بام سبز و تاثیر رنگ ها

اجرای بام سبز مدرن تخصصی

آنچه در این مقاله میخوانیم

بام سبز و تاثیر رنگ ها :

بام سبز و تاثیر رنگ ها در فضا استفاده درست از رنگ ها می تواند با قوانین روان شناختی و تاثیر هر رنگ بر انسان و ایجاد محیطی آرام بخش و زیبا را خلق می کند . هر چه قدر زنگها در محیط بام سبز زیاد باشد زیبایی بیشتری به فضا می دهد بنابراین با ید رنگ ها را در بام سبز جدی بگیرم تا بتوانم دیزاین خوبی داشته باشیم .

استفاده از جدول رنگ در طراحی فضای سبز ادراک رنگی در مجموع به سه عامل بستگی دارد :‌

١- شرایط و محیطی که رنگ در آن دیده می شود شود.
٢- خصوصیات سطح جسم منعکس کننده مانند : بافت و توانایی آن برای جذب یا انعکاس نور .
٣- توانایی فرد برای ادراک رنگها.
روان شناسان مطالعات زیادی بر روی تاثیر رنگ و نور بر ادراک ما از فضا و زمان انجام داده اند. همگان از تاثیر رنگ بر حس وزن ( سبکی و سنگینی ) ، دما ( گرمی و سردی ) ، فاصله( دوری و نزدیکی ) و ابعاد ( بزرگی و کوچکی ) آگاه اند. حتی مقیاس زمان نیز در فضاهای دارای رنگ های مختلف ، متفاوت است.

وقتی مردم از هارمونی یا هماهنگی رنگ سخن میگویند، آنان اثرات توام دو یا چند رنگ را ارزیابی می‌کنند. مشاهدات و تجربیات روی ترکیب ذهنی رنگ نشان می‌دهد که قضاوت افراد روی هماهنگی و ناسازگاری متفاوت است. (ایتن،۱۳۷۳)

تاثیر رنگ ها در بام سبز :

رنگ قرمز در بام سبز :

رنگ قرمز بسیار هیجان انگیز و اعتماد  آور است و اغلب، خطر و آتش را تداعی می کند . در ضمن حواس را تحریک کرده و انرژی  متمرکز ، جاه طلبی ،  شهامت و اشتها را افزایش می دهد.

این رنگ، انرژی مهار نشده ای است که موجب افزایش خلاقیت ، انرژی و شادابی  در زندگی می گردد .

بام سبز و تاثیر رنگ ها

بام سبز و تاثیر رنگ ها

رنگ زرد در بام سبز :

در میان رنگها، زرد بالاترین بازتابش را داشته و محرک فکر است. این رنگ، سمبل طبیعی آگاهی و روشنی است و روی ضمیر انسان، خلاقیت و مثبت اندیشی  می گذارد .

به طوری که مثبت بودن را تداعی می کند ؛ زرد یکی از رنگ های اصلی است که با فعالیت های ذهنی تداعی دارد و هوش و کنجکاوی فرد را تقویت می کند .

روف گاردن ، بام سبز چیست ؟

روف گاردن ، بام سبز چیست ؟

رنگ نارنجی در بام سبز :

شوق را با استعداد ترکیب می کند . در ضمن رنگ یادگیری ، آزمایش ، قضاوت، پذیرش یا  رد مطلب هم هست.

نارنجی احساسات متلاطم و هیجانی را تسکین می دهد و برای رسیدن به آرامش بسیار مؤثر است؛ چرا که قسمت زرد آن، با خنثی کردن انرژی و هیجان رنگ قرمز، انجام این فرایند را به صورت عقلانی و منطقی تضمین می کند.

روف گاردن

روف گاردن

رنگ سبز در بام سبز :

رنگ سبز می تواند تاثیر در فضای سبز درونی ساختار روان شناختی ما تعادل کامل ایجاد کند و در بین همه رنگها از همه آنها خوشایندتر است، زیرا چشم برای تمرکز کردن روی آن هیچ نیازی به تنظیم شبکیه ندارد.

هزینه روف گاردن

هزینه روف گاردن

رنگ آبی در بام سبز :

آبی ، یکی از رنگ های اصلی است که به رنگ حقیقت شهرت دارد. در بام سبز و تاثیر رنگ ها  نشانگر ذهن عالی و هوش سرشار است و با احساسات و ممنوعیت در ارتباط است. این رنگ، آرام، آرامش‌بخش و تسلی دهنده است.

بام سبز و تاثیر رنگ ها

بام سبز و تاثیر رنگ ها

رنگ بنفش و ارغوانی در بام سبز  :

بام سبز و تاثیر رنگ ها ، یکی از معنوی ترین رنگها بشمار می آید و نشانگر هماهنگی بین عقل و احساسات و مرز بین معنویات و مادیات محسوب می شود. این دو رنگ در سمبولیسم رنگها تفاوت چندانی ندارند به همین منظور در یک قسمت قرار می گیرند .

بام سبز و تاثیر رنگ ها

بام سبز و تاثیر رنگ ها

برای مشاوره رایگان ،بازدید از محل پروژه و اجرای تخصصی با ما تماس بگیرید .

مقالات مرتبط
پروژه‌های بام سبز سورن بام
با ما در ارتباط باشید