قلوه سنگ های طبیعی

قلوه سنگ های طبیعی

آنچه در این مقاله میخوانیم

قلوه سنگ های طبیعی نقش سنگ ها در باغ و ویلا از نظر زیبایی شناختی بسیار ارزشمند است و همیشه یک عنصر جذاب در طراحی منظره به شمار رفته است.پوشش گیاهی که باید بین فضای بین سنگ ها پر کند باید توسط متخصص و باغبان به خوبی انتخاب شوند.یک متخصص باید به خوبی ویژگی های تزیینی،ظاهر و اندازه های سنگ ها را بشناسد.

کف سازی روف گاردن فرشته با قلوه سنگ

کف سازی روف گاردن فرشته با قلوه سنگ

نقش قلوه سنگ های طبیعی در ساختمان

قلوه سنگ ها تاثیر عمده ای در ساخت خانه دارد و در فضاهای داخلی و بیرونی کاربرد بسیاری دارند . سنگ های رودخانه ای در فضاهای باز و محوطه سازی هم چنین برای ساخت بعضی از المان های فضای باز نیز بکار می روند .

برای شکل گیری باغ یا ویلا و یا حیاط یکی از تاثیر گذارترین عناصر استفاده از سنگ طبیعی می باشد.

سنگ های رودخانه به دو روش تهیه می شوند

  • سنگ هایی که در سطح رودخانه ها جمع آوری می شود ، حالت طبیعی دارند ولی برای جمع آوری این نوع سنگ ها باید مجوز داشته باشیم و ترکیب رنگی چندانی ندارند .
  • سنگ رودخانه ای که  سنگ ها از معادن به صورت تیشه ای خریداری می شوند و سپس داخل کارخانه ها با دستگاه های مخصوص در ابعاد مختلف و رنگ بندی صیقل داده می شوند و از لحاظ کیفیتی از سنگ های رودخانه ای بالاتر می باشند و مناسب برای هر فضایی هستند .

قلوه سنگ های طبیعی سفید در محوطه سازی:

سنگ قلوه ای سفید عمدتا از معدن چینی و مرمریت سفید تهیه می شوند .این سنگ قلوه ای سفید کاملا یک دست و بدون خط و طرح است . در تولید سنگ قلوه ای فراوری شده فرایندی به نام تامبل شدن یا ویبره رخ می دهد و سنگ های معدنی به صورت لاشه در محل کارخانه تخلیه شده و سپس توسط سنگ شکن شکسته شده و در دیگ های بزرگ ریخته شده درون این دیگ ها به همراه ساینده و آب ویبره می شوند .

هر چقدر مدت زمان ویبره شدن در دستگاه تامبل بیشتر شود سنگ های درون دیگ گرد گوشه دارند و شکل طبیعی تری به خود می گیرند . زمان لازم برای تولید سنگ قلوه ای رنگی با کیفیت ، بین 18 الی 24 ساعت است . سنگ های رودخانه ای تزیینی با خاصیت هماهنگی با محیط قادر است به سرعت و با کمترین هزینه فضای مورد نظر و منتخب شما را به یک اثر هنری و زیبا تبدیل کند . برای استفاده از قلوه سنگ های رودخانه ای در هر فضایی هیچ محدودیتی وجود ندارد .

تامبل کردن  (tumbling )چیست ؟

تامبل کردن فرآیندی ساده است که طی آن سنگ های تراش نخورده در استوانه ای گردان که حاوی ساینده ها است قرار می گیرند ، در این روش به تدریج هر چه کار پیش می رود به منظور دست یابی به پوشش مناسب و مورد نظر از ساینده های ظریف تری استفاده می کنیم . این فرآیند پوشش بسیار شبیه به چیزی است که یا ساحل برای سنگ ها اتفاق می افتد ، با این تفاوت که سطح پوشش بسیار بالاتر است . این ساده ترین و کم هزینه ترین مرحله سنگ تراشی است .

ترکیب قلوه سنگ با المان های فضای باز و کاربرد آن :

قلوه سنگ ها در بسیاری از فضا ها و المان ها استفاده می شوند . قلوه سنگ ها به صورت ترکیبی با دیگر المان ها ی فضای باز نیز کاربرد دارند به طور مثال :

  • ترکیبی با دیوار سبز

سنگ رود خانه ای را می توان با دیگر متریال هایی نظیر  :چوب ترمو ، چمن مصنوعی ،  چمن طبیعی ، واش بتن و … به صورت ترکیبی اجرا گردد .

ابعاد قلوه سنگ های طبیعی

  • ابعاد قلوه سنگ های رودخانه ای از 2 میلی متر تا 20 سانتی متر می باشد .
  • قلوه سنگ های رودخانه ای ریزترین سنگ های رودخانه ای سایز فندقی سایز 1 سانت، کمی بزرگتر بادامی سایز 2تا3سانت،  گردویی سایز 3 الی 5 سانت ، تخم مرغی سایز 6 الی 8 سانت و سنگ پرتقالی در سایز 9الی 12 سانت است .

کاربرد قلوه سنگ های طبیعی

  • قلوه سنگ های رودخانه ای در بسیاری از فضا ها مورد استفاده قرار می گیرند ، یکی از فضاهایی سنگ های رودخانه ای کاربرد دارند و به فضای آن جلوه ای زیبایی می دهد ، آکواریوم هاست که با استفاده از قلوه سنگ ها داخل آنها محل مناسبی برای ماهی ها ایجاد می شود .
  • یکی از بارزترین فضاهایی که می توانیم از سنگ های رودخانه ای استفاده کنیم محوطه سازی است .
  • قلوه سنگ طبیعی در ساختن دیوارها
  • ساخت انواع آبنماهای سنگی ، صخره ای با قلوه سنگ های طبیعی
  • استفاده از قلوه سنگ طبیعی در داخل فلاور باکس ها
  • سنگ فرش کردن بوستان ها ، پارک ها و مراکز تفریحی و پیاده روها
  • قلوه سنگ طبیعی در نمای ساختمان ها
محوطه سازی ویلا با قلوه سنگ

محوطه سازی ویلا با قلوه سنگ

سنگ های رودخانه ای و معایب آن :

  • یکی از معایب قلوه سنگ های رودخانه ای افزایش دمای خاک در فصول گرم می باشد.
  • مانع از رشد سریع گیاهان می شود ، زیرا آب خاک را جذب کرده و مانع ماندگاری آب در خاک می شود .
  • اگر در محوطه سازی باغچه ابعاد سنگ های استفاده شده مناسب نباشند باعث فرورفتگی سنگ داخل خاک می شود .
rubble

rubble

قلوه سنگ های طبیعی رودخانه ای و مزایای آن 

با توجه به اینکه سنگ های رودخانه ای دارای معایبی می باشند  ولی مزایای آن بیشتر از معایب آن بوده و لازم به ذکر است که معایب را می توان پوشش داده و رفع کرد .

  • سنگ های رودخانه ای در شرایط آب و هوایی و اقلیمی سازگاری دارند .
  • سنگ های رودخانه ای دارای مقاومت بالایی می باشند .
  • حشرات و آفات را جذب نمی کنند .
  • یکی از متریال هایی است که بسیار در محوطه سازی مورد استفاده قرار می گیرد .

شرکت سورن بام

شرکت سورن بام با بیش از سال 1389 کار خود را در زمینه محوطه سازی و اجرای فضای سبز آغاز کرد و امروزه به یکی از فعال ترین و مشهورترین شرکت های فعال در زمینه محوطه سازی تبدیل شده است. این شرکت با بهره مندی از مهندسین و کارشناسان با تجربه و متخصص در زمینه فضای سبز آماده همکاری با شما می باشد. در مجموعه سورن بام می توانید در پروژه های اجرایی خود از با کیفیت ترین متریال موجود در بازار با نازل ترین قیمت بهره مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید و با کارشناسان سورن بام تماس بگیرید.برای دیدن پروژه های انجام شده توسط تیم سورن بام می توانید ما را در اینستاگرام  دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های سنگ قلوه ای سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در ارتباط باشید