آبنما فضای داخلی و فضای باز

آنچه در این مقاله میخوانیم

آبنما فضای داخلی و فضای باز

ابنما فضای داخلی و فضای باز ، آبنما یکی از المان هایی است که باعث زیبایی فضا می شود و در طراحی فضای سبز از المان های بی نظیر تزئینی محسوب می گردد. استفاده از آبنما در طراحی دکوراسیون داخلی و بیرونی  امکان پذیر است ، که استفاده از انواع آبنما ها بنا به کاربرد آبنما در محیط داخلی از آبنماهای مخصوص فضای داخلی استفاده می شود و در محیط بیرونی استفاده از هر نوع آبنمایی مانند آبنمای دیواری،آبنمای شیشه ای،آبنمای رو میزی و … امکان پذیر می باشد . کارشناسان شرکت سورن بام با در نظر گرفتن نوع کاربری،مشاوره رایگان و طراحی فضا از آبنمایی که با محیط هماهنگی  داشته و جلوه فضا را چندین برابر کند استفاده می کنند.

ابنماهای فضای داخلی به یکی از عناصر زیبایی شناختی و ارامش بخش در دکوراسیون های داخلی و فضای باز کاربرد بسیار زیادی دارند. همچنین این ابنماها میتوانند در اندازه و شکل های مختلفی ه اجرا در بیایند.آبنما فضای داخلی و فضای باز باعث ایجاد محیطی ارامش بخش ، اضافه کردن المان های زیبایی به محیط ، تحویه ی هوا و ایجاد فضایی مطبوع میشوند.

استفاده از انواع آبنماها ریشه باستانی دارد و از دیر باز مورد اسقبال همگی بوده. در طول تاریخ آبنما ها  با تغییر شکل ، سبک و کاربرد های مختلف در فرهنگ ها و تمدن های مختلف دیده شده است. آبنماها در گذشته تا الان تاثر بسیار زیادی در زیبایی بخشی محیط معماری و ایجاد ارتباط بین انسان و اب که مایه حیاط است داشته اند و این تاثیر همچنان ادامع دارد و دائما در حال  به روز شدن است.

مواردی که باید در طراحی و ساخت آبنما می توان در نظر گرفت

1-صدای آرامش بخش آب

2-انتخاب مکان مناسب مانند نزدیک بودن به دیوار

3-انتخاب متریال مقاوم در برابر آب برای حفظ ساختار ابنما

4-پمپ و فیلتر مناسب و با کیفیت

5- ایجاد جذابیت بصری که این امر با ترکیب آب با نورپردازی صورت می گیرد

6- نوع حرکت آب یا ریزش آب که به صورت ریتمیک و یا ریزش آب همراه با نور در نظر گرفته می شود

انواع آبنما فضای داخلی و فضای باز

در فضای بیرونی از انواع آبنما های داخلی نیز می توان استفاده کرد. بنماها با دیگر المان های فضای سبز می توان ترکیب کرد مانند : ترکیب آبنما با دیوار سبز و سنگ های رودخانه ای که علاوه بر جلوه بخشیدن آبنما زیبایی فضا را افزایش می دهد ، همچنین استفاده از نورپردازی باعث می شود آبنما در شب زیبا تر جلوه کند. انواع ابنما عبارتنداز :

  • ابنما شیشه ای

  • آبنما خانگی

  • آبنما رومیزی

  • ابنما حبابی

  • آبنما سنگی

  • آبنما های مدرن

  • آبنما آبشاری

  • آبنما صخره ای

  • آبنما سنگی

  • آبنما فواره ای

  • ابنما موزیکال

آبنما فضای داخلی و فضای باز

آبنما فضای داخلی و فضای باز

کاربرد آبنما فضای داخلی و فضای باز

آبنما فضای داخلی و فضای باز در معماری و طراحی منظر به عنوان عناصر زیبایی بخش شناخته میشوند. کاربرد های ابنماها عبارتند از :

فضاهای خارجی مسکونی

فضاهای عمومی و شهری

مراکز تجاری

اماکن اداری  و ورزشی

فضاهای مذهبی

محیط های اموزشی

محیط های درمانی برای ایجاد احساس طروات و شادابی

مراکز تفریحی و رفاهی

محوطه سازی، باغ، ویلا ، حیاط ، باغچه ، پارک ها  و…

روف گاردن

تراس گاردن

محوطه بیمارستان،کارخانه و …

به طور کلی آبنما فضای داخلی و فضای باز به عنوان عناصر چند منظوره طراحی میشوند که هم زیبایی و ارامش ایجاد میکند و هم عملکرد کاربردی خود را به نمایش میگذارد.

آبنما فضای داخلی و فضای باز

آبنما فضای داخلی و فضای باز

جایگاه آبنما در دنیا

چندین آبنما فضای داخلی و فضای باز در جهان به عنوان اثار هنری و معماری بسیار برجسته شناخته میشوند. که برخی از جالب ترین و معروف ترین آبنماها در دنیا عبارتنداز : آبنمای دوبی معروف به دوبی فونتن ، آبنمای بلگراد پایتخت صربستان ، آبنمای باگینگ هام در شهر لندن در انگلستان ، . این آبنماها تنها چند نمونه از اثار برجسته در دنیا هستند که به عنوان جاذبه گردش گری ، زیبایی بخشی و هنری شناخته میشوند. و هر یک دارای تاریخچه طراحی منحصر به فرد خود هستند.

آبنما فضای داخلی و فضای باز

ابنما در دنیا

در کدام کشور ها آبنما فضای داخلی و فضای باز طرفداران بیشتری دارد

شاید برای همه شما این سوال پیش بیاید که در کدام کشور ها آبنماها  طرفداران بیشتری دارند و مردم بیشتر از انها استقبال میکنند.باید به این تکته اشاره کرد که در برخی کشور ها به دلایل فرهنگی و تاریخ معاصر و خاص خود ، توجه بیشتری به وجود آبنما فضای داخلی و فضای باز  میکنند.برخی از این کشور ها عبارتند از :

ایتالیا: ایتالیا خود به عنوان یکی از مراکز معماری و هنری جهان و شهرهایی با آبنما فضای داخلی و فضای باز از جمله رم ، فلورانس  و ونیز شناخته میشود.

اسپانیا:کشوری که با شهرهایی نثل بارسلونا ،مادرید ، دارای آبنما بسیار زیبایی  شناخته میشوند.از جمله معروف آنها فونتن دی ترهوا در بارسلونا است.

فرانسه : که باشهرهای پاریس ، نیس و لیون ، ابنماهای بسیار باشکوهی دارد که جزء جاذبه های گردشگری مهم این کشور است.

آبنما فضای داخلی و فضای باز

آبنما فضای داخلی و فضای باز

شرکت سورن بام 

شما میتوانید با تماس با شرکت سورن و ارتباط با کارشناسان فروش ما مشاوره انتخاب بهترین ابنما باتوجه به سلیقه خودتان دریافت کنید.

شرکت خدماتی سورن بام که فعالیت خود را از سال 1389 به صورت حرفه ای در جهت افزایش فضای سبز شهری آغاز به کار کرده است و به یکی از معتبر ترین و برترین شرکت های طراحی و اجرای آبنما فضای داخلی و فضای باز در ایران تبدیل شده است. شرکت سورن بام متشکل از مهندسین و طراحان با تجربه و حرفه ای همواره می کوشند تا با کمترین هزینه و استفاده از متریال مناسب و درجه یک بهترین فضا را در محوطه ویلا برای شما رقم بزنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید و با کارشناسان سورن لبام ارتباط برقرار کنید.

برای مشاهده پروژه های اجرایی توسط مجموعه سورن بام می توانید اینستاگرام شرکت را به آدرس soren_bam  و فیسبوک و کانال تلگرام دنبال نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های آبنما سورن بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در ارتباط باشید