طراحی فلاور باکس چوبی

طراحی فلاور باکس چوبی

آنچه در این مقاله میخوانیم

طراحی فلاور باکس چوبی و داشتن یک فضای سبز کوچک در محیط کار و یا منزل می تواند آرامش از دست رفته ناشی از شهرنشینی را به شما بازگرداند. طراحی فلاور باکس چوبی باعث شده فضای سبز را در  تراس پاسیو یا حیاط شما باشد. به این منظور می توان در کم ترین فضای ممکن با استفاده از فلاور باکس های شرکت سورن بام  فضای سبز ایجاد کرد.

طراحی فلاور باکس چوبی

 

طراحی فلاورباکس چوبی

طراحی فلاورباکس چوبی باید به گونه ای باشد که هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ کاربردی مناسب باشد. در طراحی فلاورباکس چوبی باید به نکات زیر توجه کرد:

  • شکل و اندازه: فلاورباکس باید با فضایی که قرار است در آن قرار گیرد، متناسب باشد. همچنین، شکل فلاورباکس می تواند تأثیر زیادی در زیبایی آن داشته باشد.
  • جنس: چوب یکی از بهترین مواد برای ساخت فلاورباکس است. چوب طبیعی و بادوام است و به راحتی می توان آن را با رنگ یا لاک تزئین کرد.
  • رنگ: رنگ فلاورباکس می تواند به زیبایی آن کمک کند. همچنین، رنگ فلاورباکس می تواند با رنگ سایر عناصر دکوراسیون هماهنگ باشد.
  • عناصر تزئینی: می توان از عناصر تزئینی مختلفی برای زیباتر کردن فلاورباکس استفاده کرد. به عنوان مثال، می توان از چوب های حکاکی شده، شیشه های رنگی یا سنگ های تزئینی استفاده کرد.

در طراحی فلاورباکس چوبی، باید به سلیقه شخصی خود و فضایی که قرار است فلاورباکس در آن قرار گیرد، توجه داشته باشید.

در اینجا چند ایده برای طراحی فلاورباکس چوبی آورده شده است:

  • فلاورباکس چوبی با شکل های غیرمعمول: این نوع فلاورباکس ها می توانند به دکوراسیون فضای شما جلوه خاصی بدهند.

  • فلاورباکس چوبی با عناصر تزئینی: استفاده از عناصر تزئینی در فلاورباکس چوبی می تواند به زیبایی آن کمک زیادی کند.

  • فلاورباکس چوبی چند طبقه: این نوع فلاورباکس ها می توانند فضای بیشتری برای کاشت گیاهان در اختیار شما قرار دهند.

با کمی خلاقیت و سلیقه شخصی می توانید فلاورباکس چوبی زیبایی طراحی کنید که هم کاربردی باشد و هم زیبایی خاصی به فضای شما بدهد.

طراحی فلاور باکس چوبی

تعریف فلاور باکس

فلاور باکس به معنی جعبه گل است که از آن برای کاشت گیاهان استفاده می شود. این جعبه ها در گذشته به صورت ثابت و چوبی ساخته می شدند. اما امروزه انواع مختلفی مانند فلاور باکس های سنگی، پلاستیکی، فلزی و…وجود دارد.

طراحی فلاور باکس چوبی 

اگر بصورت گلدان استفاده شود باید داخل آنها ضد رطوبت وجود داشته باشد تا آسیب به چوب کمتر باشد. چوب مورد استفاده در فلاور باکس ها معمولا بلوط، ساج برمه ای وایروکو می باشد. باکس ها در سایز ها و رنگ های مختلف و با قابلیت نصب بر روی انواع نرده، دیوار و سکو تولید می شوند . فلاور باکس با ابعاد بزرگ برای استفاده در طراحی و اجرای روف گاردن و تراس گزینه خوبی است که با سادگی اجرا و زیبایی جزء اجزای پرطرفدار در محوطه سازی است.

فلاورباکس چوبی هلدینگ HI

موارد استفاده از فلاور باکس چوبی

  • فلاور باکس ها با ابعاد بزرگ معمولا برای کاشت درخت استفاده می شود.
  • با توجه به نوع درخت نوع و میزان خاک متغیر است.
  • فلاور باکس ها با ابعاد متوسط برای ساخت انواع درختچه استفاده می شود.
  • از فلاور باکس های دیگر برای لبه ی تراس است که با توجه به اندازه تراس در ابعاد مختلف ساخته می شود.
  • این نوع بسیار پرطرفدار بوده و از آن ها برای زیبایی نمای ساختمان نیز می توان بهره برد.

فلاور باکس های دیواری که تحت عنوان دیوار سبز شناخته می شوند . معمولا در تالارها، تراس ها، باغ ها و… استفاده می شوند. این فلاور باکس ها بدلیل اینکه ابعاد، رنگ و جنس های مختلف دارند بسته به محل و کاربرد طراحی می شوند.

فلاورباکس هایی که حجمی هستند برای طراحی ورودی استفاده می شوند و برای ایجاد فضای سبز حجمی مورد استفاده قرار می گیرند.

طراحی فلاور باکس چوبی

مزایای طراحی فلاور باکس چوبی

در مکان هایی مثل تراس و پشت بام که نمی توان درخت و گل و درختچه کاشت می توان از فلاور باکس ها استفاده کرد و فضاهای مرده را زنده کرد.

با استفاده از فلاور باکس ها در فضاهای شهری می توان به کاهش سطح چمن کاری و کاهش هزینه های نگه داری چمن کمک کرد.

قابلیت جابه جایی فلاور باکس ها مزیت دیگر آنها است و می توان گیاهان را در فلاور باکس کاشته و پس زمانی که زیبایی و طراوت مورد نظر را بدست آورد به مکان مورد منتقل کرد.

کاهش هزینه های احداث و نگه داری فضای سبز دائمی مزیت دیگر فلاور باکس است.

با توجه به قابلیت جابه جا کردن فلاور باکس ها می توان تغییر دکوراسیون داده آنها را به جایی دیگر برده و فلاور باکس جدید را جایگزین کرده و از یکنواختی فضای سبز شهری جلوگیری کرد.

فلاور باکس چوبی

فلاور باکس چوبی

شرکت سورن بام

مجموعه ی سورن بام در سال 1389 با هدف گسترش فضای سبز و استفاده ی بهینه از فضا های بلا استفاده تاسیس شد. شرکت سورن بام با بهره بری از مهندسین با تجربه و طراحان حرفه ای همواره در تلاش اند تا بهترین تجربه از فضای سبز را کسب کنید. این شرکت همواره می کوشد تا با استفاده از برترین متریال و مصالح با کمترین هزینه بهترین فضای سبز را برای شما ایجاد کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اجرای محوطه سازی و اجرای تراس سبز می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید.

همچنین می توانید شرکت سورن بام را در اینستاگرام دنبال کنید.

مقالات مرتبط
پروژه‌های فلاور باکس سورن بام
با ما در ارتباط باشید