بهترین شرکت طراحی روف گاردن در ایران

بهترین شرکت طراحی روف گاردن

آنچه در این مقاله میخوانیم

امروزه با افزایش ساخت و ساز آپارتمان ها و عدم دسترسی به فضای سبز، مهندسان اقدام به طراحی روف گاردن کرده اند. در واقع روف گاردن فضای سبزی است که بر روی پشت بام یا تراس ساختمان نصب می شود، اما طراحی و اجرای آن کار هر شرکتی نیست و نیاز به تخصص و تجربه کافی دارد، بنابراین اگر قصد ایجاد روف گاردن را دارید با ما همراه باشید.

برای انجام کار ابتدا باید با بهترین شرکت طراحی روف گاردن  معتبر آشنا شده و با آن قرارداد ببندید. در این قرارداد شرکت متعهد می شود در زمان مقرر و بر اساس هزینه دریافتی و با توجه به نظر و سلیقه شما، روف گاردن را طراحی و اجرا کند. برای اجرای این پروژه به مصالح، نقشه ها، کارگران و … نیاز است که تمامی آنها بر عهده شرکت می باشد. این کار نیاز به ظرافت و تخصص زیادی دارد به همین دلیل قبل از عقد قرارداد در مورد سابقه و تجربه شرکت مورد نظر تحقیق کنید و پس از کسب اطلاعات دقیق و کامل با شرکت قرارداد ببندید.

وقتی برای طراحی و اجرای روف گاردن به یک شرکت مراجعه می کنید، در واقع با یک تیم سروکار دارید، زیرا این طراحی یک کار نسبتاً پیچیده و دشوار است و بنابراین با همکاری چند نفر می توان آن را اجرا کرد، به همین دلیل انتخاب طراح. شرکت بسیار مهم است.

اصول طراحی روف گاردن

بهترین شرکت طراحی روف گاردن و اجرای آن

  1. شرکت سورن بام

سورن بام به عنوان یکی از معتبرترین و بزرگترین شرکت های طراحی روف گاردن در ایران شناخته می شود. این شرکت با سابقه درخشان خود در ارائه خدمات باکیفیت، رضایت مشتریان را جلب کرده است.

خدمات سورن بام 

  • طراحی و ساخت روف گاردن: سورن بام با استفاده از متریال مدرن و باکیفیت و بر اساس استانداردهای جهانی، روف گاردن های زیبا و منحصر به فردی را برای شما طراحی و اجرا می کند.
  • طراحی و ساخت تراس سبز: تراس سبز فضایی دلنشین برای استراحت و گذران وقت در آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی است. سورن بام با طراحی و ساخت تراس سبز، این امکان را برای شما فراهم می کند.
  • طراحی و ساخت دیوار سبز: دیوار سبز راه حلی خلاقانه برای زیباسازی فضای داخلی و خارجی ساختمان ها است. سورن بام با طراحی و ساخت دیوارهای سبز، به شما در ایجاد فضایی سرسبز و دلنشین کمک می کند.
  • طراحی و ساخت منظره: سورن بام  با طراحی و ساخت منظره، محوطه باغ و ویلا شما را به فضایی زیبا و چشم نواز تبدیل می کند.
  • ساخت فلاور باکس: فلاور باکس ها راه حلی ساده برای افزودن زیبایی به فضای آپارتمان ها و بالکن ها هستند. سورن بام با ساخت فلاور باکس های زیبا و متنوع، این امکان را برای شما فراهم می کند.

آدرس: تهران، اشرفی اصفهانی، ابتدای اتوبان جلال آل احمد، خیابان امیر کبیر جنوبی، کوچه یکم، پلاک 12 واحد 2

شماره تماس: 09122155348

اینستاگرام: https://www.instagram.com/soren_bam

  1. شرکت آریانا عمران

امروزه شرکت های زیادی در زمینه طراحی و نصب روف گاردن فعالیت می کنند. یکی از این شرکت ها آریانا عمران است. این شرکت استعداد خاصی در طراحی روف گاردن دارد. قطعا اگر شرکت آریانا عمران را برای طراحی روف گاردن ساختمان خود انتخاب کنید، هرگز پشیمان نخواهید شد.

آدرس: تهران، اندرزگو، کامرانیه جنوبی، پلاک 18، واحد 20

شماره تماس: 02122399502

  1. شرکت طراحان منظر آینده

قیمت طراحی روف گاردن منحصر به فرد و زیبا توسط یک شرکت خوب قطعا بالاست. شرکت طراحان منظر آینده با در نظر گرفتن بودجه کارفرما زیباترین و باکیفیت ترین روف گاردن را با مناسب ترین قیمت برای آنها طراحی می کند. این شرکت در تلاش است تا رضایت کامل مشتریان را جلب کند. محصولات و خدمات ارائه شده توسط این شرکت دارای 10 سال گارانتی می باشد. این موضوع یکی از مهمترین مزیت های این شرکت است. قبل از انتخاب طرح مورد نظر برای روف گاردن خود می توانید با مشاوران مجرب این نمایشگاه مشورت کنید. ساخت آلاچیق و راه اندازی سیستم آبیاری هوشمند و باکیفیت از دیگر خدمات این شرکت می باشد.

آدرس: تهران، انتهای اتوبان همت غرب، شهر گلستان، منطقه 22، میدان اتریش، بنفشه دهم، مجتمع تجاری اداری باران، واحد 313

شماره تماس: 09122991850

  1. شرکت گاردن روف

شرکت گاردن روف یکی از شرکت هایی است که سالانه افراد زیادی برای ساخت روف گاردن به آن مراجعه می کنند. این شرکت تاکنون موفق به اخذ گواهینامه بهترین شرکت در زمینه طراحی روف گاردن شده است. مجرب ترین کارشناسان روف گاردن در این شرکت فعالیت می کنند. ابزار و طرح هایی که این شرکت برای ساخت روف گاردن به کار می برد، همگی هوشمند و مطابق با بهترین تکنولوژی روز دنیا هستند. طراحی دیوار سبز مدولار کاری است که فقط شرکت های حرفه ای می توانند انجام دهند. از آنجایی که این شرکت طراحان منحصر به فرد و آموزش دیده ای دارد، می تواند دیوارهای سبز مدولار را نیز برای زیباسازی روف گاردن طراحی کند.

آدرس: تهران، خیابان شهید اندرزگو (فرمانیه)، خیابان حسینی، کوچه پوریا، پلاک 4

شماره تماس: 09121931969

  1. شرکت نیرونا

شرکت نیرونا در سال 1388 فعالیت خود را در زمینه طراحی روف گاردن آغاز کرد این شرکت یکی از شناخته شده ترین شرکت ها در زمینه ساخت روف گاردن می باشد. این شرکت با استفاده از جدیدترین طرح های روف گاردن روز دنیا توانسته محبوبیت زیادی در بین مردم به دست آورد. کارشناسان مجرب و مجرب شرکت نیرونا در زمینه نگهداری و خدمات پس از ساخت پس از ساخت روف گاردن به شما مشاوره خواهند داد. نیرونا علاوه بر طراحی و ساخت روف گاردن خدمات دیگری نیز ارائه می دهد.

آدرس: تهران، میدان هفت تیر، شیراز، خیابان بهار، پلاک 107، واحد 1

شماره تماس: 09121780211

  1. شرکت دکوود

روف گاردن نقش بسیار مهمی در زیبایی نمای ساختمان دارد. نکات ریز و درشتی برای طراحی و ساخت روف گاردن زیبا وجود دارد که در هنگام طراحی باید به همه آنها توجه کرد. شرکت دکوود با به کارگیری بهترین طراحان و معماران در زمینه ساخت روف گاردن تمامی این نکات و همچنین قوانین مربوطه را در نظر می گیرد. با مراجعه به نمونه کارهای ساخته شده توسط این شرکت به این نتیجه خواهید رسید که دکوود کار خود را بسیار حرفه ای و منظم انجام می دهد.

