آبنمای آب و آتش

water and fire fountain

آنچه در این مقاله میخوانیم

آبنمای آب و آتش که دوعنصر متضاد و جذاب جهت خلق آبنما می باشد. استفاده هم زمان از این دو عنصر باعث ایجاد آبنمای جذاب و مهیج شده است که به آبنمای آب و آتش معروف است.

اجرای آبنمای آب و آتش همراه با نورپردازی

اجرای آبنمای آب و آتش همراه با نورپردازی

ترکیب آب و آتش در آبنما

در آبنماها می توانیم از آتشدان هایی استفاده نماییم که بر خلاف تفکر افراد که دو المان متضاد با هم امکان پذیر نمی باشد ، ولی ترکیب این دو جلوه ای ویژه به آبنما می دهد . شما می توانید همزمان از صدای نرم و فریبنده خروش آب و شعله آتش که در مرکزیت آبنما قرار دارد لذت ببرید ! این آتشدان های زیبا مکانی مناسب برای دوره همی ها در فصل زمستان می باشند، به همراه شعله های آتش با همراهی جریان زیبای آب جلوه بسیار زیبایی دارد.

این نوع  آبنما به دلیل نوع طراحی منحصر به فردی که دارد مورد توجه بسیاری از معماران و طراحان محوطه سازی و بام سبز و روف گاردن و سایر فضاهای داخلی و خارجی می باشد.

کاربرد آبنمای آب و آتش

  • حیاط خانه ها ، ویلا و باغ ها
  • ورودی رستوران ها ، تالارها،پاساژها و …
  • اجرای روف گاردن یا بام سبز 
آبنمای آب و آتش در فضای داخلی

آبنمای آب و آتش در فضای داخلی

آبنمای آب و آتش و نحوه اجرا

در طراحی و اجرای این نوع آبنما ، آتش طوری تعبیه شده که به صورت معلق بر روی آب قرار می گیرد و شعله های آتش طبیعی شما را به وجد می آورد .از دیر باز تا به امروز طبیعت و صدای آب روان

به مخاطبین آرامش می بخشد ، که با قرار دادن آتشدان بر روی آبنما و نورپردازی های مناسب می توانیم در کنار آن از دیدن شعله های آتش هم نیز لذت ببریم و حس طبیعت را در محیط القا نماییم .

برای چشم انداز زیبا در فضای حیاط ، محوطه سازی ویلا  و … در صورت داشتن فضای کافی می توانیم از چشمه ها و نهر های مصنوعی استفاده نماییم .

water and fire fountain

water and fire fountain

آبنمای آب و آتش

آبنمای آب و آتش

عناصر تشکیل دهنده محوطه سازی و آبنما

برای ساخت آبنما می توانیم درون حوضچه علاوه بر آتشدان از ماهی های تزیینی که جلوه زیباتری به حوضچه می دهد و هم چنین از گیاهان آبزی مانند نیلوفر آبی و … نیز استفاده نماییم  ، برای

اینکه محوطه خود را به طبیعت نزدیک کنیم اکنون می توانیم برای جلوه بخشیدن به آبنما و اطراف آن از دیگر عناصر فضای سبز که شامل : آلاچیق ، پرگولا ، دیوار سبز ، فلاور باکس و… استفاده

نماییم . اگر کف سازی ما جلوه خاصی ندارد می توانیم فضای اطراف محوطه خود را با قلوه سنگ های رنگی و سفید سنگ فرش کرده و جلوه ویژه ای به محوطه خود دهیم برای کف سازی می توانیم

علی رغم استفاده از قلوه سنگ ، عناصری همچون : چمن طبیعی و مصنوعی ، موزائیک ، واش بتن ، ترموود و … را نیز می توان اجرا نمود .

آبنمای آب و آتش دیواری در محوطه باغ

آبنمای آب و آتش دیواری در محوطه باغ

فواره های آتش یک نقطه جذاب و خیال انگیز برای هر محیطی هستند .با داشتن کمی خلاقیت و مهارت می توانید برای خود فضایی متفاوت و خارق العاده بسازید که از دیدن آن لذت ببرید . این چشمه

شامل بعد توهم و جنبشی است که حاصل از استفاده هنر و فناوری است که این ویژگی باعث شده که این پدیده فوق العاده زیبا به نظر برسد و در معماری بسیار مورد استفاده قرار بگیرد.

آبنمای آب و آتش

آبنمای آب و آتش

مکان هایی که آبنمای آب و آتش قابل اجرا می باشد؟

  • ورودی ساختمان ها
  • ورودی تالارها
  • محوطه حیاط ، ویلا و باغ ها
  • لابی مجتمع های مسکونی و تفریحی و تجاری
اجرای آبنما

اجرای آبنما

مزایای آبنمای آب و آتش چیست؟

  • ایجاد فضایی گرم و دلنشین
  • قیمت مناسب
  • نصب و اجرای سریع و آسان
  • خاص بودن و منحصر به فرد بودن طرح آن
  • قابل استفاده در تمام فصل ها
آبنما

آبنما

ساخت و اجرای آبنمای آب و آتش

معمولا در فضاهای داخلی و یا طراحی خارجی مانند محوطه حیاط و یا ساخت استخر روباز ،این آبنما به شکل مینیمال طراحی و اجرا می شود  اما در محوطه  و فضاهای بزرگ ممکن است به صورت آبنماهای موزیکال که در آن شعله های آتش هماهنگ با موزیک به هوا پرتاب می شود ، ساخته و اجرا می شود.

شرکت سورن بام در حیطه کاری محوطه سازی و فضای سبز ، در زمینه طراحی و اجرای انواع آبنما ، فلاور باکس ، آلاچیق ، دیوار سبز ، روف گاردن ، قلوه سنگ های رودخانه ای وبا طراحی اختصاصی مجموعه های شما آماده همکاری در اکثر نقاط کشور می باشد .

سخن پایانی

در پایان آبنمای آب و آتش جزو یکی از محبوب ترین و جذاب ترین سبکهای آبنما در طول تاریخ بوده و هست. این سبک از آبنما ها جزو اولین آبنماها بودند که امروزه و با پیشرفت علم و هنر، آبنمای آب و آتش به یکی از جذاب ترین المان های تبدیل شده است. علاوه بر زیبایی و جذابیت ای که آبنمای آب و آتش به محیط شما می دهد، اجرای این سازه موجب افزایش تمرکز و آرامش روانی و کاهش استرس و اضطراب می شود.

water and fire fountain

برترین شرکت طراحی و اجرای آبنما باغی

مجموعه سورن بام، برترین و معتبرترین شرکت در حوزه محوطه سازی، فضای سبز، اجرای دیوار سبز و اجرای روف گاردن و… است. این شرکت دارای مهندسین و متخصصین مجرب و حرفه ای در طراحی و ساخت آبنما باغی با بهترین متریال و کمترین قیمت است. در صورتی که می خواهید تا با کارشناسان سورن بام به صورت رایگان ارتباط برقرار کنید می توانید با شماره 02144247178 تماس بگیرید.

برای مشاهده پروژه های انجام شده آبنما باغی توسط مجموعه سورن بام می توانید اینستاگرام سورن بام را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های آبنما سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در ارتباط باشید