نحوه اجرای آلاچیق

آلاچیق ، طراحی و اجرای آن

آنچه در این مقاله میخوانیم

نحوه اجرای آلاچیق ، تارم ، آلاچیق یا کلاه فرنگی سازه ای می باشد که عموما به عنوان سرپناه در محوطه طراحی می شود . این سازه را می توان به گونه ای ساخت که در فصلهای گرم اطراف آن باز باشد و در فصلهای سرد آنرا به فضایی محصور شده تبدیل کرد و به منظور استراحت در مکان هایی مانند محوطه سازی باغ ، ویلا، حیاط منزل، کنار ساحل، مکان های تفریحی، روف گاردن و… ساخته می شود . طراحی آلاچیق به نحوی صورت می گیرد که با خیالی آسوده می توان چند ساعت از شبانه روز را به استراحت در آن اختصاص داد و یا مکانی برای برگزاری مراسم ها باشد .

نحوه اجرای آلاچیق

نحوه اجرای آلاچیق

نحوه ساخت آلاچیق بر اساس متریال

با توجه به ساختار و متریال هایی که در ساخت آلاچیق ها به کار می رود به انواع متعددی دسته بندی می شوند . بر این اساس آلاچیق ها را می توان به انواع زیر تقسیم نمود :

نحوه اجرای آلاچیق  و انواع آلاچیق از لحاظ نوع اجرا

آلاچیق روباز: آلاچیقی که سقف نداشته باشد و بتوان به آسمان دید داشت ، آلاچیق روباز نام دارد .

آلاچیق سرپوشیده: آلاچیقی که سقف آن با متریال چوبی ، حصیری ، پارچه ای ، شیشه ای ، فلزی و … پوشیده شده باشد ، آلاچیق سرپوشیده نام دارد .

آلاچیق متصل: آلاچیقی که یک سمت یا دو سمت آن به دیوار یا سازه اطراف آن متصل باشد ، آلاچیق متصل نام دارد .

طراحی و اجرای آلاچیق در باغ

طراحی و اجرای آلاچیق در باغ

سوالات متداول نحوه اجرای آلاچیق

  1. پرگولا
  2. تفاوت پرگولا و آلاچیق

1. پرگولا چیست ؟

پرگولا نوعی سازه چهارچوب دار است که به صورت سفارشی از جنس چوب یا فلز ساخته می شود. سقف صاف یا قوس دار این سازه بر روی تیرک قرار می گیرد و شبکه ای سرپوشیده از پوشش تاک ایجاد می شود که هم به صورت باز و هم بسته قابل استفاده است.  از جمله پرگولای چوبی می توان به پرگولا ترموود ، چوب پلاست و چوبی اشاره نمود .

2. تفاوت پرگولا و آلاچیق در چیست ؟

تفاوت اصلی آلاچیق و پرگولا در نوع ساختار آن ها می باشد ، از نظر ساختاری آلاچیق ها به صورت چند ضلعی (شش ضلعی یا هشت ضلعی) آماده می شوند همراه با یک سقف ساخته می شوند ولی پرگولا مدرن تر از آلاچیق هستند که دارای سقف مشبکی شکل می باشند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های آلاچیق سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در ارتباط باشید