انواع سنگ قلوه

انواع سنگ قلوه رودخانه ای

آنچه در این مقاله میخوانیم

سنگ قلوه چیست؟

برای اینکه بیشتر بدانید سنگ قلوه سنگ چیست باید بدانید که در صنعت ساختمان سازی و محوطه سازی این سنگ ها به سنگ قلوه رودخانه ای معروف هستند. سنگهایی که بزرگتر از سنگریزه و کوچکتر از تخته سنگ و ابعاد آنها بین 64 تا 256 میلیمتر است را قلوه سنگ می گویند. سنگ های قلوه سنگ از معادن شن و ماسه به دست می آیند و جزو سنگ های طبیعی طبقه بندی می شوند.

قیمت قلوه سنگ سفید

دلیل محبوبیت سنگ قلوه چیست؟

قلوه سنگ ها از زمانی که به عنوان یک مصالح ساختمانی شناخته شده و در این بازار محبوبیت پیدا کرده اند، به طور گسترده مورد استفاده سازندگان قرار گرفته است. از آنجایی که دسترسی به سنگ قلوه سنگ بسیار آسان است، اهمیت زیادی در ساخت و ساز پیدا کرده است. قلوه سنگ در معماری داخلی و طراحی دکوراسیون و همچنین در محوطه سازی و راه سازی استفاده می شود.

اجرای بام سبز

کاربرد اصلی سنگ قلوه چیست؟

برای اینکه بدانیم کاربرد اصلی قلوه سنگ چیست باید گفت که استفاده از این نوع سنگ به اندازه و درشتی آن بستگی دارد. اما به طور کلی از این نوع مصالح برای محوطه سازی روف گاردن یا بام سبز و فلاورباکس کاربرد دارد. قلوه سنگ در طراحی داخلی و طراحی فضای سبز کاربرد دارد. استفاده از این سنگ ها در طراحی فضای سبز می تواند جلوه زیباتری به نمای کلی منطقه ببخشد. از دیگر مصارف این قلوه سنگ ها می توان از آن در محوطه سازی شهری و روستایی و محوطه سازی اماکن تفریحی و توریستی و همچنین در محوطه سازی ویلا، باغ ها، تالارها، رستوران ها، پارک ها، هتل های مستعمل، آب نماها و … استفاده کرد.

قلوه سنگ در ساخت بام سبز

کاربردهای قلوه سنگ در معماری داخلی چیست؟

قلوه سنگ در معماری داخلی و طراحی دکوراسیون نیز کاربرد دارد. سال هاست که استفاده از سنگ قلوه در منازل و ویلاها به وفور دیده می شود. از این سنگ ها در شومینه، حمام، آکواریوم های بزرگ، اطراف استخر، گلدان، شومینه، روف گاردن، آلاچیق، آب نما، حوض و … استفاده می شود.لازم به ذکر است که این سنگ ها برای معماران داخلی بسیار حائز اهمیت هستند زیرا می توانند جلوه خاصی به آن ببخشند.

انواع سنگ قلوه رودخانه ای

انواع سنگ قلوه رودخانه ای در اندازه های مختلف موجود است. اما به طور کلی باید دانست که اندازه این سنگ ها بین 1 تا 15سانتی متر است. این سنگ ها توسط مردم در صنایع مختلف به ویژه در محوطه سازی استفاده می شود. از انواع قلوه سنگ می توان به قلوه سنگ گرد، قلوه سنگ زاویه دار و قلوه سنگ شکسته اشاره کرد.

قلوه سنگ چیست؟

مزیت استفاده از قلوه سنگ در محوطه سازی چیست؟

قبلا در توضیح اینکه سنگ قلوه چیست توضیح دادیم که از این سنگ ها در دکوراسیون داخلی و خارجی استفاده می شود. امروزه از قلوه سنگ به عنوان جایگزین چمن در محوطه سازی استفاده می شود. این جایگزینی هزینه محوطه سازی را کاهش می دهد. در نتیجه برای افرادی که می خواهند هزینه های ساخت و ساز را کاهش دهند مورد توجه است. می دانیم که برای استفاده از چمن ها باید ابتدا زیرسازی مناسبی برای چمن در نظر گرفت که خود هزینه قابل توجهی را می طلبد. در آینده هزینه ای برای آبیاری این چمن ها در نظر گرفته شد که استفاده از این سنگ ها می تواند این هزینه های ذکر شده را کاهش دهد.

شرکت سورن بام

شرکت سورن بام با بیش از سال 1389 کار خود را در زمینه محوطه سازی و اجرای فضای سبز آغاز کرد و امروزه به یکی از فعال ترین و مشهورترین شرکت های فعال در زمینه محوطه سازی تبدیل شده است. این شرکت با بهره مندی از مهندسین و کارشناسان با تجربه و متخصص در زمینه فضای سبز آماده همکاری با شما می باشد. در مجموعه سورن بام می توانید در پروژه های اجرایی خود از با کیفیت ترین متریال موجود در بازار با نازل ترین قیمت بهره مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید و با کارشناسان سورن بام تماس بگیرید.برای دیدن پروژه های انجام شده توسط تیم سورن بام می توانید ما را در اینستاگرام  دنبال کنید.

مقالات مرتبط
پروژه‌های سنگ قلوه ای سورن بام
با ما در ارتباط باشید