طراحی و اجرای تراس سبز

طراحی و اجرای تراس سبز

آنچه در این مقاله میخوانیم

طراحی و اجرای تراس سبز :تراس تنها فضای نیمه باز خانه است  پس باید بهترین و حداکثر استفاده را از آن نماییم . همچنین از آن فضایی برای استراحت ایجاد کرد و یا محلی که بتوان از آنجا مناظر محیط را مشاهده نمود و از آسمان و نور و هوای آزاد استفاده کرد . امروزه شاهد کاسته شدن کیفیت و کمیت فضا ها و بسته شدن آن ها هستیم . همچنین روز به روز از سبزی فضا ها کم می شود . پس در چنین فضایی استفاده درست از تراس بسیار مهم است .

طراحی و اجرای تراس سبز

طراحی و اجرای تراس سبز

المان های اجرایی در نراس سبز:

  • آلاچیق :  (در صورتی که تراس بزرگ باشد طبق نظر کارفرما و مساِئل فنی )
  • آبنما : از آبنما ی شیشه ای ،دیواری ،صخره ای و می توان استفاده کرد .
  • چمن مصنوعی
  • قلوه سنگ طبیعی رودخانه ای
  • کف سازی با چوب ترمو
  • دیوار سبز طبیعی و مصنوعی
  • فلاورباکس : جنس فلزی ساده یا فلاورباکس با کاور چوب

حتی کوچکترین تراس ها نیز پتانسیل تبدیل به فضای سبزی زیبا را دارند . این موضوع بسته به طراحی درست این فضا می باشد . در طراحی تراس سبز قسمت هایی به گیاهان و گل کاری اختصاص داده شده و برای زیبایی بیشتر آمیختگی های خاصی از گیاهان و سنگ فرش ایجاد می شود . برای نزدیک تر شدن به طبیعت می توان تراس های سبز سرپوشیده ای ایجاد کرد که با مصالح ساختمانی ، شکل مورد نظر ساخته شده و سپس با گیاهان رونده پوشیده می شود .

و برای داشتن فضای سبزی همیشگی استفاده از گیاهان همیشه سبز مانند :

پاپیتال ، الاگنوس ( سنجد تزیینی ) ،برگ نو ( ترون ) ، برگ بو ، شمشاد و گیاهان همیشه گلدار مانند ارکیده ، آنتوریوم ، آزاله آ ، بنفشه آفریقایی ، ختمی و … بسیار مناسب است .

تنها با یک تغییر کوچک جنس کف و استفاده از چوب ترمو و یا پی وی سی و چوب پلاست فضا را چندین برابر زیبا کرده و گرمی خاصی به فضا بدهید .

قلوه سنگ های رودخانه ای سورن بام نیز از عناصر تزیینی زیبایی هستند که استفاده های زیادی دارند و فقط با کمی خلاقیت جلوه محیط را عوض می کنند ، از آن ها به عنوان کف پوش ، نمای آبنما و یا دیوار ها ، قرار دادن روی سطح گلدان ها می توان استفاده کرد .

111 3

برای مشاوره رایگان ،بازدید از محل پروژه و اجرای تخصصی با ما تماس بگیرید .

مقالات مرتبط
پروژه‌های تراس سبز سورن بام
با ما در ارتباط باشید