مه پاش و سیستم خنک کننده هوا

سیستم مه پاش و کاربرد های مه پاش

آنچه در این مقاله میخوانیم

مه پاش و سیستم خنک کننده هوا ، هر سال با گرم شدن هوا برای خنک و مرطوب نگه داشتن هوای محیط، در فضاهای بیرونی مه پاش و سیستم خنک کننده هوا نصب می شود. مه پاش سیستمی است که بدون نیاز به پمپ آب کار می کند و مستقیما به سیستم آب شهری متصل است. نحوه کار آیی آن بدین صورت است که با پودر کردن آب، شبنم های بسیار ریزی را در هوا پراکنده می کند و دمای هوا را بین 6 الی 10 درجه خنک می کند.

انواع مصارف مه پاش و سیستم خنک کننده هوا

تجهیزات مه پاش و سیستم خنک کننده هوا را می توان در فضاهای متفاوت با کاربری های مختلف اجرا و نصب کرد و به دو نوع مه پاش صنعتی و مه پاش خانگی تقسیم می شود. از جمله انواع مصارف متفاوت مه پاش صنعتی می توان مه پاش گاوداری، مه پاش سالن قارچ، مه پاش مرغداری، مه پاش گلخانه و تونل ضدعفونی کننده را نام برد.

انواع مه پاش خانگی در انواع  رستوران و کافی شاپ ، روف گاردن ، باغ ویلا ،  کنار استخر و  دور آلاچیق یا پرگولا را می توان نام برد.

تفاوت مه پاش صنعتی و خانگی

سیستم خنک کننده هوا صنعتی به یک سیستم بزرگی از جریان آب و برق نیازمند است و برای فضاهایی با وسعت و مساحت بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که مه پاش خانگی با اتصال به جریان آب سیستم شهری می تواند مه را در فضاهای کوچکتر تولید می کند و از شیلنگ و نازل های مخصوص استفاده می شود.

مزایا و معایب استفاده از مه پاش خانگی

یکی از بارزترین مزایای استفاده از مه پاش خنک کردن و مرطوب کردن هوای محیط می باشد و همچنین ایجاد حس تمیزی، از بین بردن ذرات معلق در هوا، افزایش زیبایی دید بصری را دارا می باشد. از معایب این سیستم می توان ایجاد حساسیت برای برخی از افراد و مقاوم نبودن بعضی از نازلها در برابر فشار آب را ذکر کرد، گرچه مزایای این سیستم بیش از معایب آن می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های آبیاری قطره ای سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در ارتباط باشید