ساخت انواع آبنما

انواع آبنما فواره ای

آنچه در این مقاله میخوانیم

ساخت انواع آبنما

ساخت انواع آبنما ، در اکثر محوطه سازی ها و ایجاد فضای سبز قرار دادن این المان زیبا بسیار تاثیر پذیر می باشد ، آبنما ها را می توانیم در طرح ها و ابعاد مختلف طراحی و اجرا نماییم .

مراحل ساخت انواع آبنما

  • انتخاب محل ساخت آبنما
  • اجرای سیستم لوله کشی و نورپردازی
  • انتخاب سیستم پمپ آب
  • انتخاب سنگ و مصالح ساختمانی
  • اجرای آبنما

آبنما و استخر منظم:

ایجاد شکل هندسی در آبنما باعث شکل منظم می شود.

این نوع آب‌نماها وقتی در یک چشم‌انداز که به شیوه منظم طراحی شده است، قرار گیرند، بهترین نمای خود را نشان می‌دهند. و در محیط ظاهری دل انگیز ایجاد خواهند کرد.

آبنما و استخر غیرمنظم

این نوع آبنماها به صورت نامنظم می باشند و الهام گرفته از آبگیرهای طبیعت دارند این نوع آبنماها دارای شکل منظم هندسی نیستند یا به عبارتی دارای گوشه های راست و دیوارهای عمودی نیستند.

کلا ظاهر آب نماها فاقد شکل منظم هندسی هستند و برای ساخت آن ها از مصالح بوم آورد که می توان بیشتر به سنگ و خاک و گیاهان اشاره کرد استفاده می شود.

آبشار و جویبار

آبشار های سنگی و صخره ای، کلاسیک و هندسی و مهندسی شده جهت فضاهای باز و بسته و لابی ساختمان ها و سالن ها و… است.

آبنما حبابی

این نوع آبنما مناسب برای فضاهای داخلی می باشد ، آبنما حبابی توسط هوای وارد شده به آب باعث می شود  حباب در آب ایجاد شود و زیبایی آن را دو چندان نماید .

آبنما شیشه ای

آبنما شیشه ای در طرح های مختلف و با ابعاد مورد نظر قابل اجرا می باشد که می توان آن را در قسمت هایی از فضا داخلی و نیز خارجی بکار برد .

آبنما سنگی صخره ای

آبنما سنگی صخره ای ،  این نوع آبنما از سنگ های مختلف متناسب با ابعاد محیط استفاده می شود ، که با روی هم قرار گرفته شدن سنگ ها آبشار ساخته می شود که می تواند برای مخاطبین حس طبیعت را داشته باشد .

 آبنما فواره‌ ای

فواره علاوه بر زیبایی و نمایش آب در فصول گرم سال می تواند رطوبت هوا را تامین کند و فضای دل انگیزی به وجود آورد در فواره ها می توان توسط یک پمپ شناور, آب فضای راکد را به گردش درآوریم. فواره‌ها به سه گروه اصلی تقسیم می‌شوند:

  • فواره‌های پرتابی Spray
  • فواره‌های ریزشی Spill
  • فواره‌های جهنده
مقالات مرتبط
پروژه‌های آبنما سورن بام
با ما در ارتباط باشید