آدرس: اتوبان تهران، شهرک صنعتی شمس آباد، قم، خیابان بوعلی، انتهای بلوار بهارستان، نبش کوچه نرگس 4، پلاک 19، پلاک 19

تلفن تماس: 02156901173

  1. شرکت Chopex

شرکت چوپاکس یکی دیگر از شرکت های طراحی روف گاردن است که سابقه طولانی در این زمینه دارد. این شرکت حدود 18 سال است که به طراحی و نصب انواع روف گاردن در ایران می پردازد. شرکت چوبکس آنقدر پیشرفت کرده است که حتی کشورهای همسایه نیز از این شرکت برای ساخت روف گاردن دعوت می کنند. شرکت چوپاکس دارای تیم مشاوره حرفه ای در زمینه طراحی روف گاردن می باشد.

آدرس: تهران، میدان شیخ بهایی، خیابان شیخ بهایی شمالی، جنب داروخانه ارکیده، پلاک 59، واحد 4

شماره تماس: 02188044414

  1. شرکت سیمرغ

امروزه بسیاری از افراد دوست دارند روف گاردن ساختمانشان هم یک مکان تفریحی و هم مکانی اجتماعی باشد. شرکت سیمرغ با توجه به سبک های سنتی و مدرن می تواند این فضا را برای شما فراهم کند. این شرکت علاوه بر طراحی و ساخت روف گاردن، در طراحی دکوراسیون داخلی منازل نیز مهارت بالایی دارد. اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید از دیوارپوش های سه بعدی در طراحی روف گاردن استفاده کنید، این شرکت گزینه بسیار مناسبی است.

آدرس: تهران، شهرک غرب، میدان صنعت، مجتمع تجاری پلاتین، پلاک 159، طبقه 1

شماره تماس: 02186090197

  1. شرکت منظره سازان آتیس

طراحی و ساخت روف گاردن امروزه در بین مردم بسیار رایج شده است. طراحی روف گاردن نیاز به استعداد هنری و معماری بالایی دارد. شرکت منظرسازان آتیس در سال 1387 شروع به ساخت روف گاردن کرد، ایده هایی که این شرکت برای طراحی و ساخت روف گاردن می دهد بسیار زیبا و فوق العاده است. استفاده از کفپوش های چوبی و سنگی در روف گاردن یکی از مواردی است که این شرکت در طراحی خود از آن استفاده می کند.

آدرس: تهران، خیابان شریعتی، خیابان ظفر، کوچه صبر، پلاک 1، واحد 6

شماره تماس: 02122374680

 

طراحی روف گاردن مدرن

 

روف گاردن چیست؟

روف گاردن واژه ای است که برای بسیاری از مردم آشناست، اما روف گاردن چیست؟

امروزه آپارتمان نشینی باعث شده تا بهره مندی از فضای سبز، گل و درخت به شدت کاهش یابد. روف گاردن در واقع ایجاد باغ یا فضای سبز در پشت بام یا تراس آپارتمان است و امکان استفاده از فضایی مشابه باغ را فراهم می کند. او در ساختمان خود از آن بهره برد و لذت برد، هرچند این فضا در ابعاد و اندازه های کوچکتر از باغ واقعی طراحی شده است.

در واقع روف گاردن به منطقه ای از زمین گفته می شود که در آن باغی شبیه سازی شده و درختان و گیاهان مختلف در آن کاشته می شود و افرادی که در ساختمان زندگی می کنند به راحتی می توانند از این فضا برای تفریح و استراحت استفاده کنند و کودکان نیز می توانند بازی کنند. جوری خوش بگذران که انگار در یک باغ واقعی هستند.

