مه پاش خانگی

آنچه در این مقاله میخوانیم

مه پاش خانگی

مه پاش خانگی  یکی از سیستم های بسیار کاربردی در ایجاد رطوب هوا مورد نیاز برای گیاهان پوشش گیاهی دیوار سبز است . همچنین مه پاش خانگی باعث ایجاد هوای خنک و مطبوع و همچنین ایجاد احساس طروات و شادابی میود .  لازم به ذکر است که امروزه بیشتر افراد از داشتن گیاهان در فضای داخلی منازل خود لذت می برند .برای این که گیاهانی سرسبز را داشته باشیم.می توانیم از سیستم های مه پاش خانگی استفاده نماییم که نیازی به آبیاری دستی توسط افراد نداشته باشد ،

این سیستم مه پاش توسط تایمر هایی که بر روی آن تعبیه شده است بر اساس آن سر هر تایم مشخصی آبیاری صورت می گیرد .بسیار مهم است که  این تنظیمات مه پاش خانگی توسط افراد متخصص انجام شود تا تداخلی در میزان و حجم مه پاشی صورت نگیرد. شما میتوانید برای داشتن سیستم مه پاش مورد نظر خودتان به تیم مشاوره سورن بام در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

سیستم مه ساز و مه پاش خانگی چیست ؟

این نوع سیستم در واقع تامین کننده رطوبت مورد نیاز گیاهان  می باشد که دارای اسامی دیگر نیز به نام های سیستم میست یا فوگر یا مه ساز می باشد. کاربرد مه پاش خانگی ر جهت خنک سازی و تامین رطوبت فضاهای سبز بزرگ مانند گرین وال یا دیوار سبز است. همانطور که ذکر شد کاربرد اصلی این سیستم تامین رطوبت مورد نیاز گیاهان می باشد اما در کنار این قابلیت میتواند در جهت خنکی هوا در رستوران ها و فضاهای عمومی شهری نیز استفاده شود.

مه پاش خانگی در فضاهای تولیدی و کارگاهی نیز بسیار بسیار کاربردی است که میتوان به گلخانه های پرورش گل، گیاه، قارچ، سالن های پرورش دام، طیور، سوله ها، فضای تفریحی، پارک ها و…  اشاره کرد. این سیستم در جهت خنک سازی و تامین رطوبت محیط با استفاده از نازل مه پاش و ایجاد مه سرد می باشد. در تابستان با مشکل بزرگ رطوبت پایین و گرمای زیاد محیط مواجه می باشند کاربرد بیشتری یافته است .

 رطوبت پایین و دمای بالا در محیط های گرم باعث کاهش شدید تولید محصول شده و مشکلات عدیده ای را به وجود می آورد. امروزه سیستم مه پاش برای مرغداری گوشتی یکی از مهمترین اجزای مرغداری می باشد.این فرایند به صورتی است که اب تبخیر میشود و رطوبت مورد نیاز را تامین می کند که خودش یک راه جهت صرفه جویی در مصرف و هزینه ها است.

مه پاش خانگی به صورت آبیاری قطره ای بوده

ابیاری قطره ای یک نوع ابیار موضعی است که اب جمع شده در مخزن هارا در زمان بندی های مناسب به گیاهان میرساند. در مه پاش خانگی آب به صورت پخش شده به تمامی قسمت ها هدایت می کند . استفاده از سیستم مه پاش باعث می شود تا آب به اندازه کافی به ریشه گیاهان برسد .اگر آب اضافی به گیاهان داده شود باعث پوسیده شدن ریشه گیاهان می شود بنابراین نصب سیستم مه پاش درست یبسیار مهم است.

از این رو بهترین و مناسب ترین راه برای جلوگیری از خرابی گیاهان آبیاری به صورت قطره ای در مه پاش خانگی است و یا به صورت مه پاش توصیه می شود .استفاده از متریال مناسب و با کیفیت برای دستگاه اصلی سیستم مه پاش نیز بسیار مهم است.

مه پاش و سیستم خنک کننده هوا

مه پاش و سیستم خنک کننده هوا

مه پاش فضای باز

سیستم های مه پاش فضای باز شامل لوله ها ، اتصالات ، مخازن اب برای تامین اب ، پمپ است که بیشتر برای فضاهای عمومی و فضای باز مورد استفاده قرار میگیرند.

از جمله این فضاها میتوان به پارک های عمومی ، مراکز تفریحی رو باز ، معابر ، رستوران ها و …. است .

توجه داشت باشید که این سیستم ها باید ضد اب باشند و در برابر عوامل طبیعی مانند طوفان ، گرد و غبار مقاومت بالایی داشته باشند.

شرکت سورن بام

شرکت  سورن بام که فعالیت خود را از سال 1389 به صورت حرفه ای در جهت افزایش فضای سبز شهری آغاز به کار کرده است و به یکی از معتبر ترین و برترین شرکت های طراحی و اجرای مه پاش خانگی در ایران تبدیل شده است. شرکت سورن بام متشکل از مهندسین و طراحان با تجربه و حرفه ای همواره می کوشند تا با کمترین هزینه و استفاده از متریال مناسب و درجه یک بهترین فضا را در محوطه ویلا برای شما رقم بزنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید و با کارشناسان سورن لبام ارتباط برقرار کنید.

جهت دریافت مشاوره رایگان میتوانید با شماره رو به رو تماس بگیرید. 09122155348

برای مشاهده پروژه های اجرایی توسط مجموعه سورن بام می توانید اینستاگرام شرکت را به آدرس soren_bam  و فیسبوک و کانال تلگرام دنبال نمایید

مقالات مرتبط
پروژه‌های آبیاری قطره ای سورن بام
با ما در ارتباط باشید