اجرای نورپردازی فضای سبز

آنچه در این مقاله میخوانیم

اجرای نورپردازی فضای سبز

اجرای نورپردازی فضای سبز ، نورهای ال ای دی جدیدتری نورپردازی در فضای سبز و پروژه های تجاری، نما و اداری هستند.

در اجرای نورپردازی فضای سبز  و فضا می توان حجم بالایی از ال ای دی ها استفاده کرد.

ال ای دی حداکثر 16 میلیون رنگ را تولید می کنند و در طراحی فضا تاثیر چشم گیری دارند.این نورها بسیار بادوام هستند.

با این حال، یافتن مقدار مناسب نور آسان نیست زیرا درک نور ذهنی است ،چیزی که برای یک نفر خیلی روشن است،برای دیگری خیلی تاریک است و اگر نورپردازی مناسب نباشد هیچ کس احساس راحتی نمی کند.

مثلا در طراحی و اجرای مجسمه ها ، آبنما، در بام سبزها،گابیون، آلاچیق ها از این نورها می توان به صورت غیر آشکار استفاده کرد و یا اینکه در مقایسه بزرگتر مانند پنجره های نوری، قاب های دیوار و یا نورهای نشانگر بکار برده شوند.

در ولتاژ پایین ال ای دی ها  از سیم کشی کوچک تری با ولتاژ پایین مورد استفاده قرار می گیرد و می توان به راحتی آن ها را مخفی کرد و نسبت به مصرف برق کوچکتر و روشن تر شده اند و توسط سیستم کامپیوتر مورد کنترل قرار بگیرند و تمامی رنگ های مورد نظر از جمله رنگ های رنگین کمای را  به نمایش بگذارند.

LED کاربرد در نورپردازی

رایج ترین کاربرد ال ای دی ها، تغییر رنگ زمینه صحنه ها و هم چنین استفاده به عنوان عناصر و جزئیات تزیینی در محیط های وسیع است.

یکی دیگر از قابلیت های ال ای دی ها که معماران را به استفاده از آن ها ترغیب می کند ، استفاده از ال ای دی های در نمای مدرنیستی مرکب می باشد که از توسط شیشه و فلز جا سازی شده اند و این امکان وجود دارد که طرح نورپردازی ساختمان در هر شب قابل تغییر می باشد.

با توجه به اینکه هزینه ال ای دی ها زیاد می باشد اما معماران به این نتیجه رسیده اند که ال ای دی ها در دراز مدت از نظر اقتصادی به صرفه تر می باشند.

عمر طولانی ال ای دی ها آن ها را به یک گزینه بی عیب و نقص تبدیل می کند مه در جهت نورپردازی در محل های مد نظر تعمیر و نگهداری لوازم و تاسیسات در آن ها دشوار است تبدیل می کند.

مقالات مرتبط
پروژه‌های نورپردازی سورن بام
با ما در ارتباط باشید