طراحی و اجرای چمن

آنچه در این مقاله میخوانیم

طراحی و اجرای چمن

طراحی و اجرای چمن شامل چندین مرحله مهم است که شامل برنامه ریزی ، تهیه و آماده سازی خاک ، انتخاب نوع چمن است .طراحی و اجرای چمن اغلب جزء اصلی و لازم در پارک ها و باغ ها است و به عنوان زمینه ی طراحی فضای سبز در نظر گرفته می شود.

طراحی و اجرای چمن کابردهای گوناگونی دارد که در ادامه این مطالب کامل به آن اشاره میشود. همچنین طراحی فضای سبز نیست دارای اصول و قواعد خاص خودش است.

چمن کاری

چمن کاری

کاربرد های طراحی و اجرای کاشت چمن

طراحی و اجرای چمن در فضاهایی مثل مناطق مسکونی ، پارک ها ، فضای باز کارخانه ها، فضای سبز مناطق تجاری و اداری و برای ایجاد زمین های بازی و ورزشی بسیار پر کاربرد است.برای تصفیه ی مواد سمی حاصل از سوخت وسایل حمل و نقل در حاشیه ی بزرگراه ها و در فرودگاه ها نیز برای رفع گرد و غبار و افزایش عمر موتور هواپیما ها  طراحی و اجرای کاشت چمن، چمن کاشته می شود .همچنینطراحی و اجرای چمن  برای جلوگیری از فرسایش خاک و یا جلوگیری از تبخیر زیاد، آب سطح زمین و برای تولید بیشتر اکسیژن و تهویه ی هوا به کار برده می شود.

چمن | اجرای چمن | انواع چمن

چمن کاری در باغ

طراحی فضای سبز

گاهی طراحان برای ایجاد تنوع و طراحی نو از از گیاهان غیر بومی در طراحی فضای سبز از طراحی و اجرای چمن  استفاده می کنند، که اکثرا این گونه طرح ها ناکام می مانند  شناخت و انتخاب گیاهان بومی هر منطقه برای استفاده در فضای سبز بسیار اهمیت دارد. همچنین طراحی و ساخت فضای سبز باید با روند توسعه ی شهر هماهنگ باشد.

چمن کاری

چمن کاری زمین فوتبال

برای آنکه چمن زمین های بازی و فوتبال از استحکام و دوام کافی برخوردار باشد، لازم است بذر و خاک متناسب با آب و هوای آن منطقه برای طراحی و اجرای چمن شناسایی و استفاده شودو باید اصول مهدنسی کاملا رعایت شود. همچنین برای حفظ مداوم کیفیت آن باید به طور مستمر چمن، را با انواع کود های مناسب و با کیفیت برند های معتبر متناسب با نیاز خاک و چمن تقویت کرد.

چمن کاری

چمن کاری

چمن کاری منازل

طراحی و اجرای چمن با توجه به میزان نور منزل باید بذر مناسب انتخاب شود. با کاشت چمن در ویلا های شخصی و رستوران های ویلایی، می توان برای محیط حسی مطبوع و دلنشین ایجاد کرد و همچنین باعث جذب مشتری بیشتری شد. با کاشت چمن در حیاط آپارتمان ها که محیطی امن برای بازی کودکان است، میتوان فضا را برای خانواده ها و کودکانشان دلپذیر و مناسب تر کرد .

1- چمن کاری فضای سبز شهر 

با طراحی و اجرای چمن در محیط پارک ها و فضای سبز به زیبایی آن ها افزوده شده و دلپذیر تر می شوند. همچنین با وجود طراحی و اجرای چمن در این فضا ها هنگام بازی و حرکت کودکان، گرد و غبار کمتری به هوا بلند می شود و چمن ها علاوه بر زیبایی در تصویه ی هوای آلوده ی شهر ها نیز نقش دارند.

2-تحليل خاک

تحلیل خاک یک فرایند مهم در باغبانی و طراحی و اجرای چمن استکه بابررسی و ارزیابی ویژگی های مختلف خاک ، اطلاعات اساسی برای بهبود کشاورزی و مدیریت بهینه منابع طبیعی فراهم میآورد. این تحلیل شامل اندازه گیری عناصر مغذی هم میشود.

در طراحی و اجرای چمن با افزودن مواد ارگانيک در مناطقي که خاک قابليت جذب و نگهداري آب را ندارد مي توان این قابلیت را افزایش داد.هرچند به علت بالا بودن دما، مواد ارگانیک در مدت کوتاهی خاصیت خود را از دست می دهند و دوام چندانی نخواهند داشت.لذا باید این مواد به صورت مستمر در طول سال به خاک افزوده شوند . اما با استفاده از گیاهان بومی دیگر نیازی به اصلاح مستمر خاک نیست.

شرکت سورن بام

شرکت سورن بام فعالیت خود را از سال 1389 در حوزه محوطه سازی آغاز کرده و با هدف گسترش فضای سبز میان فضای خاکستری شهری به یکی از معتبر ترین شرکت های حوزه طراحی و اجرای محوطه سازی تبدیل شده است. در شرکت سورن بام مهندسین و طراحان با تجربه ای وجود دارند که همواره می کوشند تا با استفاده از برترین طرح ها و متریال و مصالح با کمترین هزینه بهترین تجربه و لذت را برای افراد ایجاد کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با لایه ها و صفحات زهکشی بام سبز می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید.

برای مشاهده پروژه های اجرایی توسط مجموعه سورن بام می توانید اینستاگرام شرکت را به آدرس soren_bam  و فیسبوک و کانال تلگرام دنبال نمایید.

مقالات مرتبط
پروژه‌های فضای سبز سورن بام
با ما در ارتباط باشید