کاشت چمن طبیعی

کاشت چمن طبیعی

آنچه در این مقاله میخوانیم

کاشت چمن طبیعی

چمن یک عنصر رایج در باغ ها،تراس ها،ویلا،پارک و یا اماکن ورزشی می باشد و نقش تزیینی و کاربردی را ایفا می کند زیرا راحتی و سطح نرمی را برای استراحت،دویدن،مطالعه و… فراهم می آورد.چمن طبیعی سنتی ترین انتخاب در باغ های خصوصی و عمومی است.این یک نوع طبیعی از پوشش گیاهی است که با سایر گیاهان و درختان باغ،حیاط و..ترکیب می شود و به این ترتیب به تصفیه هوا کمک می نماید.چمن طبیعی همیشه حس تازگی و طراوت دارد و آرامش افراد در جایی که چمن طبیعی وجود دارد دوچندان می گردد.

مزایای چمن طبیعی

  • چمن طبیعی در دفع گرما بهتر از چمن مصنوعی است.
  • جذب صدا و آلودگی بالا.
  • سرمایه گذاری اولیه بسیار کم تر از چمن مصنوعی.
  • سازگار با محیط زیست.
  • اثر خنک کنندگی بالا.
  • نرم وطبیعی.

ساخت زمین با چمن طبیعی مستلزم شناخت گسترده محیط و شرایط است.استفاده از تجهیزات مناسب شرط رسیدن به نتیجه نهایی می باشد. برای آنکه چمن زمین های بازی و فوتبال از استحکام و دوام کافی برخوردار باشد لازم است، بذر و خاک متناسب با آب و هوای آن منطقه شناسایی و استفاده شود و  اصول مهندسی کاملا باید  رعایت گردد. هم چنین برای حفظ مداوم کیفیت آن باید به طور مداوم چمن را با انواع کود های مناسب و با کیفیت برند های معتبر متناسب با نیاز خاک و چمن تقویت کرد.اولین کاری که باید قبل از اجرای چمن طبیعی انجام دهیم،زیرسازی و از بین بردن علف های هرز می باشد.

چمن طبیعی برای حیاط،باغ،ویلا

با توجه به میزان نور محوطه باید بذر مناسب انتخاب شود. با کاشت چمن در ویلا های شخصی و رستوران های ویلایی می توان برای محیط ، حسی مطبوع و دلنشین ایجاد کرد. با کاشت چمن در حیاط آپارتمان ها که محیطی امن برای بازی کودکان است،می توان فضا را برای خانواده ها و کودکانشان دلپذیر و مناسب تر کرد.

چمن طبیعی برای فضای سبز شهری

با کاشتن چمن در محیط پارک ها و فضای سبز به زیبایی آن ها افزوده شده و با طراوت می شوند.

انواع چمن

چمن بهیا

این نوع چمن با ریشه هایی قوی مناسب برای جلوگیری از فرسایش خاک بوده و نگهداری از آن کم هزینه است. این گیاه نسبت به خشکی، کم آبی و سایه مقاوم است اما با وجود توزیع مناسب و کافی باران در سال رشد بهتری خواهد داشت.از لحاظ ظاهری متراکم نبوده و دارای برگ های درشت و عریض است.به خاطر ظاهر باز و درشت بافت بودن آن در چشم انداز لازم است برای حفظ زیبایی به تکرار کاشته شود.

اروای خزن

این چمن را می توان بسیار کوتاه کرد و در صورت تکرار این کار شروع به تولید لایه های زیاد و ضخیم سبزینه ای و شاخساره ای  در سطح خاک می کند.این نوع  چمن برای زمین های گلف بسیار مناسب است.مانند دیگر انواع آرواها به اکثر بیماری ها حساس است.این گیاه نسبت به خشکی بسیار حساس است و نیاز آبیاری زیادی دارد و باید در حدود 0.5 تا 2.5 سانتی متر کوتاه نگه داشته شود. رشد خوب آن در آب و هوای آفتابی است اما تا حدی به سایه مقاوم است.

شرکت سورن بام با فناوری پیشرفته ،تکنیک های بالا،اجرای سریع و چمن با کیفیت برای شما ارائه می دهد.

مقالات مرتبط
پروژه‌های فضای سبز سورن بام
با ما در ارتباط باشید