استفاده از نخل ها در فضای داخلی سالن ها

آنچه در این مقاله میخوانیم

استفاده از نخل ها در فضای داخلی سالن ها ، از ویژگی درخت می توان به پاکیزه نگه داشتن هوا اشاره کرد و از دیگر محاسن آن زیبایی منحصر به فردی است که فضای سبز را به وجود می آورند ، مخصوصاً وقتی در فضای داخلی رشد می کنند، ما را به یاد سرزمین های عجیب و غریب دور و به یاد بیابان های گرم و خشک و همچنین به فکر سواحلی که در حاشیه آنها نخل دارند می اندازند.

این باعث می شود بدون اینکه مجبور باشیم خانه را ترک کنیم ، احساس کنیم در یک فضای سبز استوایی فوق العاده هستیم ، که از زیبایی های درخت نخل در فضاهای داخلی همچون آپارتمان ها ، اماکن تجاری ، اداری ، تفریحی و… استفاده شده است .

نحوه پرورش نخل در فضای داخلی سالن ها :

لازم به ذکر است که نحوه پرورش نخل در گذشته یکی از سخت ترین و بزرگترین نخل ها در فضای خانه های شیشه ای می باشد که مربوط به زمان ویکتوریا و ادواردین می باشد که اولین نخل ها در فضاهای داخلی بعد از انقلاب صنعتی در خانه های شیشه ای کاشته شده اند . فضاهای شیشه ای گرما و رطوبت مورد نیاز نخل ها را همانند یک گلخانه تأمین می کردند.

به دلیل رفت و آمد مردم در سالن رستوران ها و هتل ها ، نخل ها را در فضای داخلی این ساختمان ها جایگذاری کردند، زیرا جذابیت محیط را برای افراد چندین برابر نمایند. از این طریق با قرار دادن نخل ها ، ورودی سالن تالارها و اتاق های نقاشی خانه های اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم را آراسته کردند.

بعدها نخل ها از مد افتادند زیرا سبک های ساده جای شلوغی و شیک پوشی و نور کم فضاهای داخلی ویکتوریا و ادواردین را گرفتند . نخل ها اخیراً در دکوراسیون های داخلی به سبک دیگری راه خود را به خانه های ما باز کرده اند . نخل ، گیاه برجسته ای است که دارای جبهه هایی کاملاً مشخص و خشن می باشد. این ویژگی جالب توجه برای یک اتاق بزرگ ، روشن ، کاملاً مبله و تزئین شده مناسب می باشد.

نخل ها به طور سنتی در باکس های سرامیکی به نمایش گذاشته می شدند. نخل ها را در گلدان هایی با طرح ژاردینیر تزئین می کردند و در بالای یک پایه همسان قرار می دادند. نمایش گیاهان نخل در فضاهای داخلی به این روش ، در دوره های مختلف به سبک مناسب تزئین شده است و نمایشی عالی را برای سالها تحسین می کند.

با این حال  شما می توانید یک ویژگی غیر معمول را در فضای داخلی مدرن به ارمغان آورید و می توان از فلاورباکس هایی که نخل ها را برجسته می کند و متناسب با فضا باشد استفاده کرد.

مراقبت و استفاده از نخل ها در فضای داخلی سالن ها : 

نخل ها در برخی شرایط بسیار شدید رشد می کنند .

  • در بیابان های خشک

با تهیه یک اتاق ساده و کف های چوبی صیقل خورده می توانیم به رشد این گیاهان در داخل خانه کمک کنیم ، این ایده رشد  گیاهان ، در یک چشم انداز بیابانی بی ثمر است .

  • در جنگل های سرسبز

اگر نخل ها را در فضای داخلی کنار گیاهان شاخ و برگ دار مانند : بگونیا ، سرخس کوچک که در یک گلدان شیشه ای رشد کرده اند بگذاریم و یا در کنار کاغذ دیواری و یا یک فرش سبز را در یک محیط در کنار هم قرار دهیم به آن ها کمک می کنیم تا همانند محیط جنگل با خانه سازگار شوند.نخل ها تمایل دارند که خود را به ایجاد سایه و انعکاس سوق دهند.

می توانید باکس های خود را در یک طاقچه قرار دهید که با آینه پوشانده شده است و جلوه های خیره کننده ای ایجاد می کند. اگر یکی را در هر طرف یک شومینه قرار دهید ، حتی دو چندان خیره کننده است.سایه های ایجاد شده توسط برگ های نخل می توانند یک دیوار ساده را الگوی خود قرار دهند.نورافکن ها می توانند نور قوی خوبی برای سایه های پررنگ ایجاد کنند. اینها کاملاً چشمگیر است. نورافکن ها را خیلی نزدیک قرار ندهید زیرا این امر گرمای زیادی را برای تحمل آن ها تولید می کند.

سرانجام ، روشنایی گیاه از زیر می تواند روی دیوارهای مخالف و حتی سقف سایه ایجاد کند .بسیاری از نخل ها در طبیعت به ارتفاعات زیادی می رسند ، اما در داخل خانه ها، گیاهان کندتر رشد می کنند و می توانند برای سالها ، در ارتفاع اتاق نشیمن باقی بمانند. برگ های جدید به روشی آرام ، در طول دو یا سه سال رشد می کنند .

نخل یکی از معدود گیاهانی است که در ظروف نسبتاً کوچک بهترین رشد را دارد . گیاهان نخل بسیار سازگار با محیط و محبوب می باشند.آنها می توانند در فصل زمستانی با شرایط خنک تر، کمتر از 10 درجه سانتیگراد خود را وفق دهند و حرارت مرکزی را می توانند به خوبی تحمل کنند. نخل ها نور را ترجیح می دهند ، اما نه نور شدید و به خصوص در تابش مستقیم آفتاب واکنش نشان می دهند. نخل ها تغییرات ناگهانی دما را دوست ندارند، گرچه برخی از آنها کاهش منظم دما در شب را ترجیح می دهند.

زمان رشد نخل ها ، استفاده از نخل ها در فضای داخلی سالن ها : 

نخل ها وقتی رشد می کنند که ، اجازه دهید ریشه آنها گلدان را پر کند. آنها به كمپوست گلدانی مبتنی بر خاک نیاز دارند و نباید مجدداً مورد نیاز قرار گیرند . نخل ها به مواد شیمیایی حساس هستند و اگر آنها را در معرض اسپری های آئروسل قرار بگیرند ، آسیب جدی می بینند . اگر شما نیاز به درمان آنها از طریق حشره کش ها را دارید مطمئن شوید که برای نخل ها مناسب است .

مهم نیست که چطور این کار را انجام دهید ، به یاد داشته باشید که باکس های نخل می توانند به سادگی شما را به یک فضای عجیب و غریب هدایت کنند، تقریباً قبل از اینکه حتی متوجه آن شوید و از فضایی که به ما در محیط خانه ایجاد می کند لذت ببرید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های محوطه سازی سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در ارتباط باشید