در واقع این طبیعت برای ساکنین دائمی است و می توانند از آن لذت ببرند و اوقات فراغت خود را در آنجا بگذرانند.

یکی دیگر از مزایای روف گاردن، منظره شهر است. از آنجایی که روف گاردن روی پشت بام یا تراس طراحی شده و بالاتر از سطح زمین است، منظره شهر بسیار دیدنی خواهد بود.

در روف گاردن به دلیل وجود درختان و گیاهان مناسب روف گاردن همیشه اکسیژن کافی وجود دارد و در این فضا میزان آلودگی و آلاینده های هوا بسیار کاهش می یابد. در فصل تابستان گرما در این مکان احساس نمی شود، زیرا درختان سایه دارند و از ورود گرمای خورشید جلوگیری می کنند.

آلاچیق در روف گاردن

قیمت روف گاردن چقدر است؟

طراحی و اجرای روف گاردن قیمت و هزینه متغیری دارد و عوامل زیادی در آن تاثیرگذار است، بنابراین توصیه می شود برای صرفه جویی در هزینه و زمان از بهترین شرکت طراحی روف گاردن اطلاعاتی کسب کنید تا بتوانید در قبال هزینه به نتیجه ایده آل برسید. شما پرداخت می کنید انجام دهید تا روف گاردن به صورت کاملا اصولی و استاندارد برای شما طراحی و اجرا شود.

روف گاردن یکی از عملیات های نسبتاً پرهزینه و پرهزینه است که همانطور که گفته شد عوامل مختلفی در آن تأثیر دارند. یکی از عوامل تاثیرگذار، نوع مصالح به کار رفته در ساخت آن است. اگر شرکت طراح از مصالح درجه یک برای ساخت استفاده کند، مطمئناً هزینه پروژه افزایش می یابد و در مقابل این هزینه کیفیت بالایی ارائه می شود.

برای تزئین روف گاردن می توانید از چمن طبیعی یا مصنوعی استفاده کنید که هر کدام قیمت متفاوتی دارند. همچنین وسعت متراژی که باید چمن کاشته شود در قیمت آن تاثیر دارد، هر چه فضا بزرگتر باشد نیاز به چمن بیشتر است و افزایش قیمت را در پی خواهد داشت.

برای تزیین بیشتر می توانید از آلاچیق روف گاردن یا کلبه های شبیه سازی شده با کلبه های جنگلی استفاده کنید که باعث افزایش قیمت نیز می شود. با توجه به سلیقه شما می توان از عناصر دیگری مانند آبنما، نیمکت های چوبی، قابلمه، باربیکیو و … برای زیبایی بیشتر استفاده کرد. علاوه بر مصالح، دستمزد کارگران، پیمانکاران و طراحان نیز باید در نظر گرفته شود. در واقع همه این عوامل در کنار هم قیمت روف گاردن را تعیین می کنند. اما اگر با کمبود بودجه مواجه هستید برای کاهش هزینه ها می توانید روف گاردن را بدون تزئینات و به صورت ساده سفارش دهید که دکوراسیون آن کاملا به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد.

مراحل ساخت فضای سبز روی پشت بام

امروزه رشد شهرها و صنعتی شدن آنها منجر به کاهش فضای سبز و افزایش آلودگی شده است، از این رو ایجاد فضای سبز در پشت بام خانه ایده ای جدید و تازه است که در سال های اخیر رواج یافته است، اما طراحی و اجرای آن کار هر شخص یا شرکتی نیست و برای داشتن روف گاردن استاندارد باید با بهترین شرکت طراحی روف گاردن آشنا شوید.

این شرکت با فرآیند و مراحل ساخت فضای سبز در پشت بام خانه آشنایی کامل دارد و آن را بر اساس اصول و استانداردهای جهانی طراحی و اجرا می کند. مرحله اول ساخت، طراحی اولیه روف گاردن است. در مرحله اول مهندس طراح محل مورد نظر را به دقت بررسی و مشاهده می کند و طرح اولیه را با اندازه گیری های دقیق بیان می کند سپس پیمانکار مصالح لازم را خریداری و در اختیار کارگران قرار می دهد. و در نهایت کارگران شروع به ساخت و ساز می کنند.

در صورتی که ساختمان مقاومت کافی برای روف گاردن ندارد، باید آن را نیز تقویت کرد. در ساخت این فضا وزن مصالح بسیار مهم و حائز اهمیت است، در واقع باید از مصالح کاملا استاندارد استفاده کرد که آسیبی به ساختمان وارد نشود.

مرحله بعدی در ساخت و ساز، آماده سازی سطح زیر کشت است. این سطح باید کاملاً زهکشی شود تا آب از آن عبور نکند.

مرحله بعدی فیلترینگ است که با کمک لایه ای از الیاف انجام می شود و از انتقال املاح و مواد معدنی به قبض های پایین جلوگیری می کند.

مرحله بعدی تهیه خاک مناسب است. این خاک باید شرایط مناسبی را برای رشد گیاهان فراهم کند. خاک های مناسب برای روف گاردن دارای بافت و تخلخل مناسب و سبک هستند.

پس از تهیه خاک مناسب نوبت به کاشت انواع گیاهان می رسد. برای کاشت بهتر است از گیاهانی استفاده شود که در برابر تغییرات دما و محیط مقاومت بیشتری داشته و در اثر تغییرات دما آسیبی نبینند. گیاهان و درختچه های زینتی بهترین انتخاب برای روف گاردن هستند، زیرا فضای کمی را اشغال می کنند و در تمام فصول سبز هستند.

روف گاردن شامل چه قسمت هایی است؟

با همکاری با بهترین شرکت طراحی روف گاردن می توانید یک روف گاردن زیبا و استاندارد روی پشت بام بسازید و از فضا و هوای مطبوع آن لذت ببرید. شرکت های محوطه سازی یکی از معتبرترین شرکت هایی هستند که در زمینه طراحی و اجرای روف گاردن فعالیت می کنند. این شرکت در زمینه طراحی و اجرای تمامی قسمت های روف گاردن تجربه کافی دارد.

روف گاردن شامل قسمت های مختلفی از جمله لایه پوشش گیاهی، محیط کشت، لایه زهکشی، لایه محافظ و سازه سقف می باشد. برای این فضا بهتر است از گیاهانی استفاده شود که در برابر هوای سرد و گرم مقاوم بوده و برای رشد به عمق کمی نیاز دارند. برای محیط کشت باید از خاک استفاده کرد که با جذب رطوبت همچنان سبک باشد.

لایه زهکشی قسمت دیگری از روف گاردن است و بین محیط کشت و لایه حفاظتی قرار می گیرد. این لایه بر اساس میزان بارندگی و جریان آب انتخاب می شود.

لایه صافی قسمت دیگری است که بین محیط کشت و لایه زهکشی قرار می گیرد و رطوبت را از ریشه می گیرد و ریشه را از آسیب محافظت می کند. لایه محافظ یکی دیگر از قسمت های این فضای سبز است که سقف را از نشتی، چکه و نفوذ آب محافظت می کند. انتخاب این لایه بستگی به طراحی روف گاردن دارد و می توان برای آن از بتن سبک، ورق پلاستیکی ضخیم یا مس استفاده کرد.

در طراحی و اجرای روف گاردن تمام مراحل و مقاطع باید با جزئیات کامل انجام شود و کوچکترین بی احتیاطی ممکن است باعث آسیب به ساختمان و مشکلات جدی شود، بنابراین برای ساخت چنین فضایی باید به افراد مجرب و ماهر مراجعه کرد. افراد برای استفاده تجربه آنها به شما این امکان را می دهد که یک باغ یا باغ زیبا در ساختمان خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های بام سبز سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در ارتباط باشید