ زدگی و خوردگی می شود ، از این رو فلاور باکس ها را با رزین و یا رنگ آمیزی در مقابل رطوبت عایق می کنند . در روف گاردن فرشته با توجه به سلیقه کارفرما و با تایید نهایی طرح های شرکت سورن بام مبنی بر این شد که از فلاور باکس فلزی استفاده شود .

اجرای فلاورباکس فلزی

تیم اجرایی شرکت سورن بام در ابتدا با اندازه گیری از محوطه و فضا ، ابعاد و اندازه مشخص فلاور باکس ها را محاسبه نمود . بعد از اندازه گیری و ساخت فلاور باکس ها شروع به رنگ آمیزی  و زدن عایق مخصوص آنها کردند. زیرا فلاور باکس هایی که قرار بود استفاده شود در محیط باز روف گاردن قرار داشت و امکان آسیب پذیری آن ها بسیار زیاد بود . بعد از مرحله رنگ آمیزی و عایق بندی تیم فنی شرکت سورن بام به زهکشی داخل فلاور باکس پرداختند . این زه کشی به گیاهانی که قرار است داخل این فلاور باکس ها کاشته شوند و رشد کنند کمک می کند . در مرحله بعد لایه فیلتر را چسباندند و با ریختن پوکه و خاک در کف فلاور باکس ها در انتها به کاشتن گیاهان پرداختند .

فلاورباکس های روف گاردن فرشته

فلاورباکس های روف گاردن فرشته

2.  فلاورباکس چوبی 

در طراحی و اجرای فلاور باکس چوبی ، در اصل چوب به عنوان روکش و کاور استفاده می شود ، اصولا از ترموود یا چوب پلاست استفاده می شود . چوب در مقابل رطوبت از دوام بالایی برخوردار نیست برای طراحی و اجرای فلاور باکس های چوبی بهتر است با مصالح دیگر ترکیب شود .

اجرای فلاورباکس چوبی 

در بام سبز فرشته تمام فلاور باکس های چوبی که اجرا شده است با جزئیات همان فلاور باکس فلزی طراحی گردیده فقط از چوب پلاست به عنوان کاور و روکش روی فلاور باکس ها استفاده شده است . استفاده از چوب پلاست به عنوان روکش به دلیل همخوانی که با دیگر المان های محوطه سازی روف گاردن دارد در دید بصری جلوه خاص و زیبایی را به محیط القا می کند .

ویژگی های فلاور باکس چوبی

در انواع چوب ها و رنگها موجود است(سرو_چوب سرخ_ساج_سرو)

تطبیق پذیری خوب با سایر اجزای محوطه

ریشه گیاهان را از گرمای آفتاب تابستان عایق میکنند

مزایای فلاور باکس چوبی

عایق حرارتی

قابلیت بازیافت

نکاتی در مورد نگهداری فلاور باکس چوبی

فلاور باکس های چوبی رنگ نشده و بدون آستربه مرور زمان پوسیده می شوند اغلب آفات در فلاور باکس های چوبی ساکن می شوند و باید در نگهداری آنها دقت داشت.

فلاورباکس های روف گاردن فرشته

فلاورباکس های روف گاردن فرشته

فلاورباکس های روف گاردن فرشته

فلاورباکس های روف گاردن فرشته

سوالات متداول فلاورباکس روف گاردن فرشته

  1. تاثیر طراحی و اجرای فلاور باکس چیست ؟

1. فلاورباکس چه کاربردی دارد ؟

  • کمک به زیبا سازی فضای شهری
  • باعث پرورش گل و گیاه و افزایش تولید اکسیژن می شود
  • ایجاد حس آرامش و طراوت در محیط اطراف
  • زیباسازی فضاهای بدون استفاده و کنار

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پروژه فلاور باکس سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در ارتباط باشید