پروژه بام سبز ولنجک

پروژه بام سبز ولنجک

آنچه در این مقاله میخوانیم

شرکت سورن بام طراحی و اجرای پروژه بام سبز ولنجک را که واقع در شمال شهر تهران به مساحت 1600 متر مربع که در دو طرف ساختمان به صورت کاملا مجزا قرار گرفته بود را بر عهده داشته است . در مراحل اولیه متخصصین شرکت سورن بام بعد از مراجعه به محل پروژه شروع به نقشه برداری و طراحی بام سبز کردند و بعد از آماده شدن طراحی بام آن را به کارفرما مربوطه ارائه دادند که بررسی های لازم در خصوص طرح انجام شود . یکی از نکات مهمی که کارفرمای پروژه از مجریان شرکت سورن بام خواستار بود کاشتن گیاهانی با ارتفاع سه متر بود .

بام سبز ولنجک

زیر سازی در پروژه بام سبز ولنجک

بعد از محاسبه و اطلاع یافتن از میزان بارگذاری مجاز بر سقف اجرا شده با توجه به محاسبات سازه ای ساختمان ، زیرسازی که شامل ایزولاسیون و شبکه بندی آهنی است اجرا می شود . ایزولاسیون بام می تواند ایزوگام و نیز می تواند ورق های عایق بندی مانند ژئوتکستایل ، ژئوممبران و … باشد که انتخاب جنس ایزولاسیون کف بام بر اساس نوع منطقه و شرایط آب و هوایی صورت می گیرد . بعد از ایزولاسیون نوبت به اجرای شبکه بندی آهنی می رسد ، در این شبکه تاسیسات مکانیکی و برقی اجرا می شود و به همین دلیل از اهمیت بسیار زیادی در روف گاردن برخوردار می باشد .

roof garden

اجرای تاسیسات در پروژه بام سبز ولنجک

بعد از اجرای شبکه آهن و ایجاد ارتفاع مد نظر ، نوبت به عبور تاسیسات بام سبز می باشد . لوله های آب از فلکه اصلی که به پشت بام رسیده را مد نظر قرار داده و بسته به نوع طراحی فلاور باکس ها در قسمت های مختلف بام سبز ، شلنگ های آبیاری و آبیاری قطره ای را از زیر شبکه های آهنی عبور می دهیم .

بام سبز ولنجک

استفاده از فلارباکس در پروژه بام سبز ولنجک

در این مرحله طبق طراحی انجام گرفته ، محل های مورد نظر جهت ساخت فلاور باکس را با قوطی آهنی 4.4 آهن کشی می کنیم . این آهن کشی به شبکه آهنی اتصال داده می شود و قبل از اجرای کار قوطی ها را ضد زنگ می زنیم و سپس داخل فلاورباکس زهکشی شده تا مانع از پوسیدگی ریشه گیاهان شود.

استفاده از چوب ترموود در پروژه بام سبز ولنجک

در این مرحله از اجرای بام سبز پروژه ولنجک روی شبکه آهنی که قبلا اجرا شده است ، با ورقه های پانچ 3 میلی متر به طور کامل جوشکاری می شود . باید دقت داشت که طبق طراحی قسمت هایی که با چوب ترموود یا آلاچیق  و پرگولا اجرا می شود را نباید با ورق پوشاند . علت استفاده از ورق پانچ ، عبور آب باران از روی کار تمام شده به قسمت زیرین شبکه آهنی می باشد و همچنین روی ورق پانچ را با چمن مصنوعی ، چمن طبیعی و قلوه سنگ رودخانه ای پوشانده می شود .

بام سبز ولنجک

 

روف گاردن تهران

روف گاردن ، اجرای روف گاردن 0 تا 100

شرکت خدماتی سورن بام

شرکت خدماتی سورن بام بیش از 13 سال سابقه حرفه ای و فعال امروزه به یکی از معروف ترین و معتبر ترین شرکت های حوزه محوطه سازی و فضای سبز تبدیل شده است. این شرکت که از سال 1389 فعالیت خود را آغاز کرده با بهره بری از برترین مهنسین فضای سبز سعی در زیبا سازی و کسب تجربه بهتر شما از فضای سبز و محوطه ساختمان یا باغتان را دارند. این مجموعه در پروژه های اجرایی خود از بهترین متريال با کمترین هزینه آماده همکاری با شما هستند. برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید.

برای مشاهده پروژه های انجام شده توسط شرکت سورن بام می توانید اینستاگرام شرکت را دنبال کنید.

پروژه بام سبز سورن بام
درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید