تجهیزات دیوار سبز

تجهیزات دیوار سبز

آنچه در این مقاله میخوانیم

راهنمایی کامل تجهیرات دیوار سبز

اخیراً دیوار سبز بسیار محبوب بوده و روند رو به رشدی در طراحی ساختمان ها داشته است. به طور کلی از دیوارهای سبز طبیعی برای نمای بیرونی و داخلی ساختمان استفاده می شود و باعث زیباتر شدن دکوراسیون ساختمان خواهد شد. برای ساخت دیوار سبز نیاز به خرید تجهیزات دیوار سبز داریم. دیوار سبز به صورت عمودی نصب می شود و میزان و نوع گیاهان با توجه به شرایط اقلیمی منطقه متفاوت خواهد بود.

گرین وال طیف وسیعی دارد. تنوع لوازم دیوار سبز در این قسمت بسیار گسترده بوده و کیفیت آنها نیز متفاوت خواهد بود.

تجهیزات اصلی دیوار سبز از دو قسمت تشکیل شده است:

  1. پنل یا پایه ای که به دیوار متصل است و انواع فلزی و پلاستیکی دارد. هر کدام از آنها جایگاه و مکان خاصی برای مصرف دارند.
  2. گلدان با باکس که در اندازه ها و شکل های مختلف عرضه می شود.

برای اجرای دیوار سبز به تجهیزاتی نیاز داریم که در زیر به طور مختصر در مورد تجهیزات دیوار سبز صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا در مورد لوازم دیوار سبز به تفصیل توضیح دهیم.

دیوار سبز هیدروپونیک

 

استند دیواری سبز

شاسی و پنل یا پایه دیواری سبز رنگ که به نام های مختلفی خوانده می شود. اصولا پایه نگهدارنده باکس و گلدان سبز دیواری روی دیوار خواهد بود و تنوع زیادی دارد. بهترین نوع آن ها که تقریبا کاربردی ترند، از فلز فولادی و پلاستیک فشرده ساخته خواهند شد که هر کدام برای محل خاصی از دیوارها مناسب هستند.

به عنوان مثال استفاده از پنل پلاستیکی برای فضاهای داخلی برای مناطق مرطوب مانند شمال توصیه می شود اما برای مناطق خشک یا گرم یا روف گاردن و پشت بام ها می توان از پنل های فولادی رنگ شده با اپوکسی نیز استفاده کرد.

اما به طور کلی بهترین پنل از نوع پلاستیک فشرده UV خارجی است که دارای گارانتی بیش از 5 سال می باشد. شرکت سورن بام با توجه به کیفیت بالاتر پنل های پلاستیکی فشرده دیوار سبز، از این پنل ها برای ایجاد دیوار سبز طبیعی استفاده می کند.

در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد استند و پنل دیوار سبز می توانید با شماره های 44277178 (021) و 09122155348 تماس بگیرید.

گلدان دیوارسبز

گلدان دیوارسبز

گلدان دیوار سبز

دیوار سبز در قسمت باکس یا گلدان تنوع بسیار زیادی دارد. انواع گلدان های مورد استفاده در دیوار سبز عبارتند از: گلدان های بدون پنل، گلدان های نمدی، گلدان های پارچه ای و گلدان های پلاستیکی در اندازه های مختلف. در نتیجه تنوع زیادی در قسمت دیوار باکس خواهیم داشت.

انتخاب نوع گلدان دیواری سبز بستگی به سلیقه و محل استفاده دارد و هر کدام کاربرد خاص خود را دارد. اما با توجه به تجربه ما بهترین گلدان استفاده شده در دیوار سبز می تواند گلدان های پلاستیکی UV باشد که دوام و کیفیت بالاتری نسبت به سایر گلدان ها دارد. و در برابر عوامل محیطی و جوی ماندگاری بسیار بالایی دارند.

این نوع گلدان ها بیشتر وارداتی بوده و ماندگاری بیش از 20 سال دارند. بنابراین توصیه می شود از این گلدان ها برای ساخت یک دیوار سبز طبیعی استفاده کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد گلدان دیواری سبز می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مراحل اجرای دیوار سبز طبیعی

مرحله اول:

پس از انتخاب محل دیوار سبز باید محل مورد نظر را روی دیوار ایزوله کنید و از نفوذ آب به دیوار مطمئن شوید. با توجه به محل اجرا، تنوع زیادی در انتخاب مواد عایق وجود دارد.

