جابجایی درختان بزرگ و کهنسال

جابجایی درختان بزرگ و کهنسال

آنچه در این مقاله میخوانیم

جابجایی درختان بزرگ و کهنسال  در اجرای محوطه سازی و منظر برای ایجاد جلوه ی مناسب از همان ابتدا نیاز به درخت های بالغ داریم که به این منظور بحث جابجایی درختان کهن مطرح می شود. امروزه این کار تبدیل به شغل حرفه ای شده است و برای تحقق این امر می بایست از متخصصان در این زمینه استفاده نمود.حال به بررسی نکات مهم برای جابجایی درختان بزرگ و کهنسال می پردازیم . سوالی که مطرح می شود این است که برای جابجایی درختان بزرگ و کهنسال و درختچه ها چه زمانی بهتر می باشد؟ به طور کلی، فصل پاییز بهترین زمان برای جابجایی گیاهان است.

با این حال، اکثر درختچه ها و درختان که همیشه در حال رشد هستند ، بهترین زمان برای جابه جایی آن ها ماه اسفند است که ریشه هایشان فعال هستند . اگر آن ها را در اواخر پاییز حرکت دهیم و زمستان های بعدی سرد و خشک باشد ، پس از آن همیشه گیاه در معرض خطر خشکی و استرس قرار خواهد گرفت . اگر در دوران گرم تر و ملایم سال، گیاهان همیشه سبز جابه جا شوند، پس از آن ریشه ها می توانند شروع به رشد دوباره بکنند .

باید در نظر داشت که سطل پلاستیکی یک روش عالی برای حمل بوته های کوچک تر به مکان های جدید است . در ادامه مقاله از سایت سورن بام به بررسی نکات مراقبتی و جابجایی درختان بزرگ می پردازیم، پس تا پایان همراه ما باشید.

درختان بزرگ و کهنسال 1

روش های مناسب تغییر محل کاشت درختان بزرگ

به صورت کلی در جابجایی درختان بزرگ و کهنسال می توانید از 3 روش اساسی و اصلی استفاده کنید که هر یک از این روش ها بستگی به چند مورد ماننده موقعیت و شرایط درختان دارد. اولین روش برهنه کردن درختان است، به صورتی که درختان را هرس و برهنه کرده و سپس آن را به محل مورد نظر انتقال می دهند. در روش دوم پیچیدن درخت در گونی است. روش سوم کمک از دستگاه های مناسب و بزرگ برای جابجایی درختان است،

به طوری که ابتدا باید با مشورت و کمک از مهندسین باتجربه و مجرب راه انتقال را مشخص کرده و سپس از دستگاه ها برای جابجایی استفاده کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که در جابجایی درختان با روش دستگاه ها می توانید در زمان کم و بدون مصرف انرژی زیاد در سهولت کامل درختان بسیار زیادی را جابجا بکنید.

روش های مناسب تغییر محل کاشت درختان بزرگ

نکات مراقبتی در جابجایی درختان بزرگ و کهنسال

طی فرایند جابه جایی درختان به دلیل انجام عملیات جابه جایی و بروز برخی صدمات ریشه ای واز عادت در آمدن  ریشه تا مدت ها و بلکه سال ها به عوامل محیطی و شرایط نگهداری بسیار حساس هستند. این عوامل می توانند شامل : عوامل محیطی مانند دما ، وزش باد و آفتاب یا عوامل مراقبت و نگهداری مانند آبیاری و کوددهی و یا آفت و بیماری باشد.

حساس شدن ریشه می تواند به راحتی عامل از بین رفتن و آسیب درخت شود . بیشترین آسیب را ریشه های مویین و مکنده متحمل می شوند که متعاقب آن خسارت فیزیکی به سایر اندام درخت وارد می شود که از زمان آسیب 3تا10سال طول می کشد تا بهبود پیدا کنند زیرا ریشه اندام اصلی جذب آب و مواد معدنی برای درخت می باشد.

کاشت گیاهان فضا سبز

نکان اصولی در جابجایی درختان بزرگ و کهنسال

قبل از جابه جایی درختان باید میزان موفقیت آن طبق عوامل موثر بررسی شود. در درجه اول مرگ درخت را باید درنظر بگیرید واین احتمال را به حداقل رسانید. سپس باید از سالم بودن گیاه اطمینان حاصل فرمایید زیرا درصورت بیمار بودن درخت امکان جابه جایی وجود ندارد و گیاه به شدت آسیب پذیر می شود.

بعداز این موارد در خاطر داشته باشید که نهال جوان نسبت به جابه جایی مقاوم تر می باشد. گیاهان خزان پذیر از گیاهان همیشه سبز درجابه جایی مقاوم تر هستند و همچنین آنهایی که ریشه های سطحی دارند. به طور کل برای جابه جایی موفق درخت ، فصل ،نوع درخت، روش جابه جایی و پوشش دهی ریشه را در طی فرایند درنظر بگیرید.

نکات اجرایی در جابجایی درختان بزرگ و کهنسال

نکات اجرایی در جابجایی درختان بزرگ و کهنسال

اکثر شرکت هایی که در جابه جایی درختان متخصص هستند، دستورالعمل های دقیق پس از مراقبت را ارائه می دهند و اگر پس از جابه جایی دقیقا به این دستورالعمل ها عمل نشود هیچ متخصصی تضمین سلامت درخت را بر عهده نمی گیرد . زنده ماندن درخت پس از جابه جایی تعریف موفق بودن این عملیات و پیوند است چرا که بسیاری از شاخه های درختان ممکن است از بین برود و خشک شود .

اگر درخت باید جابه جا شود ولی امکان کاشت فوری آن به هر دلیلی میسر نیست درخت باید در جایی ذخیره شود که به آن روت باکس گفته می شود . زمان ذخیره سازی طولانی تر، اجازه می دهد تا درختان به رشد ریشه های فیدر جدید برای جذب آب و مواد مغذی بپردازد .

کلام آخر

به صورت کلی جابجایی درختان بزرگ و کهنسال نیازمند دقت بالا و توجه به نکات و فاکتور های مهم در جابجایی است تا به سلامت درخت آسیبی وارد نشود و دچار بیماری و رشد نکردن نشود . جابجایی درختان بزرگ علاوه بر جذابیت و نمای زیبایی که در باغ شما ایجاد می کند، سبب افزایش قدمت و ارزش باغ می شود و شما می توانید با جابجایی درختان کهنسال و انتقال آنها به باغ خود، علاوه بر بهره بری از محصولات آن، ارزش و قیمت باغ خود را افزایش دهید. جابجایی درختان یکی از نکات اساسی و کلیدی در اجرای فضای سبز است و این کار موجب می شود تا بهترین تجربه را از محوطه باغ خود کسب کنید.

شرکت سورن بام

شرکت سورن بام در زمینه طراحی و اجرا و نگهداری انواع فضای سبز و کاشت و پرورش انواع نهال های مثمر و غیر مثمر ،کاشت انواع درختان و جابه جایی آن برای سازندگان ویلا و عموم علاقمندان به فضای سبز ، اخذ تاییدیه شهرداری و طراحی روف گاردن فعالیت می کند همچنین تمامی مواردی که از پیش در خصوص جابه جایی درختان به آن ها اشاره کردیم . به طور اختصاصی توسط شرکت سورن بام انجام می شود و ما مفتخریم تا با به کارگیری پیشرفته ترین ماشین آلات و تجهیزات انتقال و جابه جایی درخت و همچنین جدیدترین روش های عملی و علمی در این زمینه ،تمامی خدمات مربوط به درختان را بدون هیچ آسیبی به آن ها انجام دهیم.

برای مشاهده پروژه های انجام شده توسط تیم سورن بام می توانید مجموعه ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

سوالات متداول جابجایی درختان بزرگ و کهنسال

به چه نکاتی در جابجایی درختان بزرگ حتما باید توجه کرد؟

در جابجایی درختان بزرگ حتما باید به شرایط و وضعیت درختان و وضعیت محل مدنظر برای جابجایی حتما باید توجه کرد.

به صورت کلی فصل پاییز و ماه اسفند برای جابجایی درختان بهترین زمان است.

برای جابجایی درختان بزرگ می توانید از 3 روش زیر استفاده کنید.

  •  برهنه کردن درختان
  • گونی پیچ کردن درختان
  • استفاده از دستگاه های سنگین و بزرگ

مقالات مرتبط
پروژه‌های فضای سبز سورن بام
درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید