طراحی و اجرای آبنما سنگی

landscape fountain

آنچه در این مقاله میخوانیم

امروزه برای ساخت آبنما ها از متریال های متنوعی استفاده می شود. یکی از این متریال های مورد استفاده سنگ می باشد. طراحی و اجرای آبنما سنگی را می توان در هر فضا و محیطی اجرا کرد و منظره چشمگیری به فضا داد . آبنما سنگی ، یکی از عناصری می باشد که برگرفته از طبیعت بوده و با صدای دلنشین ریزش آب می توانیم محیطی آرام را ایجاد کنیم . ابعاد آبنما بستگی به محیط مورد نظر و درخواست کارفرما طراحی و اجرا می شود . طرح های متنوع در آبنما سنگی بسیار می باشد و می توانیم در قسمت های مختلف آن را اجرا کنیم .

landscape fountain

همه انسان ها به طبیعت و عناصر موجود در آن علاقه مند هستند. بودن در طبیعت در هر جایی باعث آرامش و تقویت روحیه می شود . در بعضی مواقع امکان رفتن به طبیعت های سرسبز را نداریم ، اما می توانیم طبیعت را اندکی به محیط زندگی امروزه خودمان نزدیک کنیم و در کنار آن هیجان طبیعت را داشته باشیم . امروزه در بسیاری از قسمت های مختلف از جمله فضاهای داخلی ، باغ و ویلا ها می توانیم با محوطه سازی فضای طبیعت را تداعی کنیم و در کنار اعضای خانواده لحظاتی دلنشین را سپری کنیم.

آبنما سنگی در چه مکان هایی قابل اجرا می باشد 

طراحی و اجرای آبنما سنگی در تراس سبز

در اجرای آبنما در تراس سبز می توانیم آبنما سنگی را در ابعاد کوچک و متناسب با فضا اجرا کنیم و در کنار آن با استفاده از دیگر المان های محوطه سازی مانند  فلاور باکس ها ، گل و گیاهان و مبلمان فضای باز ،دیوار سبز و … یک تراس زیبا طراحی و اجرا نماییم و از فضای زیبا و جذاب خود لذت ببریم .

طراحی و اجرای آبنما سنگی در تراس سبز

طراحی و اجرای آبنما سنگی در پاسیو و گلخانه

از آن جایی که آب یکی از عناصر پنج گانه محسوب می شود و صدای آب انرژی بخش می باشد، از این رو وجود آبنما سنگی در داخل گلخانه و یا پاسیوی خانه می تواند نقش مهمی را ایفا کند. گل کاری در پاسیوها زیبایی فضا را افزایش می دهد . هم چنین در کنار آن  می توانیم قسمتی را با دیوار سبز طراحی کنیم و در کنار دیوار سبز یک آبنمای سنگی با ابعاد متناسب  جاگذاری کنیم و یا با ترکیب این دو المان استفاده نماییم و از دیدن نمای پاسیو و گلخانه خود لذت ببریم .

آبنما در محوطه سازی ویلا

طراحی و اجرای آبنما سنگی در لابی

در مجتمع های مسکونی ، اداری ، تجاری ، تفریحی و هم چنین در لابی هتل ها و … ممکن است شما آبنمای سنگی را مشاهده کنید. هم چنین بهتر است از آبنما های سنگی پیش ساخته که کاربردی تر هستند استفاده کنید که به راحتی می توان در هر فضایی اجرا کرد. طراحی و اجرای آبنما سنگی در لابی می تواند یک فضای جذاب و ایده آل برای افراد ایجاد کنند.

نورپردازی در آبنما سنگی 

طراحی و اجرای آبنما سنگی در محوطه باغ و ویلا

ترکیب آب و سنگ در کنار گیاه تداعی گر حس طبیعت برای انسان می باشد . از این رو انسان در تلاش است با قرار دادن این اجزا کنار یکدیگر حس طبیعت گرایانه را برای خود به وجود بیاورد. سنگ ها با تنوع زیادی که در طرح و جنس دارند به ما این امکان را می دهند که بتوانیم طرح های زیبایی از آبنما را ساخته و اجرا کنیم .

در بسیاری از ویلاها ، حیاطی در نظر گرفته شده که برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت ساکنین می باشد ، می توانیم با محوطه سازی حیاط ویلا یک فضای سبز زیبا را داشته باشیم ، قرار دادن المان های مختلف از جمله : آبنما سنگی ، فلاور باکس ، آلاچیق  ،برکه ،نورپردازی، گل کاری و … تداعی طبیعت را دارا شویم.

طراحی و اجرای آبنما سنگی در محوطه باغ و ویلا

طراحی و اجرای آبنما سنگی در پارک ها و بوستان ها

آبنما سنگی را در پارک ها و بوستان ها می توانیم در قسمت هایی که نیمکت برای استراحت تعبیه شده قرار داد و کنار آن را با قلوه سنگ های رنگی و گیاهان مختلف تزیین کنیم . آبنما سنگی در محیط های شهری می تواند ، زیبایی شهر را دو چندان کند و نمای زنده ای از طبیعت را برای افراد ایجاد کند .

طراحی و اجرای آبنما سنگی

مزایای آبنما سنگی

  1. بر اثر رطوبتی که آبنما با گردش آب در هوا ایجاد می کند باعث تصفیه هوا و خنک شدن محیط اطراف آبنما می شود .
  2. تولید صدای دلنشین و آرامش بخش در فضای باغ برای افراد ایجاد می نماید .
  3.  به علت ترکیب آب و سنگ و ایجاد فضای چشم نواز و زیبا که القا کننده حضور شما در طبیعت می باشد.

مراحل انجام آبنما سنگی به چه صورت می باشد

در مرحله اول زیر کار را باید عایق بندی کنیم تا از نفوذ آب به اطراف و کف جلوگیری شود . همچنین در مرحله دوم از قلوه سنگ رودخانه ای و سنگ های تیشه و انواع سنگ های تزیینی و سنگ های تراورتن و مرمریت برای ساخت آبنما سنگی استفاده کرده . در آخر برای گردش آب در آبنما پمپ را جایگذاری می کنیم .

طراحی و اجرای آبنما سنگی

نورپردازی در آبنما سنگی  

برای بهتر جلوه دادن به آبنما سنگی  می توانیم از المان های دیگری نیز استفاده کنیم تا زیبایی آبنمای ما را دو چندان کند . می توانیم نورپردازی های تخصصی بر روی سنگ ها و قسمت هایی که آب ریزش دارد داشته باشیم و نمای آبنما را بیشتر از پیش به نمایش بگذاریم . اجرای نورپردازی یکی از اصلی ترین و کلیدی ترین امر ها در زیبا سازی آبنما است.

طراحی و اجرای آبنما سنگی در لابی

طراحی و اجرای آبنما سنگی در چه فضا هایی  مناسب می باشد

آبنمای سنگی را می توانیم در کنار استخرها به صورت ایستاده و یا به صورت سنگی صخره ای در قسمت های مختلف استخر اجرا کنیم . از آبنما های سنگی می توانیم در فضا هایی که مساحت چندانی ندارند نیز استفاده نماییم . حتی در برخی از مکان ها که فضای زیادی برای اجرای آبنما ندارند می توانیم از آبنما های سنگی دیواری که فضای چندانی را به خود اختصاص نمی دهند استفاده کنیم .

آبنما خانگی

همچنین آبنما سنگی در ابعاد بسیار کوچک برای منازل که فضای کافی ندارند از نوع رو میزی با اشکال مختلف می توان طراحی و اجرا کرد .در فضاهای داخلی مانند : نشیمن ، آشپزخانه ، سرویس بهداشتی ، اتاق خواب و … از این المان زیبا به عنوان جدا کننده دو فضا از هم و جنبه تزیینی می توان استفاده کرد و در فضاهای بیرونی مانند : محوطه حیاط ، باغ ، ویلا و روف گاردن ،تراس و … از این المان زیبا قابل اجرا می باشد .

طراحی و اجرای آبنما سنگی

شرکت سورن بام

شرکت خدماتی سورن بام که فعالیت خود را از سال 1389 در حیطه طراحی و اجرای فضای سبز آغاز کرده است. این شرکت با هدف ایجاد و گسترش فضای سبز میان فضای خشک و بی روح شهری امروزه به یکی از معتبر ترین شرکت های محوطه سازی در ایران تبدیل شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید و با مشاورین سورن بام به صورت رایگان ارتباط برقرار کنید.

همچنین می توانید شرکت سورن بام را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های آبنما سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید