انواع تکنیک های نورپردازی

انواع تکنیک های نورپردازی

آنچه در این مقاله میخوانیم

انواع تکنیک های نورپردازی

انواع تکنیک های نورپردازی در فضای باز در شرکت سورن بام برای برجسته سازی گیاهان ، آبنما ، سازه های گوناگون و پیاده روها و محوطه سازی و روف گاردن ودیوار سبز و…. قابل اجرا می باشد. با نورپردازی درست و بجا می توان جلوه زیبایی به سازه های اجرا شده در جای خود می دهد. البته باید دقت داشته باشید که برای زیباتر شدن جلوه بصری نورپردازی حتما باید از متخصصان مجرب شرکت سورن بام که سالها در حیطه محوطه سازی فعالیت داشته اند کمک بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب را برای نمای خود رقم بزنید.

انواع تکنیک های نورپردازی از پایین به بالا :

این نوع نور پردازی معمولا با چراغ های ولتاژ پایین با لامپ های هالوژنی و لامپ های LED انجام شده و برای برجسته سازی شاخ و برگ درختان و مسیرهای رفت و آمد و اطراف دیوار سبز و دیوار حیاط مناسب می باشد.

انواع تکنیک های نورپردازی از بالا به پایین :

این شیوه نورپردازی محوطه از مرسوم ترین انواع نورپردازی به حساب می آید.در این روش از چراغ هایی مانند نورافکن های بزرگ و کوچک که نور را به سمت بالا پرتاب می کند بیشتر برای نمایش دادن یک المان بلند مانند درخت و مجسمه و یا حتی دیوار ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع تکنیک های نورپردازی پله و نرده :

کار گذاشتن چراغ های کوچک در پیشانی پله و نور هایLED زیر دماغه پله و لبه نرده که می تواند جلوه زیبایی به پله ها بدهد.

انواع تکنیک های نورپردازی سایه :

نورپردازی محوطه فقط ایجاد روشنایی نیست، بلکه ایجاد سایه از مهم ترین عناصر است و بازی نور و سایه یکی از بهترین روش های نور پردازی است.یکی دیگر از روش ها ، نور پردازی دیوار سنگی یا در کل دیوار و نمایی خاص در محوطه است. در این روش از نورپردازی ،نور به نحوی قرار می گیرد که سایه ای از المان یا جسم را به شیوه های مختلف تشکیل دهد.

انواع تکنیک های نورپردازی مسیر:

یکی از رایج ترین نوع نورپردازی ،شیوه نورپردازی در مسیرهای رفت و آمد محوطه می باشد.نورپردازی در هر محوطه ای اصولا مورد استفاده افراد قرار می گیرد و از این رو نورپردازی درست و بجا اهمیت بالایی دارد. چراغ هایی که در این مسیرها قرار می گیرند اصولا پایه دار هستند و نور را به پایین هدایت می کنند.دقت داشته باشید که نورپردازی صرفا برای یک مسیر باریک و مشخص در نظر گرفته نمی شود بلکه ممکن است در مسیر چندین المان از جمله آبنما و آلاچیق و… قرار گرفته باشد که با نورپردازی آنها به نمایش گذاشته می شوند. اینکه برای محوطه خود از چه نوع چراغی و با چه شدت نور و چه رنگی استفاده نمایید علاوه به سلیقه شما به محوطه شما نیز بستگی دارد.در هر صورت باید حد اعتدال را رعایت نمود از طرفی شدت نور زیاد می تواند کل نورپردازی را مختل کند و شدت نور کم هم می تواند رفت و آمد را مشکل کند.

انواع تکنیک های نورپردازی نقطه ای ( کانونی):

برای روشنایی قسمتی خاص انجام می شود و این کار توسط یک لامپ برای برجسته سازی نقاط کانونی المان مورد نظر مورد استفاده قرار می گیرد.چراغ‌های نقطه‌ای یا به اصطلاح گلوله‌ای که باریکه‌ای از نور را روانه سطح و المان مورد نظر می‌کنند. از آن‌ها برای روشن کردن درخت‌ها، المان‌هایی مانند مجسمه‌ها و دیوارهای محوطه استفاده می‌شود

 

مقالات مرتبط
پروژه‌های نورپردازی سورن بام
با ما در ارتباط باشید