محوطه سازی ویلای کردان

محوطه سازی ویلای کردان

آنچه در این مقاله میخوانیم

روستای کردان یکی از مشهورترین روستاها در اطراف تهران می باشد که همه با آن آشنایی دارند . این روستا به دلیل طبیعت زیبا و نزدیکی به تهران و کرج یکی از مقاصد اصلی برای تعطیلات و آخر هفته ها می باشد . داشتن یک ویلا برای گذراندن وقت علاوه بر اینکه امکان استفاده از طبیعت را فراهم می کند می تواند سرمایه گذاری پر سودی نیز برای افراد باشد . بازار ملک در کردان از جمله پر تقاضا ترین بازارهای کشور محسوب می شود . محوطه سازی ویلای کردان خود را به شرکت سورن بام بسپارید .

سازی ویلا کردان

اجرای محوطه سازی در کردان

کردان، بهشت گمشده در نزدیکی پایتخت، با آب و هوای خنک و طبیعت بکر، مکانی ایده آل برای ساخت ویلا و باغ است. اما برای تکمیل این زیبایی، محوطه سازی اصولی و خلاقانه نقشی حیاتی دارد. در این مقاله، به بررسی اجرای محوطه سازی در کردان می‌پردازیم:

  1. ایده های خلاقانه برای محوطه سازی

  • استفاده از عناصر طبیعی: کردان با طبیعت سرسبز و کوهستانی خود، فرصتی بی نظیر برای استفاده از عناصر طبیعی در محوطه سازی ارائه می دهد. استفاده از سنگ های طبیعی، گیاهان بومی منطقه، و آبنماهای سنگی، فضایی دلنشین و آرامش بخش را خلق می کند.
  • طراحی متناسب با اقلیم: توجه به اقلیم کردان در طراحی محوطه سازی بسیار مهم است. استفاده از سایبان، درختان بلند، و گیاهان مقاوم به خشکی، فضایی خنک و دلنشین در فصل های گرم سال ایجاد می کند.
  • ایجاد فضاهای کاربردی: محوطه سازی فقط به زیبایی بصری محدود نمی شود. ایجاد فضاهای کاربردی مانند آلاچیق، باربیکیو، و فضای بازی کودکان، از محوطه باغ شما فضایی پرکاربرد و لذت بخش می سازد.
  • نورپردازی: نورپردازی مناسب، زیبایی محوطه شما را در شب دوچندان می کند. استفاده از چراغ های LED، فانوس های سنگی، و نورپردازی مخفی، فضایی رمانتیک و چشم نواز را خلق می کند.

محوطه سازی باغچه

  1. نکات مهم در اجرای محوطه سازی

  • انتخاب پیمانکار مناسب: انتخاب یک پیمانکار با تجربه و متخصص در زمینه محوطه سازی، تضمینی برای اجرای اصولی و باکیفیت پروژه شما خواهد بود.
  • بودجه بندی: پیش از شروع پروژه، بودجه خود را مشخص کنید و با پیمانکار در مورد هزینه ها به توافق برسید.
  • نظارت بر پروژه: نظارت بر روند اجرای پروژه، از بروز نقص و ایراد در کار جلوگیری می کند.
  • نگهداری و مراقبت: پس از اتمام پروژه، برای حفظ زیبایی و کیفیت محوطه، نیاز به نگهداری و مراقبت اصولی دارد.

با توجه به نکات ذکر شده، محوطه سازی اصولی و خلاقانه، باغ یا ویلای شما در کردان را به مکانی دلنشین و آرامش بخش تبدیل خواهد کرد. فضایی که می توانید در آن از طبیعت بکر لذت برده و لحظات خاطره انگیزی را در کنار خانواده و دوستان خود سپری کنید.

نکته: برای ایده های بیشتر و تخصصی تر، می توانید از مشاوره متخصصان سورن بام بهره ببرید.

ویژگی محوطه سازی ویلای کردان

محوطه ویلا از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و این یک موضوع ثابت شده است . از این رو می توان با توجه به فرم ساختمان یک محوطه زیبا و فضای سبز دلنشین را طراحی کرد.به روز کردن فضای سبز محوطه منزل راهی عالی برای افزایش ارزش ملک و ایجاد فضاهای بیرونی برای استراحت و سرگرمی می باشد. اگر می خواهید یک حیاط خلوت با مکان های غذاخوری و سرگرمی ایجاد کنید ، گزینه ها و ویژگی های زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. برای شروع تعیین آنچه در منظره جدید خود می خواهید ، از اطلاعات زیر استفاده کنید .

محوطه سازی حیاط ویلا کردان

محوطه سازی حیاط خلوت

در حیاط پشتی خانه می توانید فضایی را برای سرگرمی دوستان و خانواده خود با یک آشپزخانه در فضای باز ، باربی کیو، استخر و… ایجاد کنید ، یا می توانید با اجرای یک باغ سرسبز از المان دیوار سبز که امروزه بسیار باب شده است برای  توجه افراد به محیط استفاده کرد و از این رو می توان مکانی همراه با آرامش و نشاط را مهیا کرد .

اجرای فضای سبز

محوطه سازی حیاط جلویی

با توجه به فضایی که در اختیارداریم می توان از المان های متفاوتی از جمله :

آلاچیق و پرگولا ، آبنما ، چشمه و برکه های مصنوعی ، نهرها ، فلاورباکس  ، دیوار سبز و… استفاده کرد و برای افزایش زیبایی آن در شب از المان نورپردازی بهره برد .

bedone link 1 10

کاشت گیاهان در محوطه سازی ویلای کردان

برای این کار از متد های مختلفی استفاده می شود . طراح محیط از یک سو باید با خصوصیات اقلیمی و محیط زیستی منطقه از قبیل خاک و هیدرولوژی و دما و بارش آشنا باشد و از سوی دیگر با خصوصیات فیزیولوژیکی گیاهان مختلف تا بتواند بهترین گیاهان مناسب آن منطقه را بیابد . از سوی دیگر طراح کاشت باید با بکار بردن اصول زیبایی شناسی و قواعد فرم و بافت و رنگ ترکیب مناسبی ایجاد نماید که علاوه بر گیاه شناسی صحیح زیبا و دلپذیر باشد . بطور کلی می توان اصول زیر را برای طراحی کاشت در محوطه سازی حیاط ویلا در نظر گرفت :

محوطه سازی ویلای کردان

1- فضای سبز در اجرای محوطه سازی در کردان

اولین گام برای جهت دادن تفکر یک طراح برای ایجاد یک محوطه ، کاربری آن محیط است . اینکه طراح بداند از کدام سبک و نوع باغ سازی تبعیت خواهد کرد و این سبک را نیز باید بر اساس یک دلیل منطقی که می تواند عملکرد محوطه ، اقلیم منطقه، فرهنگ و… باشد ؛ انتخاب نماید . به عنوان مثال طراح برای محوطه یک ساختمان اداری سبک رسمی (formal) و برای یک مهد کودک سبک ( informal ) را انتخاب کرده و بر اساس آن نوع محوطه سازی باغ را انتخاب می نماید .

2- اصل انتخاب بهترین مقیاس گیاهان محوطه سازی باغ کردان

گیاهان را از لحاظ حداکثر رشد به چند دسته تقسیم می کنند . درختان بلند ، درختان متوسط ، درختان کوتاه ، درختچه ها ،پیچ ها ، گل ها و گیاهان پوششی . اینکه با در نظر گرفتن سن بلوغ گیاه ، چقدر از سطح زمین فاصله خواهد گرفت ارتفاع نهایی رشد گیاه مشخص می شود . با شیوه هایی مانند هرس و کنترل آبیاری و کود دهی می توان این حداکثر رشد را تغییر داد . با در نظر گرفتن اینکه نهال 1 متری کاشته شده در سال های آینده درختی تنومند خواهد شد باید گیاهان را انتخاب و جا گذاری نمود .

3- طراحی و اجرای محوطه سازی ویلای کردان

گاه هدف ما از طراحی ، خرد و کوچک جلوه دادن ساختمان ها و تاکید بر طبیعت است که اکثرا در سبک های غیر رسمی و طبیعت گرا بکار می رود . گاه احتیاج داریم بر ساختمان و بنای معماری تاکید کنیم و طبیعت را در برابر آن خرد و ناچیز جلوه دهیم که در محوطه بناهای تاریخی و آرامگاه های مقدس به چنین عملی احتیاج داریم .

به عنوان مثال می توان در محوطه سازی یک شهرک مسکونی کاشت درختان بلند و گیاه کاری متراکم و نسبت زیاد فضای سبز نسبت به سطح زیربنای ساختمان ها می تواند محیط خشک و سرد یک شهرک بتنی را به محوطه ای سر سبز و زیبا تبدیل نماید بر قیمت خانه های مجتمع بیفزاید و باعث آرامش و شادابی ساکنین شود .

محوطه سازی ویلا کردان

نتیجه گیری

برای انتخاب یک پیمانکار ایده آل برای پروژه خود ، ابتدا رزومه کاری پیمانکار را بررسی کنید تا از داشتن تجربه و مهارت کافی پیمانکار اطمینان حاصل کنید . حتما توجه داشته باشید که پیمانکار مد نظرتان بصورت حضوری در محل پروژه ی شما حاضر شود و برای ارائه طرح سلایق و مشخصات مورد نظر شما را در نظر داشته باشد . سعی کنید قبل از شروع پروژه هزینه ها را با توجه به متریال و مصالح مورد نظرتان محاسبه کنید تا در ادامه محوطه سازی ویلا دچار کمبود بودجه نشوید .

شرکت سورن بام

مجموعه ی سورن بام در سال 1389 با هدف گسترش فضای سبز و استفاده ی بهینه از فضاها تاسیس شد . متخصصان شرکت سورن بام  با تکیه بر تجربه ی خود در حوزه ی اجرای فضای سبز و روف گاردن  آماده ی ارائه ی هرگونه راهنمایی و مشاوره ی رایگان به شما کارفرمای گرامی می باشند . برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02144277178 در تماس باشید .

برای مشاهده ی پروژه های بیشتر به اینستاگرام مراجعه فرمایید .

سوالات متداول محوطه سازی ویلای کردان

در کاشت گیاهان محوطه سازی در ویلای کردان از چه اصولی باید پیروی کرد؟

در انتخاب و کاشت گیاهان محوطه سازی ویلا در کردان باید به نکاتی مانند شرایط اقلیمی منطقه، شرایط خاک، شرایط آبیاری، شرایط تابش نور و… توجه داشته باشید.

  1. فلاور باکس
  2. دیوار سبز
  3. آبنما
  4. پرگولا
  5. آلاچیق
  6. برکه های مصنوعی و…
  • افزایش ارزش ملک
  • تولید هوای پاک در فضا
  • پاکسازی هوا
  • خنک سازی هوا
  • زیبا سازی محوطه ویلا
  • ایجاد نمایی جذاب در ویلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های محوطه سازی سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید