انواع برگ انجیری + نکات نگهداری گل برگ انجیری در خانه

گل برگ انجیری

آنچه در این مقاله میخوانیم

گل برگ انجیری از جمله گیاهان محبوب آپارتمانی محسوب می شود که دارای برگ های بزرگ و زیبایی می باشد و با برش های روی برگ خود شناخته می شود . برگ انجیری گیاه گرمسیری محسوب می شود و نگهداری از آن در وای سرد کمی سخت تر می باشد . این گیاه دارای ریشه های بلندی می باشد . این گیاه از خانواده ی فیلودندرون ها هست و بومی جنگل های کلمبیا می باشد . با توجه به مقاومت بالای آن این گیاه برای نگهداری توسط افراد مبتدی بسیار مناسب می باشد .

انواع برگ انجیری و عکس گل برگ انجیری

گل برگ انجیری دارای گونه های متفاوتی می باشد که شرایط نگهداری و میزان آبیاری و نور لازم برای هر کدام متفاوت می باشد . در ادامه می خواهیم شما را با برخی از مهم ترین گونه های برگ انجیری و ویژگی های منحصر به فرد آن ها آشنا کنیم . پیشنهاد میکنیم مقاله مربوط به انواع گل اسکاندیس را نیز مطالعه نمایید.

انواع برگ انجیری با عکس

برگ انجیری سیلپکانا

این گل برگ انجیری دارای برگ های بزرگی می باشد به صورتی که در کنار رگه اصلی برگ شکاف های قطره مانند وجود دارد و شکل منحصر به ردی به گیاه داده است . در ابتدا که برگ ها جوان هستند نیزه ای شکل .و نقره ای رنگ می باشند اما با افزایش سن گیاه شکل برگ ها به پهن تغییر می کند و به رنگ سبز تیره می رسند .

برگ انجیری ابلق

همانطور که از اسم آن مشخص است برگ های این گیاه به صورت دو رنگ می باشد و قسمتی از آن سبز و قسمتی دیگر سفید می باشد .در صورت رعایت شرایط مناسب با رشد گل برگ انجیری ابلق اندازه ی برگ های این گیاه تا 60 سانتی متر و ارتفاع آن تا 6 متر هم رشد می کند . زیبایی این گیاه در دکوراسیون منزل بسیار خیره کننده می باشد .

برگ انجیری ابلق

برگ انجیری فر(سلوم)

برگ های این نوع از برگ انجیری بزرگ و قلبی شکل می باشد و روی آن شکاف های عمیق وجود دارد که لبه های آن چین خورده است و روی آن حفره هایی به نام فنستراسیون وجود دارد که ظاهر منحصر به فردی برای این گونه بوجود آوردند . در بازار ایران این گیاه با نام برگ انجیری فر شناخته می شود .

گل برگ انجیری

برگ انجیری مونسترا

اولین گونه وارد شده به ایران این گونه از برگ انجیری بوده است. به همین دلیل بیشتر افراد این گونه را به عنوان برگ انجیری اصلی در نظر می گیرند . اگر روی گیاه برگ انجیری شما شیار وجود ندارد بدان معناست که نور لازم برای گیاه فراهم نشده است.

تراس سبز

برگ انجیری دوبیا

برگ های سبز تیره دارد و با ساقه و برگ های کوچکتری نسبت به دیگر گونه های برگ انجیری رشد می کند . در مرحله های اولیه رشد گیاه که سن کمی دارد برگ ها سبز تیره می باشد و بدنه ی آن به رنگ خاکستری نقره ای است و با رشد گیاه رگه های کوچکی بر روی برگ ها ظاهر می شود .

برگ انجیری دوبیا

برگ انجیری دلیسیوسا

به نسبت گونه های دیگر برگ انجیری این نوع رشد سریعتری دارد . شاخه های برگ انجیری شکل نا صاف و زیبایی دارد . برگ های آن لمس چرمی دارد و به رنگ سبز می باشد . این گونه بومی مناطق گرمسیری می باشد و جزو گونه های بالا رونده محسوب می شود . در نواحی بومی برای این گونه ارتفاع آن تا 9 متر نیز می رسد .

برگ انجیری حصیری

این گونه با نام پتوس حصیری نیز شناخته می شود و دارای برگ های حفره دار و زیبایی می باشد . دمای مناسب برای رشد برگ انجیری حصیری 18 تا 24 درجه به همراه آبیاری متوسط می باشد . برای خاک نیز سعی کنید از خاک های سبک و دارای زهکشی استفاده کنید .

بیشتر بخوانید: انواع گل آگلونما

برگ انجیری کنتیایی

از مدل های بالا رونده ی برگ انجیری محسوب می شود و بومی کشور هند می باشد . در مناطق بومی رشد این گیاه به صورتی است این گیاه به درخت ها می چسبد و در کنار آن ها رشد می کند . حداقل دما برای رشد گیاه 18 درجه سانتی گراد می باشد و دماهای پایین تر سبب از بین رفتن گیاه می شود . گونه های بالغ این گیاه می توانند برگ هایی به اندازه ی 100 سانتی متر نیز برسند .

برگ انجیری کنتیایی

برگ انجیری مینیاتوری

این گونه از برگ انجیری بسیار شبیه به مونسترا می باشد اما اندازه ی آن کوچک تر می باشد . برگ انجیری مینیاتوری به تابش نور مستقیم خورشید حساس است و احتمال دارد در مواجه ی طولانی با آن کل گیاه از بین برود .

نکات نگهداری برگ انجیری در خانه

هر گیاه دارای ویژگی های منحصر به فرد خود می باشد . دانستن این شرایط و رعایت آن ها برای هر گیاه راه مناسبی برای حفظ سر زندگی و نشاط گیاه می باشد . در ادامه ی این مقاله میخواهیم برخی از شرایط لازم برای رشد بهتره گل برگ انجیری را بررسی کنیم تا بتوانید همیشه گیاه شاداب و زیبایی را در اختیار داشته باشید .

نگهداری برگ انجیری در خانه

نورمناسب برای رشد سریع برگ انجیری

نور برای رشد هر گیاه یک رکن مهم و اساسی به شمار می آید . برای گیاه برگ انجیری نور غیر مستقیم و روشن مورد نیاز است . اگر گیاه برگ انجیری خود را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید ممکن است باعث سوختگی برگ های آن شود . ایده آل ترین شرایط نوری برای این گیاه شرایط نوری نیمه سایه می باشد یعنی سعی شود تا فاصله ی کافی با پنجره حفظ شود تا بتوان رشد مناسبی را برای گیاه داشته باشیم .

بیشتر بخوانید: انواع گل شفلرا

دمای مناسب برای رشد سریع برگ انجیری

دمای ایده آل برای رشد گیاه برگ انجیری بین 18 تا 28 درجه سانتی گراد می باشد . کمینه دمایی تحمل گیاه 10 درجه و بیشینه ی آن 30 درجه می باشد . اگر مجبور به نگهداری گیاه در دمای 30 درجه باشیم نباید فراموش شود که مرتبا غبار پاشی صورت بگیرد تا رطوبت گیاه از بین نرود . بطور کلی این گیاه با توجه به زیستگاه خود هوای نسبتا گرم را ترجیح می دهد و در دسته ی گیاهان مقاوم به گرما قرار می گیرد .

آبیاری مناسب برگ انجیری

این گیاه علاقمند به آبیاری زیاد نمی باشد و حتما برای آبیاری توجه داشته باشید که سطح خاک با عمق 2 الی 3 سانت خشک شود و سپس اقدام به آبیاری مجدد آن کنید . آبیاری زیاد مخصوصا در زمانی که خاکدارای زهکشی مناسب نباشد  باعث پوسیدگی ساقه و از بین رفتن ریشه می شود . یک روش برای تشخیص آبیاری نیز این می باشد که اگر لبه های برگ خشک و قهوه ای شد بدان معناست که گیاه شما با کمبود آب مواجه می باشد .

خاک مناسب برای برگ انجیری

کیفیت خاک برای رشد یک گیاه بسیار مهم می باشد . خاک مرطوب بسیار برای برگ انجیری مناسب است اما خیس بودن خاک باعث بروز برخی مشکلات برای گیاه می شود . بنابراین خاکی که حاوی پیت ماس باشد و زهکشی آن مناسب باشد برای برگ انجیری یک انتخاب مناسب می باشد .

خاک مناسب برای برگ انجیری

کود دهی برگ انجیری

برگ انجیری نیز مانند هر گیاه دیگری به کود نیاز دارد . اگر گل برگ انجیری خود را تازه کاشته اید برای کود دهی به آن حداقل سه تا شش ماه صبر کنید . در فصل پاییز و زمستان نیز از کودهی به گیاه خودداری فرمایید زیرا این کار ممکن است باعث از بین رفتن گیاه شما شود . در فصل رشد سعی شود ماهی یکبار به گیاه کود داده شود تا مواد مغذی برای رشد گیاه تامین شود .

سوالات متداول و مشکلات برگ انجیری

هر گیاه دارای ویژگی ها و مشخصات منحصر به فردی می باشد که اهمیت دادن به این ویژگی ها سبب رشد مناسب و حفظ نشاط گیاه می شود اما سهل انگاری و در نظر نگرفتن همین ویژگی ها سبب از بین رفتن و یا ایجاد بیماری هایی در گیاه می شود. تمامی راهکار های نگهداری از این گیاه در اجرای دیوار سبز به شما گفته خواهد شد اما در ادامه به بررسی برخی عوامل بیماری زا برای گل برگ انجیری و درمان آن خواهیم پرداخت .

علت قهوه ای شدن برگ های برگ انجیری

قهوه ای شدن نوک برگ گل برگ انجیری می تواند به علت کم آبی گیاه باشد . اگر گیاه برای مدت طولانی آبیاری نشود و یا رطوبت کم ودما زیاد باشد از عوامل قهوه ای شدن نوک برگ ها می باشد .

علت زرد شدن گل برگ انجیری

آبیاری زیاد ، غرقابی کردن و لجنی شدن خاک سبب زرد شدن برگ انجیری می شود . زمانی که آبیاری گیاه زیاد باشد برگ های گیاه به دلیل نرسیدن اکسیژن زرد می شود .

علت زرد شدن گل برگ انجیری

دلایل پژمرده شدن برگ های گل برگ انجیری

علت چین و چروک شدن برگ های گل برگ انجیری این است که گیاه شما در یک محیط گرم و خشک نگهداری می شود . برای حفظ رطوبت گیاه و پژمرده نشدن برگ ها بعتر است برگ های آن را مرتب غبارپاشی کنید و محل نگهداری آنرا تغییر دهید .

برای رشد سریع برگ انجیری چیکار کنیم؟

دانستن تمامی نکات در رابطه با نگهداری از گل برگ انجیری و تلاش در جهت رعایت تمامی موارد از جمله نور مناسب ، آبیاری به اندازه ، کوددهی به موقع و استفاده از خاک غنی باعث می شود گیاه به بهترین و سریع ترین شکل رشد داشته باشد و بتوانید مدت طولانی از زیبایی و شادابی آن لذت ببرید.

گل برگ انجیری

گل برگ انجیری، گیاهی زیبا و دوست‌داشتنی

برگ انجیری که با نام مونسترا نیز شناخته می‌شود، گیاهی آپارتمانی محبوب با برگ‌های بزرگ و براق و سوراخ‌های جذاب است. این گیاه بومی جنگل‌های بارانی استوایی است و به دلیل زیبایی و نگهداری آسان، به یکی از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی تبدیل شده است.

برگ انجیری به نور غیرمستقیم خورشید، آبیاری منظم و رطوبت بالا نیاز دارد. این گیاه در خاک غنی و زهکشی شده به خوبی رشد می‌کند.

فواید:

  • تصفیه هوا
  • افزایش رطوبت محیط
  • ایجاد زیبایی و طراوت در خانه

معایب:

  • سمی بودن برای حیوانات خانگی
  • نیاز به فضای کافی برای رشد

نکاتی برای نگهداری:

  • برگ‌های گیاه را به طور مرتب با آب غبارپاشی کنید تا رطوبت آن حفظ شود.
  • در زمستان، آبیاری را کمتر کنید.
  • از قرار دادن گیاه در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.
  • برای تمیز کردن برگ‌ها از یک پارچه مرطوب استفاده کنید.
  • برای حفظ سلامت گیاه، هر دو هفته یک بار آن را با کود مناسب تغذیه کنید.

با کمی مراقبت، می‌توانید از زیبایی و طراوت گل برگ انجیری در خانه خود لذت ببرید.

شرکت سورن بام

مجموعه ی سورن بام در سال 1389 با هدف گسترش فضای سبز و استفاده ی بهینه از فضا های بلا استفاده تاسیس شد. شرکت سورن بام با بهره بری از مهندسین با تجربه و طراحان حرفه ای همواره در تلاش اند تا بهترین تجربه از فضای سبز را کسب کنید. این شرکت همواره می کوشد تا با استفاده از برترین متریال و مصالح با کمترین هزینه بهترین فضای سبز و تراس سبز با تولید انواع گیاهان از قبیل گل اسکاندیس،پتوس  و انواع گیاهان آپارتمانی را برای شما ایجاد می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اجرای محوطه سازی و اجرای تراس سبز می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید.

همچنین می توانید شرکت سورن بام را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های گیاهان آپارتمانی سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در ارتباط باشید