نورپردازی محوطه باز

آنچه در این مقاله میخوانیم

نورپردازی محوطه باز ، نورپردازی موجب می شود تا نقاط کور و تاریک دید بهتری پیدا کند و از لحاظ ایمنی نیز مهم می باشد . نورپردازی در فضای باز علاوه بر ایجاد حس امنیت باعث زیبایی فضا و المان هایی که در محوطه بکار رفته در شب می شود . المانهایی که در فضای سبز بکار می رود عبارت اند از : آبنما ، پرگولا ، آلاچیق ، دیوار سبز طبیعی و مصنوعی، گابیون، انواع کف سازی، فلاور باکس ، آبشار مصنوعی ، برکه و یا چشمه های مصنوعی و… است .

ویژگی های که در نورپردازی محوطه باز حائز اهمیت است :

  • حفظ ظاهر و زیبا سازی المانها و فضا .
  • ایجاد فضای امن و مطمئن .
  • تعیین عملکرد فضا .

استفاده ازنورهای ترکیبی در نورپردازی درخت 

برای جلوه بخشیدن فضا و رویایی کردن محوطه می توانیم از نورپردازی خاص و یا ترکیب نور ها  در کنار درختان و یا گیاهان  استفاده کنیم .

طراحی نورپردازی درخت به صورت ترکیبی :

اگر درخت به صورت ترکیبی توسط رنگ های سفید گرم و فیروزه ای نورپردازی شود. رنگ فیروزه ای موجب می شود زیبایی و رویای تر شدن برگ درختان می شود و جلوه بیشتری به فضا و درختان می دهد .

استفاده از نور آبی ترکیبی در نورپردازی درخت :

اگر در نورپردازی رنگ آبی ترکیبی (سفید بسیار سرد)بر روی درخت اعمال شود . حسی رویایی و آرامش بخش را به مخاطب القاء می کند.

توجه به زنده و پویا بودن درخت در طراحی نورپردازی :

طراحی نورپردازی باید به گو نه ای باشد که تمامی المان ها و اشیا حس زنده بودن را داشته باشند.

انواع لوازم نورپردازی در فضای باز :

لامپ های ال ای دی ، چراغ های دیواری ، حس گر های حرکتی ، چراغ های دیواری ،چشم انداز روشنایی ، چراغ های ریسه ای ، چراغ چشم انداز ، پایه فلاش ، چراغ های خورشیدی .

شرکت سورن بام توسط تیم متخصص در طراحی و کارشناسان مجرب خود توانسته در زمینه نور پردازی محوطه و فضای سبز  به طور تخصصی فعالیت کند و هم چنین در زمینه طراحی و اجراء معماری منظر فعالیت های چشمگیری دارد .

مقالات مرتبط
پروژه‌های نورپردازی سورن بام
با ما در ارتباط باشید