فواید استفاده از آبنما در ویلا

فواید استفاده آبنما در ویلا

آنچه در این مقاله میخوانیم

فواید استفاده از آبنما در ویلا

فواید استفاده از آبنما در ویلا  : اصلی‌ترین عاملی که همواره به زندگی انسان ها حیات می‌بخشد ، آب جاری بوده است.

تاریخچه ساخت اولین ابنما برمی گردد به 3000سال قبل از میلاد مسیح که در بین النهرین و ایرانساخته شد . در سده های پانزدهم میلادی اولین آبنمای مدرن در ایتالیا در یک مکان عمومی ساخته شد و مورد توجه عموم مردم قرار گرفت .سپس در دهه شانزدهم و هفدهم میلادی مردم از آبنماها در عمارت ها و میدان ها و کارخانه ها و باغ های مجلل و…با افزودن المان های هنری و احساسی توانستند جلوه زیبا و باشکوهی را اجرا کنند.

کی از ویژگی های مهم در طبقه بندی آبنما ها اندازه و محلی می باشد که آبنما در آن فضا قرار می گیرد که با توجه به این ویژگی آبنما ها به دو دسته آبنمای زیر سقفی و آبنمای فضای باز دسته بندی می شوند.آب پیام‌آور روشنایی و پاکی به‌ شمار می‌رفت و از ارزش زیادی برخوردار است به همین علت در ایران باستان به آب اهمیت زیادی داده می شده از این رو ایران جز اولین کشورهایی بود که به فکر اجرای آبنما در مکان های شخصی و یا عمومی افتاده است. از طرفی ایران کشوری کم‌ آب بوده و این مایع حیاتی از قدر و منزلت بالایی برخوردار بوده است .

آب در نزد ایرانیان نه تنها برای رفع نیازهای روزمرهمورد استفاده قرار می‌گرفته ، بلکه از لحاظ معنوی و روحی نیز تأثیر بسزایی داشته‌ است .آب با ویژگی های مختلف خود مانند حیات بخشی ، نشاط و تازگی، درخشندگی ، پاکیزگی ، آرامش و تحرک ، احساس‌های متفاوت در روح و روان انسان ایجاد می کند . به همین دلیل همواره آبنما در مکان‌هایی که ساخت دست انسان است به صورت‌های مختلف جایگاه خود را پیدا کرده است .

این مسئله در رابطه با مکان‌هایی مانند پارک یا باغ های مجلل چشم گیر است زیرا عنصر آب به عنوان یکی از موارد تکمیلی فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد . از این رو برای محوطه سازی ویلا با داشتن دانش کافی از فواید استفاده آبنما در ویلا برای ساخت و اجرای آن می توانیم بهره بسیاری ببریم.

فواید استفاده از آبنما در ویلا

فواید استفاده از آبنما در ویلا

فواید استفاده از آبنما در ویلا

فواید استفاده از آبنما در ویلا

فواید استفاده از ابنما در ویلا

در ابنما سطح آب با انعکاس نور ،مانند آینه عمل می‌کند و پدیده‌های اطراف خود را با چرخشی نمایش می‌دهد ،هم چنین انعکاس پوشش گیاهی در آب و تابش نور خورشید روی گیاهانی که تصویرشان روی آب منعکس شده است، تصویر زیبایی برای افراد به وجود می‌آورد .

در ابنما آب در حال حرکت نیز منعکس‌کننده امواج نور در محیط ویلا می باشد . استفاده از آبنما در محوطه ویلا علاوه بر ایجاد محیطی روح بخش و دل انگیز و زیبا به ارزشمندی ملک کمک بزرگی کرده و چشم انداز خوبی از خود به جا می گذارد .

امروزه برخی از ابنماها به طوری طراحی و ساخته شده اند که علاوه بر تزریق انرژی مثبت یاد شده ،به تصفیه هوای محیط نیز کمک بسزایی می کند و در نهایت امر باعث می شوند کیفیت زندگی افراد بالاتر برود.

شرکت خدماتی سورن بام

شرکت خدماتی سورن بام که فعالیت خود را از سال 1389 به صورت حرفه ای در جهت افزایش فضای سبز شهری آغاز به کار کرده است و به یکی از معتبر ترین و برترین شرکت های طراحی و اجرای پروژه دیوار سبز  در ایران تبدیل شده است. شرکت سورن بام متشکل از مهندسین و طراحان با تجربه و حرفه ای همواره می کوشند تا با کمترین هزینه و استفاده از متریال مناسب و درجه یک بهترین فضا را در محوطه ویلا برای شما رقم بزنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید و با کارشناسان سورن لبام ارتباط برقرار کنید.

برای مشاهده پروژه های اجرایی توسط مجموعه سورن بام می توانید اینستاگرام شرکت را به آدرس soren_bam  و فیسبوک و کانال تلگرام دنبال نمایید

فواید استفاده از آبنما در ویلا

فواید استفاده از آبنما در ویلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های آبنما سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در ارتباط باشید