سیستم مه پاش

سیستم مه پاش

آنچه در این مقاله میخوانیم

سیستم مه پاش

سیستم مه پاش یکی از مهم ترین نکات در طراحی و اجرای محوطه سازی است. زیرا  سیستم مه پاش برای تعیین فاصله مناسب بین نازل ها و همچنین تعیین سایز نازل  مورد استفاده می باشد .به طور کلی از سیستم مه پاش در گاوداری ها، مرغداری ها، گلخانه، باغ ها و ویلاها و رستوران ها هر کدام دارای نیاز خاص و طراحی خاص سیستم مه پاش می باشند. در گاوداری و در روی آخور می توان از فواصل 0.5 تا 1 متری بین نازل ها و در استراحتگاه از فواصل 2 متری و یا استفاده از دو نازل  به صورت چپ و راست استفاده کرد.

سیستم مه پاش سیستمی است که برای اسپری آب یا محلول شیمیای به منظور آبیاری یا مه پاشی در کشاورزی ، باغبانی ، پارک ها ، فضای سبز یا حتی سطوح شهری استفاده میشود.این سیستم معمولا شامل یم پمپ ، لوله کشی ،اسپری ها و کنترل های مربوطه میاشد.هدف استفاده از سیستم مه پاش ، بهبود کیفیت و میزان ابیاری محیط های مختلف و کاهش زمان وهزینه های مربوط به ابیاری است.

سیستم مه پاش یکی از ابزار های مهم و اساسی مدرن است که اهمیت بسیار بالایی دارد. فواید بسیار حائز اهمیت سیستم مه پاش شامل بهره وری بالای آب ، کاهش هزینه ها ، افزایش رطوبت هوا ، کمک به تهویه هوا ، خنکی محیط در فصل های گرم سال و … است .

اجرای سیستم مه پاش

اجرای سیستم مه پاش برای استفاده از نازل در روی فن هواکش و ایجاد جریان باد خنک توسط سیستم مه پاش در گاوداری اثر بسیار مطلوبی دارد . درسیستم مه پاش نصب ردیفی از نازل ها در ورودی سالن شیر دوشی نیز بسیار کارآمد است. بهترین سایز نازل سیستم مه پاش برای استفاده در گاوداری نازل  0.30 mm می باشد. در مرغداری، سیستم مه ساز بر حسب عرض سالن و سیستم تهویه طراحی و نازل بر حسب اقلیم منطقه انتخاب می شود.

اجرای سیستم مه پاش در سیستم تونلی که فن ها در انتهای سالن قرار دارند، معمولا در 10 متر انتهایی سالن نیازی به اجرای سیستم مه پاش نمی باشد. همچنین برای کاهش هزینه های سیستم مه پاش می توان از دو ردیف لوله با نازل  دو طرفه استفاده نمود. فواصل نازل ها می تواند هر 2 متر باشد.

موارد استفاده سیستم مه پاش

از سیستم مه پاش همینطور می توان در ابتدای سالن از فواصل کمتر بین نازل ها ایستاده و پس از چند متر نازل ها را در فواصل 3 متری نصب کرد. نازل مه ساز شماره 30 و 40 برای مرغداری مناسب می باشد. برخی از افراد تمایل دارند که از سیستم مه پاش در رستوران، محوطه باغ ها،  محوطه ویلاها یا تالار ، آلاچیق های خود را با سیستم مه پاش یا مه ساز خنک و زیبا کنند.در این حالت بر حسب مورد می توان در سیستم مه پاش نازل مه ساز را در فواصل 0.5 تا 1 متری و به صورت دو نازله یا تک نازله استفاده کرد.

چنان چه بخواهیم حجم مه در سیستم مه پاش زیاد باشد از نازل شماره 50 و برای حجم مه متوسط از نازل مه پاش شماره 30 و برای مه کمتر از نازل مه ساز 20 استفاده می شود. در گلخانه و سالن پرورش قارچ نیز می توان از رطوبت سیستم مه پاش سود برد.فاصله نازل ها بر حسب نیاز و شرایط گلخانه و نوع محصول و اقلیم در سیستم مه پاش تعیین می گردد ولی معمولا از نازل شماره 20 استفاده می شود.

برای اجرای سیستم مه پاش باید از نازل ضد چکه استفاده کرد. در این نوع نازل، یک قطعه پلاستیکی در انتهای فنر داخل نازل قرار دارد که در زمان خاموش شدن پمپ نازل را بسته و از چکه کردن آن جلوگیری می کند . نازل  ضد چکه در انواع مختلف وجود دارد.

شرکت سورن بام

شرکت خدماتی سورن بام که فعالیت خود را از سال 1389 به صورت حرفه ای در جهت افزایش فضای سبز شهری آغاز به کار کرده است و به یکی از معتبر ترین و برترین شرکت های طراحی و اجرایسیستم مه پاش در ایران تبدیل شده است. شرکت سورن بام متشکل از مهندسین و طراحان با تجربه و حرفه ای همواره می کوشند تا با کمترین هزینه و استفاده از متریال مناسب و درجه یک بهترین فضا را در محوطه ویلا برای شما رقم بزنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید و با کارشناسان سورن لبام ارتباط برقرار کنید.

برای مشاهده پروژه های اجرایی توسط مجموعه سورن بام می توانید اینستاگرام شرکت را به آدرس soren_bam  و فیسبوک و کانال تلگرام دنبال نمایید

مقالات مرتبط
پروژه‌های آبیاری قطره ای سورن بام
با ما در ارتباط باشید