اصول نورپردازی در فضای سبز

نورپردازی در فضای سبز

آنچه در این مقاله میخوانیم

اصول نورپردازی در فضای سبز ، یکی از روش های جلوه بخشیدن به المان های فضای سبز نورپردازی می باشد که زیبایی المان ها در شب افزایش می دهد . اصول نورپردازی در فضای سبز نه تنها ظاهر خانه را به شدت تغییر می دهد ، بلکه به بهبود عملکرد فضای حیاط نیز کمک می کند . با تاباندن نور به جهات مختلف می توان فضای مدرن و جذابی را ایجاد کرد. بهترین نورپردازی مدرن با بقیه دکور بیرونی هماهنگ است و با ظاهر و سبک بنا هماهنگی دارد . با استفاده از سیستم نور پردازی می توان  برای رو شن کردن مسیر ها ، پیاده رو ها و جلوه بخشیدن به گیاهان ، درختان استفاده کرد .

نورپردازی و نور در فضای باز

اهمیت نورپردازی در فضای سبز

علاقه انسان ها به طبیعت و فضای سبز امری اجتناب ناپذیر است . افزایش فضای سبز برای بهبود زندگی افراد بسیار تاثیر گذار می باشد . اجرای نورپردازی برای فضای سبز امکان استفاده ی گسترده تری را به ما می دهند . اجرای نورپردازی برای فضای سبز می تواند زیبایی آن را چندین برابر کرده و امکان استفاده از آن فضا را در شب فراهم می کند .

نورپردازی فضای سبز ویلا

برای محوطه ی یک ویلا داشتن یک فضای سبز امری ضروری می باشد . برای استفاده از فضای سبز ایجاد شده برای یک ویلا در هر زمانی از شبانه روز اجرای نورپردازی ضروری می باشد . با اجرای یک نورپردازی حرفه ای و تخصصی می توانیم فضای سبز خود را در بازه ی زمانی گسترده تری در اختیار داشته باشیم .

مزایای مهم یک سیستم روشنایی در فضای باز و عملکرد

1-بهبود ظاهر

2-بهبود عملکرد

3- امنیت خانه

4-امنیت شخصی

5-ایجاد دکور پیشرفته

ظاهر:

مشاهده المانها در شب

روشنایی فضای باز و حیاط و محوطه توسط چراغ ها  و نور پردازی مناسب روشن می شود و باعث می شود در تاریکی شب دید کافی به محیط اطراف داشته باشیم .

عملکرد نورپردازی :

روشنایی چشم انداز عملکرد فضای باز در فضای شما را افزایش می دهد. چراغ های سیلندری که به خانه متصل می شوند، مقدار زیادی نور عمومی را برای روشن کردن یک منطقه پاسیو یا بخشی از حیاط فراهم می کنند.

آلاچیق

امنیت خانه با نورپردازی :

چراغهای روشنایی بیرونی خانه شما باعث می شود که خانه کمتر در معرض جرایمی مانند سرقت باشد.

امنیت شخصی در نورپردازی :

ایمنی خانواده و مهمانان هنگام ورود و خروج به خانه از مزایای دیگر نورپردازی است. روشنایی در نزدیکی خطرات خانه(پله.استخر و…) باعث جلوگیری از سقوط و آسیب دیدگی می شود .

کنتراست:

یکی از ویژگی های مهم در نور پردازی  کنتراست می باشد که بر مبنای فضای اطراف اطراف دارد که با یک نور پردازی مناسب می توان به بزرگ نمایی فضا و جلوه بخشیدن آن کمک می کند .

ترکیب نور در فضای سبز |نورپردازی

وظایف مهم نورپردازی فضای سبز

1.نشان دادن زیبایی های فضا

از جمله مهم ترین وظایف اجرای نورپردازی می توان به نماین کردن و برجسته تر کردن زیبایی های المان ها در فضا مخصوصا در شب اشاره نمود . با استفاده از یک نورپردازی کوچک و ساده می توان بسیار بر روی زیبایی محیط تاثیر گذار بود .

2.اضافه کردن زیبایی به محیط با نور و سایه

با استفاده از نورهای تزئینی و مخفی و ایجاد سایه روشن در محیط می توان زیبایی محیط را چندین برابر نمود . با پیشرفت صنعت نورپردازی دیگر استفاده از نورهای ساده و سنتی طرفداران زیادی ندارد و اکثر افراد به دنبال آن هستند تا با بکار بردن خلاقیت در نورپردازی جلوه ای خاص را به فضای مورد نظر خود دهند .

اصول نورپردازی

انواع وسیله های مورد استفاده و اصول نورپردازی در فضای سبز

  • لامپ های ال ای دی
  • چراغ های دیواری
  • حس گر های حرکتی
  • چراغ های دیواری
  • چشم انداز روشنایی
  • چراغ های ریسه ای
  • چراغ چشم انداز
  • پایه فلاش
  • چراغ های خورشیدی

هزینه نورپردازی

هزینه ی اجرای نورپردازی در قدم اول به پیچیدگی های طرح انتخابی توسط کارفرما بستگی دارد . در قدم بعدی ابعاد می تواند تاثیر مستقیمی بر روی قیمت تمام شده ی نورپردازی داشته باشد . استفاده از لامپ های خاصی که تولید آن ها در تعداد کمتر و کمیاب تر است بر هزینه های نورپردازی می افزاید .

نتیجه گیری

اجرای نورپردازی در فضای سبز برای همگان مشخص می باشد . امروزه با پیشرفت صنعت نورپردازی انواع گوناگونی از لامپ ها و چراغ ها متناسب با هر سلیقه و کاربردی در بازار عرضه می گردد و می توان با توجه به نیاز افراد و فضا از هر کدام از آن ها برای اجرای محوطه سازی بهره برد .

شرکت سورن بام

تیم سورن بام متشکل از طراحان و متحصصان حرفه ای در زمینه ی طراحی منظر در سال 1389 با هدف گسترش فضای سبز و استفاده ی بهینه از فضاها تاسیس شد . کارشناسان شرکت سورن بام با تکیه بر سال ها تجربه در زمینه ی اجرای نورپردازی و دیگر المان های محوطه سازی مانند آبنما و آلاچیق آماده ی ارائه ی هرگونه مشاوره و راهنمایی رایگان به شما کارفرمای گرامی می باشند .برای مشاهده پروژه ها می توانید به اینستاگرام مراجعه فرمایید .

مقالات مرتبط
پروژه‌های نورپردازی سورن بام
درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
با ما در ارتباط باشید