اجرای محوطه سازی ویلا شمال

اجرای محوطه سازی ویلا شمال

آنچه در این مقاله میخوانیم

اجرای محوطه سازی ویلا شمال یکی از کارهایی می باشد که توسط شرکت سورن بام انجام می گیرد . شمال کشور یکی از محبوب ترین مکان ها برای ساخت ویلا می باشد و بسیاری از افراد تمایل به اجرا و ساخت ویلا در این منطقه را دارند . پس از ساخت ویلا ، مهم ترین نکته اجرای محوطه سازی ویلا شمال مناسب برای آن می باشد . طراحی فضای سبز و محوطه سازی بیرونی برای یک ویلا امری ضروری محسوب می شود . داشتن یک محوطه سازی مناسب با سبک ویلای شما ، زیبایی و جذابیت ویلا را چندین برابر می کند .

در طراحی و  اجرای محوطه سازی ویلا شمال باید به نکات زیادی توجه کرد . همانطور که می دانید محوطه ی بیرونی ویلا اولین محیطی است که مشتریان خرید ویلا و بطور کلی همه ی افراد با آن مواجه می شوند . ویلاهای ساخته شده در شمال می توانند ساحلی ، جنگلی و یا حتی کوهستانی باشند اما به عنوان یک قاعده ی کلی داشتن یک محوطه ی زیبای بیرونی برای آن بسیار پر اهمیت می باشد . با پیشرفت صنعت دکوراسیون خارجی امروزه امکان ایجاد انواع محوطه سازی مطابق با کلیه سلایق وجود دارد .

اجرا محوطه سازی ویلا شمال

پس از ساخت ویلا در شمال که یک هسته مرکزی برای محوطه به حساب می آید ، محوطه سازی برای آن ویلا در قدم بعدی قرار دارد .  اجرای محوطه سازی در شمال باید به گونه ای باشد که همراه با ایجاد جلوه ای زیبا ، تلفیقی از معماری با طبیعت و فضای سبز باشد .

یکی از مهم ترین عوامل در محوطه سازی ویلا ، مسیری است که ما را از ورودی به سمت ویلا هدایت می کند . این راه می تواند سنگ فرش هایی با متریال هایی همچون : قلوه سنگ رودخانه ای ، واش بتن ، سنگ ، ترکیب قلوه سنگ و چمن به صورت پیوسته یا جدا از هم با طراحی مختلف امکان پذیر است . بعد از آن عناصر مهم در محوطه سازی ویلا جا نمایی می شود .

مزایای اجرای محوطه سازی ویلا شمال

بهترین شهرک های ویلایی در شمال از لحاظ جذب مشتری و خرید و فروش شهرک هایی می باشند که دارای فضای سبز های  زیبا می باشند . شهرک خزر شهر ، شهرک دریاکنار ، شهرک فردوس رویان از جمله زیباترین شهرک های ویلایی شمال می باشند که به علت داشتن محوطه سازی های زیبا و لاکچری طرفداران زیادی را به خود اختصاص می دهد . در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین مزایای اجرای محوطه سازی ویلا در شمال می پردازیم .

  • در حین زیبایی فضایی دلنشین را برای ساکنین فراهم می کند
  • جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی
  • محوطه سازی آرامش را برای ساکنین ویلا به ارمغان می آورد
  • انگیزه و روحیه با نشاط برای ساکنین ویلا
  • از مهم ترین مزایای اجرای محوطه سازی ویلا در شمال افزایش ارزش ملک می باشد . طراحی یک فضای سبز و اجرای چند المان محوطه سازی برای یک ویلا می تواند سبب بالا رفتن ارزش ویلا و در ادامه خرید و فروش به مراتب راحت تر آن شود .

اجرا محوطه سازی ویلا شمال

موارد اجرایی در اجرای محوطه سازی

برای اجرای محوطه سازی ویلا شمال که اصولی و مطابق با شرایط آب و هوایی و سبک ویلاهای اجرایی در شهرک باید از متخصصان با تجربه در این زمینه کمک گرفت . در ادامه به برخی از مهم ترین اصولی که در اجرای محوطه سازی ویلاها در شهرک های شمالی باید مورد توجه قرار گیرد اشاره خواهیم کرد .

  • اندازه گیری محوطه ویلا
  • انتخاب خاک مناسب
  • نوع مصالح ساختمانی
  • ساخت المان ها با ترکیب مناسب برای محوطه ویلا
  • انتخاب گل و گیاهان مناسب
  • چیدمان المان ها
  • تفکیک فضای های مختلف مانند : فضایی که برای دورهمی خانواده در نظر گرفته شده و قسمتی که برای بازی کودکان و…
  • نور پردازی مناسب با فضای محوطه ویلا

محوطه سازی باغ

المان های موجود در اجرای محوطه سازی

  • آلاچیق یا پرگولا در اجرای محوطه سازی ویلا شمال

از پرکاربردترین تجهیزات محوطه می توان آلاچیق  و پرگولا و فضای نشیمن را نام برد. اگر فضای زیادی در اختیار داریم ، آلاچیق گزینه مناسبی می باشد ولی اگر زمین ما محدود بود می توان از صندلی به عنوان نشیمن گاه استفاده کرد . آلاچیق ها بصورت سرباز و سرپوشیده و با متریال چوبی، فلزی، حصیری و… ساخته می شوند .

  • آبنما و استخر در اجرای محوطه سازی ویلا شمال

حس طراوت و تازگی در فضا را می توان با طراحی استخر ، حوضچه های آب، برکه یا آبنما در محوطه ویلا به مخاطب القا کرد . ابعاد آن ها را باید با توجه به ابعاد زمین در نظر گرفت . استخر می تواند در عمق زمین یا روی زمین ساخته شود .

131 1

  • آتشدان در اجرای محوطه سازی ویلا شمال

بهره بردن از محوطه ویلا در شب های فصول سرد را می توان با طراحی آتشدان مناسب امکانپذیر کرد. محل قرارگیری آتشدان می تواند در آلاچیق یا فضای باز محوطه باشد. آتشدان را می توان با گاز و یا هیزم مدنظر قرار داد. بدنه آتشدان می تواند بصورت مدرن تمام شیشه کار شود و یا به صورت سنتی با آجر ساخته شود .

  • نورپردازی مناسب در اجرای محوطه سازی ویلا شمال

اجرای نورپردازی محوطه در شب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. محوطه ویلا را می توان با نورپردازی متفاوتی ازجمله استفاده از چراغ های پایه بلند یا پایه کوتاه، ریسه های نور، چراغ های دفنی و یا چراغ های متمرکز استفاده کرد. مسیرها در محوطه حتما باید روشنایی لازم را داشته باشند تا عابرین برای گذر از مسیر دچار مشکل نشوند .

سنگ فرش ، نصب نرده در قسمت محوطه ویلا ، استفاده از درختان و گیاهان سرسبز ، تاسیسات برقی و انشعابات ، باربیکیو ، برکه و چشمه های مصنوعی و نهرها  و مبلمان فضای سبز از دیگر المان های موجود در محوطه سازی ویلا در شمال می باشد .

اجرای محوطه سازی ویلا شمال

  • درب ورودی حیاط در اجرای محوطه سازی ویلا شمال

از مهم ترین المان های هر ویلا درب ورودی آن می باشد  . در اکثر ویلاها درب ورودی نخستین المانی است که افراد با آن رو به رو می شوند . در فصل بهار و تابستان که استفاده از حیاط بیشتر می شود باید برای ایجاد یک فضای سبز در حیاط اقدام نمود زیرا می تواند فضای مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت در فصل های گرم سال باشد .

  • سنگ فرش در اجرای محوطه سازی ویلا شمال

حس نزدیکی به طبیعت را می توان با استفاده از اجرای سنگ فرش در محوطه ی حیاط به ارمغان آورد . به دلیل تنوع بالای سنگ ها می توان انتخاب سنگ برای اجرای سنگ فرش را مطابق با سلیقه خود و البته شرایط آب و هوایی منطقه انتخاب نمود .

اجرای محوطه سازی ویلا شمال

محوطه سازی حیاط ویلا با فضای سبز

یکی از پرکاربردترین و بهترین کارها برای طراحی محوطه سازی حیاط  فضای سبز می باشد . طراحی کاشت گل ها و ایجاد مسیر ها با استفاده از سنگ های قلوه و سنگ فرش نقش مهمی در ایجاد زیبایی در فضاسازی حیاط را دارد . با استفاده از گل های متنوع و یا درختان یا درختچه ها می توان فضای سبز زیبایی را برای ساکنین بوجود آورد .

مراحل طراحی فضای سبز ویلا

اجرای فضای سبز که توسط مختصصان با تجربه ی شرکت سورن بام صورت می گیرد دارای مراحل مختلفی می باشد که در ادامه به بررسی این مراحل خواهیم پرداخت .

بررسی های اولیه محیط مورد نظر

در مرحله اول کارشناسان برای بررسی شکل و اندازه زمین ، توپوگرافی به بازدید اولیه از محیط می پردازند . در این بازدید سمت تابش آفتاب و سایه ی ساختمان ، زاویه و ویوی  پنجره ی ویلا ، بررسی دیدرس ویلاهای اطراف و نیاز به عملیات تخریب یا خاک برداری و نهایتا پیش بینی پیشنهادی جایگذاری المان ها در محوطه بررسی می شود .

محوطه سازی ویلا شمال

طراحی سه بعدی توسط طراحان متخصص

در این مرحله طرح سه بعدی با توجه به بازدید اولیه و اعمال نظر و سلیقه ی کارفرما طراحی می شود تا قبل از رسیدن به مرحله ی اجرا کارفرما و کارشناسان یک شمای کلی از پروژه ی اجرایی داشته باشند .

اجرای محوطه سازی ویلا شمال

اجرای فضای سبز

پس از ادیت نهایی طرح و تایید آن توسط کارفرما نوبت به اقدامات اجرایی برای آن می شود . این اقدامات شامل طیف گسترده ای می شود که تخریب و خاکبرداری ، اجرای تاسیسات سیم کشی یا لوله کشی و در نهایت جایگذاری المان ها و کاشت گیاهان فضای سبز از جمله ی آن ها می باشد . در انتخاب گیاهان برای کاشت باید دقت کافی را داشته باشید و ترجیحا گیاهان و درختان بومی مناطق شمالی را استفاده کنید تا بتوانید از ماندگاری و سازگاری آن ها با محیط لذت کافی را ببرید .

بازدید نهایی برای اعلام اتمام پروژه

پس از اینکه تمامی عملیات اجرایی به پایان رسید لازم است تا کارشناسان در محل پروژه حاضر شوند تا تمامی کارهای انجام شده را بررسی کنند و در صورت نیاز به رفع عیوب احتمالی آن بپردازند و در نهایت اتمام پروژه را اعلام کرده و به کارفرمای محترم تحویل دهند .

محوطه سازی ویلا کوچک

طراحی محوطه سازی ویلا در شمال در ابعاد کوچک

برای محوطه سازی در ویلاهای کوچک باید مطابق با مساحت زمین و حیاط خود اقدام به اجرای محوطه سازی کنید . برای ویلاهای کوچک اصلا نگران نباشید . شاید نتوان در فضاهای کوچک به اجرای المان هایی مانند آلاچیق یا آبنما بپردازید اما می توانید در باغچه های کوچک و با مساحت پایین و اشکال هندسی مختلف به کاشت گل و گیاهان متنوع و رنگی بپردازید تا همان محیط کوچک جلوه ای زیبا داشته باشد .

 

اجرای محوطه سازی در شمال

قیمت اجرای محوطه سازی ویلا در شمال

قیمت تمام شده ی محوطه سازی برای یک ویلا در شمال در وهله ی اول به مساحت آن بستگی دارد . پس از تعیین مساحت نوبت به اعمال سلیقه ی کارفرمای گرامی و انتخاب المان های متنوع محوطه سازی می رسد . متریال انتخابی برای هر یک از المان ها تاثیر مستقیمی بر روی قیمت تمام شده ی محوطه سازی شما دارد .

نتیجه گیری

طراحی محوطه یک حرفه و یک هنر محسوب می شود که اجرای آن نیازمند تجربه و مهارت زیادی می باشد . برای صرفه جویی در هزینه ها و وقت خود بهتر است اجرای محوطه سازی خود را به یک شرکت متخصص در این زمینه بسپارید . این عمل می تواند یک تصمیم بسیار هوشمدانه باشد زیرا هر فردی با ریزه کاری های اجرای محوطه سازی آشنا نیست .

به عنوان یک فاکتور مهم می توان به تخصص در انتخاب گیاهان اشاره داشت که اگر به درستی صورت نگیرد سبب اتلاف هزینه ها می شود . اینکه چه گیاهانی مناسب کدام آب و هوا هستند یا کدام گیاه برای محوطه بیرونی کاربرد دارد از جمله مهارت هایی است که برای ساخت و اجرای یک محوطه سازی ویلا در شمال به آن نیاز دارید .

انتخاب یک پیمانکار با تجربه و معتبر علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه ها مزایای دیگری نیز دارد . منحصر به فرد بودن طراحی و اطمینان از اینکه کپی نباشد را فقط می توان از یک شرکت معتبر و با تجربه انتظار داشت . اغلب شرکت هایی که سابقه و تجربه ی کاری کمی دارند طراحی هایی شبیه سازی یا کپی شده از افراد دیگر را ارائه می دهند . از دیگر مزایای همکاری با یک شرکت خوب و با سابقه این است که می توان از فضا به هر مساحتی که باشد به بهینه ترین و بهترین شکل ممکن استفاده نمود تا و از نقطه نقطه ی فضا به بهترین نحو استفاده نمود .

شرکت سورن بام

شرکت سورن بام با داشتن سابقه ی متعدد در زمینه ی ساخت محوطه سازی ویلا در شمال آماده ی ارائه ی هرگونه مشاوره و راهنمایی رایگان به شما کارفرمای گرامی می باشد . برای مشاهده پروژه های انجام شده توسط تیم سورن بام می توانید ما را در اینستاگرام سورن بام دنبال کنید .

محوطه سازی ویلا شمال در چه متراژهایی امکان پذیر می باشد؟

برای اجرای محوطه سازی ویلا شمال محدودیتی در خصوص متراژ وجود ندارد و می توان برای هر فضایی محوطه سازی را انجام داد .

اجرای المان ها و تعداد آن ها در قدم اول به سلیقه ی کارفرما و در قدم دوم به امکان اجرای آن در فضا وجود دارد .

با توجه به آب و هوای مرطوب شمال و بارندگی های متعدد برای استفاده از متریال های گوناگون با محدودیت هایی رو به رو هستیم که در انتخاب این متریال ها بهتر است با افراد با تجربه و متخصص مشورت نماییم .

2 نظر در “اجرای محوطه سازی ویلا شمال

  1. مونا اکبری گفت:

    سلام خسته نباشید
    من در گوهردشت کرج هستم ایا شما برای محوطه سازی حیاط ویلا می تونید بیاید برای طرح و اجرا

    1. babak گفت:

      سلام بله امکانش هست
      برای مشاوره رایگان لطف کنید با شماره 09122155348 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های محوطه سازی سورن بام

2 نظر در “اجرای محوطه سازی ویلا شمال

  1. مونا اکبری گفت:

    سلام خسته نباشید
    من در گوهردشت کرج هستم ایا شما برای محوطه سازی حیاط ویلا می تونید بیاید برای طرح و اجرا

    1. babak گفت:

      سلام بله امکانش هست
      برای مشاوره رایگان لطف کنید با شماره 09122155348 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید