✅اجرای محوطه سازی در سراسر ایران✅

فضای سبز

آنچه در این مقاله میخوانیم

اجرای محوطه سازی در سراسر ایران؛ در محوطه سازی انتخاب خاک مناسب می تواند یکی از اساسی ترین عناصر اجرای فضای سبز باشد چرا که به سهولت رشد گیاه و نگهداری آن کمک می کند به طور کلی خاک مناسب   واسط از دانه های ریز و دشت تشکیل شده است. ضمنا انتخاب خاک سبک و غنی از نکات مهم محسوب می شود .

مصالح ساختمانی در محوطه سازی

با توجه به رشد سریع نو آوری مصالح در جامعه و شناخت و انتخاب صحیح مصالح برای اجرای محوطه سازی در سراسر ایران علاوه بر مصالحی که به صورت

عمومی استفاده می شود می توان از مصالح تخصصی مرتبط به فضای سبز استفاده کرد که انجام این امر کمک بزرگی به ارتقای کیفیت کار در اجرای محوطه سازی در سراسر ایران می کند . البته انتخاب این مصالح نیاز به تجربه و تخصص دارد.

تاسیسات برقی در محوطه سازی

استفاده از انرژی برق برای روشنایی ، نور پردازی و راه اندازی تاسیسات مکانیکی در محوطه سازی امری اجتناب ناپذیر است . اگر چه به دلیل حضور مهندسین در بخش ساختمان سازی ، استفاده از استاندارد های مهندسی برق در ساختمانها نهادینه شده ؛ اما در محوطه سازی به دلیل اجرای سنتی محوطه ها ، کمتر به این امر توجه می شود.

یکی از موارد مد نظر طراحان فضای سبز و محوطه همیشه نور پردازی بوده چرا که جلوه خاص و زیبایی به محوطه می دهد و البته نمایه زیبایی در شب دارد ضمنا این المان در محوطه سازی جهت ایجاد امنیت افراد نیز استفاده می شود ( دید شب در خیابان و پارک ها دید شبانه محور حرکت در روف گاردن و….).

تاسیسات مکانیکی در محوطه سازی

تاسیسات مکانیکی در محوطه سازی شامل آبرسانی ، تاسیسات آبیاری قطره ای اتومات ، تاسیسات استخر و تاسیسات آبنما ، بخشی است که

کمتر در  ساختمان مورد توجه قرار می گیرد . به همین دلیل برای داشتن تاسیسات مناسب در اجرای محوطه سازی در سراسر ایران،  آگاهی از نوع و عملکرد لوازم

موجود در بازار و بکار گیری آنها در محلهای مناسب امر اجتناب ناپذیر است.

رابطه انسان و طبیعت

نیاز مادی و به ویژه روحی اسان به طبیعت همچون نیاز طفل به مادر است. بشر اولیه از همان آغاز بدو زندگی تمامی نیازهای خود را از محیط پیرامون خود فراهم  و تا به حال که به پیشرفتهای زیادی نیز دست پیدا کرده است نیز باز نیازهای خود را در طبیعت جستجو می کند. تلاشهای انسان در ادوار گذشته مبنی بر استفاده صحیح از طبیعت و حفظ خود در مقابل حوادث ناشی از آن نیز که به تدریج دانش اندوخته خود را بالا برده و در مراحل اولیه توجه به درخت و گیاه را در ساخت پناهگاه و یا سرپناههای اولیه خود مورد نظر دارد.

نحوه کاشت درخت و نظم دادن به آن در هر چه بهتر فراهم کردن آسایش خویش باعث شده است که در دوره های گذشته گرایشهای متنوعی از علوم طبیعی و زیست محیطی نیز شکل بگیرد و همواره اهمیت طراحی فضای سبز را به عنوان یک عامل مهم در طراحی های خود چه از لحاظ ساختاری و چه از جنبه های زیبایی آن مورد توجه خود قرار دهند.

نتیجه گیری

در نهایت اجرای محوطه سازی درست با به کار گیری خاک مناسب و مرغوب، مصالح ساختمانی، تاسیسات برقی اصولی در محوطه و تاسیسات مکانیکی همراه است. اهمیت محوطه سازی نیاز مادی به ویژه نیاز روحی انسان را رفع می‌کند.

شرکت سورن بام

شرکت سورن بام با بیش از 13 سال سابقه حرفه ای در حوزه محوطه سازی است که جزو فعال ترین و برترین شرکت های فضای سبز است. در شرکت سورن بام مهندسین و متخصصین باتجربه ای هستند که با بهترین متریال و کمترین قیمت آماده همکاری با شما هستند. برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید.

برای مشاهده پروژه های انجام شده آبنما توسط تیم سورن بام میتوانید اینستاگرام مجموعه را دنبال کنید.

مقالات مرتبط
پروژه‌های محوطه سازی سورن بام
با ما در ارتباط باشید