طراحی فضای سبز | طراحی و محوطه سازی

آنچه در این مقاله میخوانیم

طراحی فضای سبز محوطه در شکل زمین به عنوان فضای مثبت و منفی اشاره شده است.طراحی خوب این خط مشی ترکیب را درک می کند، هرچند که با استفاده از این قانون ترکیب به باغ، می تواند در هنگام استفاده از آن به باغ کمی انتزاع ببخشد.فضاهای مثبت یا چهره ها، تخت گل هستند، و چمن خود به زمین یا فضای منفی تبدیل می شود.شکل و زمین را می توان به عنوان یک منطقه مورد علاقه (شکل) و مناطق پس زمینه (زمین) دانست.

طراحی فضای سبز محوطه :

مناطق مورد علاقه در باغ بالا بالاتر از آنهایی هستند که دارای رنگ و شکل از جمله خانه خود هستند، در حالی که زمینه ای که این نواحی مورد علاقه را برجسته می کند، چمن است. بدون چمن، باغ ها به اندازه کافی خوب خواهند بود، اما آنها به عنوان مناطق تمرکز نمی کنند.

مفهوم شکل و زمین ممکن است به خط افقی، یک تخت باغ و یا یک فضای باغ دیگر اعمال شود.

به این ترتیب، به شما در مورد تمام جنبه های طراحی باغ خود فکر کنید.

چیدمان فضای سبز :

از ویژگی های حائز اهمیت در طراحی محوطه جا نمایی المانهای فضای باز می باشد ، در مرحله اول طراحی فضای باز باید عملکرد فضا مشخص شود و المان هایی که در یک فضا در نظر گرفته می شوند از نظر ابعاد با محیط اطراف هماهنگی داشته باشند .

 المان های کاربردی در فضای باز :

آبنما و انواع آن .

آلاچیق .

پرگولا .

فلاور باکس و انواع ان .

چتر فضای باز .

مبلمان فضای باز .

برکه و چشمه های مصنوعی .

کف سازی که مهمترین بخش محوطه سازی است که از متریال های مختلف مانند : سنگ ، موزائیک ، واش بتن ، سنگ های رود خانه ای سفید و رنگی ، چمن مصنوعی ، چمن طبیعی و…

 

مقالات مرتبط
پروژه‌های فضای سبز سورن بام
با ما در ارتباط باشید