محوطه سازی ویلا شمال با سنگ قلوه ای

محوطه سازی ویلا شمال با سنگ قلوه ای

آنچه در این مقاله میخوانیم

محوطه سازی ویلا شمال با سنگ قلوه ای ، سنگ های قلوه ای را می توان برای زیبایی محوطه مورد استفاده قرار داد . این سنگ ها در ابعاد و رنگ های مختلفی به فروش می رسد . برای زیبایی بیشتر می توانیم از المان های دیگر از قبیل :

محوطه سازی با تزیین قلوه سنگ رودخانه ای

محوطه سازی با تزیین قلوه سنگ رودخانه ای

اجرای محوطه سازی ویلا شمال با سنگ قلوه ای

اجرای سنگ در محوطه سازی اگر ارتفاع پله با کف پله، نسبت مستقیم داشته باشد، یعنی با ازدیاد یا کم شدن یکی، دیگری زیاد و کم می شود (با در نظر گرفتن قدم معمولی 64 سانتی متر) دو حالت پیش می آید:

1- اگر با ازدیاد ارتفاع پله، کف پله زیاد شود، در این صورت شخصی که پله را صعود یا نزول می‌کند، مجبور است روی کف پله مقداری راه برود.

2- اگر با کم شدن ارتفاع پله، کف پله کاهش پیدا کند،

در موقع بالا رفتن، پای شخص به پله بعدی برخورد خواهد کرد و در موقع پایین آمدن چون کف پله کاهش پیدا کرده، امکان لغزیدن هست.

3- برای تامین امنیت در پله‌های سنگی اطمینان از دوام سنگ‌های مورد استفاده، انتخاب سنگ‌های هم سطح و ضخیم، ایجاد نرده دور پله‌ها و تامین روشنایی کافی برای استفاده در شب توصیه می‌گردد.

قیمت سنگ رودخانه ای

قیمت سنگ رودخانه ای

طرح‌های مختلف پله:

  1. پله‌های منظم و راست
  2. پله‌های نیم دایره‌ای و دایره‌ای
  3. پله‌های زاویه‌دار
  4. پله‌های روستایی یا باغی
  5. پله‌های گلکاری
قلوه سنگ رودخانه ای سفید

قلوه سنگ رودخانه ای سفید

گاهی برای ایجاد شکل و حالت طبیعی بیشتری در پارک و باغ در لابلای پله‌ها گیاهان رونده و یا بوته‌ای کوچک کاشته می‌شود.

گذرگاههای سنگی فاصله‌دار در محوطه سازی

محوطه سازی ویلا شمال با سنگ قلوه ای ، نکاتی که امروزه در احداث این گونه باغچه‌ها باید در نظر گرفت، عبارت از رعایت فواصل مشخص و معنا دار بین سنگ‌ها به نسبت اندازه گیاه، همچنین اندازه‌های مختلف و تعداد آنها است. به طوری که سنگ‌ها در لابلای توده گیاهان پنهان نشود. می‌توان انواع مختلفی از گیاهان را به طور موفقیت آمیزی بکار برد تا باعث ایجاد چشم انداز زیبا و لطیفی از تلفیق گیاه و سنگ شده و همچنین از رشد علف‌های هرز و فرسایش جلوگیری کرد.

محوطه سازی ویلا شمال با سنگ قلوه ای

محوطه سازی ویلا شمال با سنگ قلوه ای

گرین وال

نکات مهم در محوطه سازی

قبل از انتخاب کاشت توجه به شرایط خاک و مقدار سبکی آن، آب و میزان رفت و آمد ضروری می‌باشد. در مسیرهای پر رفت و آمد استفاده از گیاهان چندساله مقاوم مانند خزنده بلواستار توصیه می‌گردد. در گوشه و زاویه‌های گذرگاه می‌توان از سدم برای افزودن تنوع و جذابیت استفاده نمود. کاشت گیاهان علفی معطر مانند نعنا یا آویشن در بین سنگ‌ها که مقاومت خوبی نسبت به پا خوری دارند، در هر زمانی که فردی پیاده روی می‌کند رایحه خوشبویی را احساس خواهد کرد.

دیوار‌ه‌های سنگی

محوطه سازی ویلا شمال با سنگ قلوه ای ، در یک باغ، برای ایجاد تنوع بیشتر در چشم انداز، مخصوصاً در زمین‌های ناهموار وشیب دار، از یک سلسله کارهای ساختمانی استفاده می‌شود. مانند:

  • دیواره‌های کوتاه
  •  بلند
  • سلسله‌ای
محوطه سازی ویلا

محوطه سازی ویلا

احداث این گونه دیواره‌ها علاوه بر زیبایی، از فرسایش خاک مخصوصاً در شیب‌های تند، جلوگیری کرده و یا به منظور بادگیر استفاده می‌شوند. دیواره‌ها ممکن است متداوم یا منقطع و در سطح آنها می‌توان گل کاری نمود.

محوطه سازی ویلا شمال با سنگ قلوه ای

شمال ایران با آب و هوای معتدل و طبیعت زیبا، همواره مقصدی محبوب برای ساخت ویلا بوده است. یکی از مهم ترین عوامل در زیبایی یک ویلا، محوطه سازی آن است. استفاده از سنگ قلوه ای در محوطه سازی ویلا شمال، یکی از روش های رایج و پرطرفدار است.

سنگ قلوه ای، سنگ هایی هستند که به صورت طبیعی در رودخانه ها و دریاچه ها تشکیل می شوند. این سنگ ها دارای شکل ها و اندازه های متنوعی هستند و به همین دلیل، می توان از آنها در ایجاد طرح های مختلف در محوطه سازی استفاده کرد.

از جمله مزایای استفاده از سنگ قلوه ای در محوطه سازی ویلا شمال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیبایی و تنوع: سنگ قلوه ای دارای ظاهری طبیعی و زیبا است و می تواند به محوطه ویلا جلوه خاصی ببخشد. همچنین، این سنگ ها در رنگ ها و اندازه های متنوعی یافت می شوند و به همین دلیل، می توان از آنها در ایجاد طرح های مختلف استفاده کرد.
  • دوام و ماندگاری: سنگ قلوه ای از مواد طبیعی ساخته شده است و در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم است. به همین دلیل، می توان از آن در محوطه سازی ویلاهای شمال که در معرض بارش های فراوان هستند، استفاده کرد.
  • صرفه جویی در هزینه: سنگ قلوه ای نسبت به سایر مصالحی که در محوطه سازی استفاده می شوند، قیمت کمتری دارد. به همین دلیل، می تواند گزینه مناسبی برای محوطه سازی ویلاهای شمال باشد.

از جمله کاربردهای سنگ قلوه ای در محوطه سازی ویلا شمال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد مسیرهای پیاده روی: سنگ قلوه ای می تواند برای ایجاد مسیرهای پیاده روی در محوطه ویلا استفاده شود. این سنگ ها علاوه بر زیبایی، از لغزندگی مسیر نیز جلوگیری می کنند.
  • ایجاد باغچه های سنگی: سنگ قلوه ای می تواند برای ایجاد باغچه های سنگی در محوطه ویلا استفاده شود. این باغچه ها دارای ظاهری طبیعی و زیبا هستند و می توانند فضایی دنج و آرامش بخش را در ویلا ایجاد کنند.
  • ایجاد آبنما و جویبار: سنگ قلوه ای می تواند برای ایجاد آبنما و جویبار در محوطه ویلا استفاده شود. این سنگ ها به آبنما و جویبار جلوه خاصی می بخشند.

با توجه به مزایای ذکر شده، استفاده از سنگ قلوه ای در محوطه سازی ویلا شمال، گزینه ای مناسب و مقرون به صرفه است.

شرکت سورن بام

شرکت سورن بام با بیش از سال 1389 کار خود را در زمینه محوطه سازی و اجرای فضای سبز آغاز کرد و امروزه به یکی از فعال ترین و مشهورترین شرکت های فعال در زمینه محوطه سازی تبدیل شده است. این شرکت با بهره مندی از مهندسین و کارشناسان با تجربه و متخصص در زمینه فضای سبز آماده همکاری با شما می باشد. در مجموعه سورن بام می توانید در پروژه های اجرایی خود از با کیفیت ترین متریال موجود در بازار با نازل ترین قیمت بهره مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید و با کارشناسان سورن بام تماس بگیرید.

برای دیدن پروژه های انجام شده توسط تیم سورن بام می توانید ما را در اینستاگرام  دنبال کنید.

 

مقالات مرتبط
پروژه‌های سنگ قلوه ای سورن بام
با ما در ارتباط باشید