محوطه سازی و اجرای آلاچیق

پرگولا و آلاچیق در روف گاردن

آنچه در این مقاله میخوانیم

محوطه سازی و اجرای آلاچیق که آلاچیق مدرن توسط شرکت سورن بام مجری کلیه پروژه های فضای سبز ،  بام سبز ، دیوار سبز طراحی و اجرا می گردد . آلاچیق فضایی است نیمه باز که عموما عملکردی استراحتی ، تفریحی در فضای باز را دارد از آنجایی که در فضاهای لنداسکیپ و محوطه نیازمند فضایی برای استراحت ، گفتگو داریم عموما از یک سقف استفاده می کنیم تا در عین حفظ دید به  سایه ای ایجاد شود و فضایی برای سکونت باشد . عموما آلاچیق ها یا برای فضای مذکور به طور اختصاصی طراحی می شوند و یا از آلاچیق های پیش ساخته استفاده می شود . مشخص است که در صورت امکان طراحی ، فضایی مطلوب تر ایجاد خواهد شد .

محوطه سازی و اجرای آلاچیق

محوطه سازی و اجرای آلاچیق

آلاچیق پیش از هر چیز نیاز به یک سازه دارد که عموما این سازه از فلز و یا چوب است ، از آنجایی که آلاچیق در  فضای باز استفاده می شود باید به یاد داشت که در صورت استفاده از فلز از رنگهای اپوکسی و یا رنگهای پوشش  دریایی برای کاور کردن استفاده شود و در صورتی که از چوب استفاده می کنیم حتما چوب ترمو باشد .

اجزای ساخت آلاچیق

بخش مهم آلاچیق ، سقف آن است که بسته به نوع طراحی از متریالهای مختلف استفاده می شود. برای مثال در صورتی که سقف شیب دار است، نیازمند آهن کشی است تا پوشش سقف شیبدار بر روی آن اجرا شود .  بخش بعدی دیواره آلاچیق است ، گاهی هیچ دیواره ای در کار نیست و صرفا بخش هایی از سازه در دیواره قرار  دارند و گاهی نیز از دیواره سبز که توسط گیاه پوشیده شده استفاده می شود ، همچنین استفاده از چوب و شیشه نیز در دیواره آلاچیق کاربرد دارد .
محوطه سازی و اجرای آلاچیق

محوطه سازی و اجرای آلاچیق

اولین نکته همخوانی سبک دیزاین در آلاچیق و فضاهای اطراف است . هارمونی با ساختمان های موجود و همچنین نوع باغ سازی و محوطه سازی بسیار مهم است . حفظ دید های مطلوب و حذف دید های نامطلوب از نکات دیگری است که حتما باید مد نظر باشند و در آخر در  نظر گرفتن کاربری های جانبی در آلاچیق در صورت امکان است . برای مثال در نظر گرفتن کابینت آشپزخانه ، باربیکیو ، شومینه و همچنین اجرای نورپردازی ، کمک شایانی به بهتر شدن فضا خواهند کرد .

مراحل ساخت آلاچیق

انتخاب نوع آلاچیق به سلیقه ، بودجه و موقعیت جغرافیایی که در آن ساکن هستید بستگی دارد . که در مرحله اول برآورد میزان چوب مورد نیاز است مرحله دوم شروع ساخت آلاچیق و مرحله بعد رنگ آمیزی آلاچیق و در مرحله آخر می توان از نورپردازی استفاده کرد

محوطه سازی و اجرای آلاچیق

محوطه سازی و اجرای آلاچیق

سوالات متداول محوطه سازی و اجرای آلاچیق

  1. اجزای ساخت آلاچیق
  2. بهترین چوب برای ساخت آلاچیق

1. اجزای آلاچیق

  • سقف
  • دیواره

2. بهترین چوب برای ساخت آلاچیق چوبی چیست ؟

  • چوب کاج
  • چوب بلوط
  • چوب کهور
  • چوب سرو
  • چوب توسکا
  • چوب ترموود
  • چوب پلاست
  • چوب روسی
مقالات مرتبط
پروژه‌های آلاچیق سورن بام
با ما در ارتباط باشید