مرحله دوم:

پنل دیوار سبز را ثابت می کنیم یا روی دیوار می ایستیم و با پیچ و رولپلاک محکم می کنیم. اصولاً این استند یک شاسی دیواری سبز رنگ خواهد بود و می توانیم گلدان و جعبه های دیواری سبز را روی آن نصب کنیم.

مرحله سوم:

آبیاری دیوار سبز. یکی از مهم ترین مشکلات در حفظ دیوار سبز طبیعی این است که گل ها و گیاهان موجودات زنده ای هستند به همین دلیل نیاز به مراقبت منظم و آبیاری یکنواخت دارند، بنابراین باید سیستم آبیاری قطره ای اتوماتیک طراحی کنیم تا آب قطره قطره وارد گلدان شود. .

اجرای سیستم آبیاری دیوار سبز به روش‌های مختلفی امکان پذیر است. و با توجه نوع گیاه میتوان به صورت ردیفی و خطی یکسان، یک در میان، روش یک خط در میان اجرا کرد.

تراس سبز

گیاهان دیوار سبز

برای ایجاد دیوار سبز، انواع مختلفی از گیاهان وجود خواهد داشت و بسته به موقعیت مکانی، می توانیم از انواع مختلف گیاهان استفاده کنیم.

برای انتخاب گیاه مناسب برای دیوار سبز در صورتی که داخل خانه باشد باید از گیاهان آپارتمانی بالا رونده مانند ( پتوس، گندم، برگ بید، سینگونیوم، سینوسی، ناز روده و …) استفاده کنیم که هر کدام دارای انواع مختلفی هستند.

اگر دیوار سبز روی پشت بام یا روف گاردن باشد، از گیاهان بالا رونده استفاده می شود. مانند ناز آفتابی، کنتی استر، آبشار طلایی، یاس رونده، ساناز رونده، گل های فصلی و…

اگر دیوار سبز در مکانی با نور و سایه کم ایجاد شود، بسته به محل استفاده می توان از گیاهان سایه دوست مانند پاپیتال هدرا گرین و ابلق، سینوسی، پتوس گرین، لیزماکیا و … استفاده کرد. در نتیجه تنوع گیاهان در دورسابز کاملاً به شرایط آب و هوایی و موقعیت آن بستگی دارد و سعی می شود بیشتر از گیاهان کم ریشه و رونده استفاده شود.

همچنین می توانید با کمک گیاه خزه یک دیوار سبز خزه بسازید که زیبایی زیادی به دکوراسیون منزل شما می بخشد.

نورپردازی دیوار سبز

نورپردازی دیوار سبز

برای زیبایی و قرار گرفتن گیاهان دیوار سبز در مکان های کم نور و تاریک می توانیم از نور مصنوعی استفاده کنیم. ما از نور مصنوعی برای دو منظور استفاده خواهیم کرد: یکی برای تزئین و زیبایی، دوم برای رشد و نمو گیاهان.

برای زندگی دیوارهای سبز طبیعی نورپردازی به طور کلی باعث رشد و نمو و ماندگاری گیاهان می شود، بنابراین بسته به نوع گیاهان، نوع نور تامین می شود، اما به طور کلی بهترین نور برای دیوارهای سبز استفاده از نور سفید خواهد بود. . زیرا نور سفید مخلوطی از تمام طیف های نور است. بنابراین بهترین نوع ترکیب نور رنگ سفید گرم است که با نورهای مختلف می توان آن را بر روی دیوار سبز تابید.

خاک مخصوص بام سبز

خاک دیوار سبز

برای یک دیوار سبز طبیعی که با گیاهان زنده اجرا می شود. خاک خاصی مورد نیاز است، بنابراین بهترین استخاک سبک با چگالی کم یا خاک آماده مخلوط با خاک نارگیل و پیت ماس خواهد بود.و غیره ساخته می شوند، ما از آنها استفاده می کنیم.

یا می توانیم با توجه به نوع گل و گیاه مورد استفاده، خاک مخصوص آن گیاه را تهیه کنیم (چون همه گیاهان به خاک یکسانی نیاز ندارند). در این راستا می توان از خاک برگ، خاک چای، خاک پرلیت و پیت ماس و مقدار کمی خاک کشاورزی و ماسه استفاده کرد و خاک خود را تهیه کرد.

این خاک باید با مواد ضدعفونی کننده استفاده شود. در این بین می توانید از انواع سموم کشاورزی کمک بگیرید و یا خاک مورد نظر را در دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت نیم ساعت گرم کنید که بهتر خواهد بود.

برای تصفیه آب بهتر است از لایه فیلتراسیون داخل خاک استفاده شود. پس بهترین خاک با توجه به نوع گل و گیاه تهیه می شود. در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد خاک گیاهی می توانید با کارشناسان این شرکت تماس حاصل فرمایید.

طراحی و نگهداری دیوار سبز

نگهداری دیوار سبز

یکی از مهم ترین قسمت های دیوار سبز، نگهداری از دیوار سبز خواهد بود. انگار دیوار سبز طبیعی و زنده است. اولین شرط برای نگهداری راحت آن استفاده از سیستم آبیاری خودکار خواهد بود. در این صورت تعمیر و نگهداری بسیار آسان خواهد بود.هر ماه یک بار چیدن برگ های زرد و خشک یا هرس و تنظیم بوته ها ضروری خواهد بود.

ماهی یک بار نیاز به کود دهی دارد و می توانید با انواع کودهای کشاورزی و محلول در آب آنها را تقویت کنید. اگر قطره چکان مشکلی دارد آن را تعویض کنید، مشکل تعمیر و نگهداری وجود ندارد. نگهداری دیوارهای سبز با سیستم آبیاری فعال و اتوماتیک بسیار آسان خواهد بود.

ایجاد دیوار سبز را به همه توصیه می کنیم زیرا شما را از آلودگی های محیطی دور نگه می دارند و حداقل اکسیژن محیط زندگی شما را افزایش می دهند و تنوع، زیبایی و طراوت را برای محیط شما به ارمغان می آورند.

فروش تجهیزات دیوار سبز

در شرکت سورن یام کلیه لوازم و متریال دیوار سبز موجود می باشد. زیرا معتقدیم برای اجرای دیوار سبز از بهترین ها استفاده می کنیم. پس بهترین نوع دیوار سبز را از ما بخواهید. کلیه پنل ها و استندهای دیوار سبز موجود با متریال خارجی اصلی و مرغوب با ضمانت و ماندگاری بالا می باشد.

از آنجایی که تمام تجهیزات ما از ترکیه وارد می شود، از مواد پلاستیکی فشرده با UV بالا استفاده خواهیم کرد که قیمت بالاتری نسبت به نوع ایرانی دارد.

جهت اجرا و خرید و هماهنگی می توانید با مجموعه سورن بام در ارتباط باشید و با این شماره 44277178 (021) و 09122155348 تماس بگیرید این شماره همیشه فعال بوده و جهت راهنمایی و مشاوره شما خدمات ارائه می دهد.

قیمت سبز دیواری

برآورد قیمت دیوار سبز کاملاً به نوع و جنس لوازم و تجهیزات آن بستگی دارد و بسیار متفاوت است. دیوارهای سبز بیرونی که کیفیت بسیار بالایی دارند و UV بسیار بالایی دارند و در مقابل آفتاب خراب نمی شوند بهترین خواهند بود و نسبت به انواع ایرانی و چینی ارجحیت دارند. در مورد قیمت دیوار سبز می توانید به صورت رایگان با کارشناسان ما مشورت کنید.

سخن پایانی

با گسترش آپارتمان نشینی و شهرنشینی و کاهش فضای سبز در محیط اطراف و به منظور تنوع بخشیدن به داخل ساختمان و آپارتمان، ایجاد دیوار سبز طبیعی با گیاهان زنده را پیشنهاد می کنیم. شما عزیزان می توانید با ایجاد دیوار سبز به راحتی گیاهان زیادی را در اطراف محیط زندگی خود داشته باشید. این دیوارها مزایای زیادی دارند و ما می توانیم در زمینه اجرای دیوار سبز به شما کمک کنیم پس با ما در ارتباط باشید.همچنین می توانید شرکت سورن بام را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های دیوار سبز سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید