طراحی و اجرای آلاچیق چوبی

آلاچیق ، پرگولا

آنچه در این مقاله میخوانیم

اجرای آلاچیق چوبی

طراحی و اجرای آلاچیق چوبی ، آلاچیق فضایی است نیمه باز که عموما عملکردی استراحتی ، تفریحی در فضای باز دارد و معمولا به صورت چوبی یا فلزی می باشد . از آنجایی که در فضاهای سبز و محوطه سازی نیازمند فضایی برای استراحت و گفتگو داریم عموما از یک آلاچیق استفاده می کنیم تا در عین حفظ دید به محوطه و همچنین سایه ای ایجاد کند تا در آن فضای برای استراحت باشد .

طراحی و اجرای آلاچیق چوبی

طراحی و اجرای آلاچیق چوبی

طراحی و اجرای آلاچیق چوبی

برخی ها از آلاچیق به عنوان یک کافه دنج استفاده می کنند و افراد از دیدن آن لذت می برند و لحظاتی در آن سپری می کنند  آلاچیق های چوبی که به صورت کلبه می باشند را می توانی در هر قسمتی قرار دهیم و از آن استفاده کنیم . آلاچیق ها یا برای فضای مذکور به طور اختصاصی طراحی می شوند . در صورت امکان طراحی خوب آلاچیق ، فضایی مطلوب تر ایجاد خواهد شد . آلاچیق ها را می توانی در انواع مختلف اجرا کنیم مانند : آلاچیق چوبی ، آلاچیق فلزی آلاچیق های فلزی را می توانیم در هر آب و هوایی قرار دهیم و یک لایه ضد رنگ روی آن زده بشود تا از زنگ زدگی در اثر شرایط جوی آب و هوایی جلوگیری شود . آلاچیق های چوبی را هم می توانیم در جنگل ها با چوب های مخصوص جنگلی ساخت .

آلاچیق شیشه ایی

آلاچیق شیشه ایی

متریال های استفاده شده در آلاچیق چوبی

آلاچیق چوبی پیش از هر چیز نیاز به یک سازه دارد که این سازه از فلز و یا چوب است از آنجایی که آلاچیق چوبی در فضای باز استفاده می شود باید به یاد داشت که در صورت استفاده از فلز از رنگهای اپوکسی و یا رنگهای پوشش دریایی برای کاور کردن استفاده شود . بخش مهم آلاچیق چوبی ، سقف آن است که بسته به نوع طراحی از متریال های مختلف استفاده می شود . برای مثال در صورتی که سقف شیبدار است ، نیازمند آهن کشی است تا پوشش سقف شیبدار بر روی آن اجرا شود و در صورتی که سقف شیبدار نباشد  عموما در آلاچیق هایی با طراحی مدرن در بخش های سرپوشیده باید از فلاشینگ و در بخشهای نیمه باز می توان از ترموود استفاده کرد بخش بعدی دیواره آلاچیق است ، گاهی هیچ دیواره ای در کار نیست و صرفا بخش هایی از سازه در دیواره قرار دارند و گاهی نیز از دیوار سبز که توسط گیاه پوشیده شده استفاده می شود ، همچنین استفاده از چوب و شیشه نیز در دیواره آلاچیق چوبی کاربرد دارد .

طراحی و اجرای آلاچیق چوبی

طراحی و اجرای آلاچیق چوبی

 مواردی را هنگام طراحی و اجرای آلاچیق چوبی باید در نظر داشت  

اولین نکته همخوانی سبک دیزاین در آلاچیق و فضاهای اطراف است . هارمونی با ساختمانهای موجود و همچنین نوع باغ سازی و محوطه سازی از موارد ضروری است حفظ دید های مطلوب و حذف دید های نامطلوب از نکات دیگری است که باید مد نظر باشند و در آخر در نظر گرفتن کاربری های جانبی در طراحی و اجرای آلاچیق چوبی در صورت امکان است . برای مثال در نظر گرفتن کابینت  باربیکیو و شومینه و محصولات دکوراتیو محوطه همچنین نورپردازی ، کمک شایانی به بهتر شدن فضا خواهند کرد .

طراحی و ساخت آلاچیق فلزی

طراحی و ساخت آلاچیق فلزی

طراحی و اجرای آلاچیق چوبی در روف گاردن 

امروزه در اکثر خانه های آپارتمانی با ساخت فضای سبز بر روی بام خانه ها ، محیطی را ایجاد کرده اند تا دوستان و خانواده ساعاتی را در کنار هم باشند ، برای دور هم جمع شدن افراد بهترین گزینه آلاچیق می باشد ، می توانیم با طراحی و اجرای آلاچیق چوبی بر روی بام محیطی زیبا را ایجاد کنیم و مخاطبین ساعاتی را در کنار هم سپری کنند

طراحی و اجرای روف گاردن

طراحی و اجرای روف گاردن

طراحی و اجرای آلاچیق چوبی در محوطه سازی ویلا

اکثر خانه های ویلایی حیاط دار می باشند و برای زیبا سازی فضای محوطه می توانیم فضای سبز را ایجاد کنیم و در کنار آن دیگر المان ها را قرار دهیم ، با طراحی و اجرای آلاچیق چوبی در محوطه ویلا می توانیم قسمتی را برای استراحت اعضا فراهم کنیم و در کنار آن لحظاتی را در آرامش باشند .

طراحی و اجرای آلاچیق چوبی

طراحی و اجرای آلاچیق چوبی

 

1. کاربرد طراحی و اجرای آلاچیق چوبی   

طراحی و اجرای آلاچیق چوبی همانطور که از نام  آن مشخص است ، جنس استفاده شده در آن چوب می باشد معمولا در محیط دارای رطوبت و زپر باران استفاده از این نوع آلاچیق توصیه نمی شود اما این نکته به معنی غیر ممکن بودن اجرا آن نمی باشد ، امروزه شاهد آلاچیق های درختانی بسیاری در مناطق باران خیز می باشیم استفاده از آلاچیق های چوبی در جنگل هـا با به کارگیری درختان جنگلی با چوب های با دوام با استفاده از لایه های پلاستیکی که به صورت بی رنگ روی آنها قرار می گیرد محافظت می شود و اما این آلاچیق هـا  در مناطق گرم و خشک بسیار محبوب می باشد .

طراحی و اجرای روف گاردن

طراحی و اجرای روف گاردن

2.  اجرای نورپردازی در آلاچیق چوبی

نورپردازی آلاچیق چوبی به ایجاد یک فضای رمانتیک و دلپذیر در شب کمک می کند. همچنین می تواند برای اهداف ایمنی و امنیتی استفاده شود.

مراحل اجرای نورپردازی در آلاچیق چوبی به شرح زیر است:

  1. انتخاب چراغ های مناسب

اولین قدم انتخاب چراغ های مناسب برای آلاچیق چوبی است. چراغ ها باید برای استفاده در فضای باز ساخته شده باشند و در برابر شرایط آب و هوایی مقاوم باشند. همچنین باید نور کافی را برای تأمین روشنایی آلاچیق فراهم کنند.

انواع مختلفی از چراغ ها برای نورپردازی آلاچیق چوبی وجود دارد، از جمله:

  • چراغ های دیواری: این چراغ ها را می توان روی دیوارهای آلاچیق نصب کرد.
  • چراغ های سقفی: این چراغ ها را می توان روی سقف آلاچیق نصب کرد.
  • چراغ های زمینی: این چراغ ها را می توان در زمین اطراف آلاچیق نصب کرد.
  • چراغ های رشته ای: این چراغ ها را می توان در اطراف آلاچیق آویزان کرد.

  اجرای نورپردازی در آلاچیق چوبی 

  1. طراحی طرح نورپردازی

پس از انتخاب چراغ ها، باید یک طرح نورپردازی برای آلاچیق چوبی خود طراحی کنید. این طرح باید نور را به گونه ای توزیع کند که فضای آلاچیق را به طور یکنواخت روشن کند.

در هنگام طراحی طرح نورپردازی، باید به نکات زیر توجه کنید:

  • هدف از نورپردازی: آیا نورپردازی برای اهداف ایمنی، زیبایی یا هر دو مورد استفاده قرار می گیرد؟
  • اندازه آلاچیق: آلاچیق چوبی شما چقدر بزرگ است؟
  • موقعیت آلاچیق: آلاچیق چوبی شما در کجای حیاط یا باغ شما قرار دارد؟
  • میزان نور مورد نیاز: چقدر نور برای تأمین روشنایی آلاچیق شما لازم است؟
  1. نصب چراغ ها

پس از طراحی طرح نورپردازی، می توانید چراغ ها را نصب کنید. نصب چراغ ها معمولاً کار آسانی است و می توانید خودتان آن را انجام دهید.

در هنگام نصب چراغ ها، باید به نکات ایمنی زیر توجه کنید:

  • از ابزارهای مناسب استفاده کنید.
  • قبل از شروع کار، برق را قطع کنید.
  • از دستورالعمل های سازنده چراغ ها پیروی کنید.

ایده هایی برای نورپردازی آلاچیق چوبی

در اینجا چند ایده برای نورپردازی آلاچیق چوبی آورده شده است:

  • از چراغ های دیواری برای روشنایی مسیر ورودی به آلاچیق استفاده کنید.
  • از چراغ های سقفی برای روشنایی فضای داخلی آلاچیق استفاده کنید.
  • از چراغ های زمینی برای روشنایی فضای اطراف آلاچیق استفاده کنید.
  • از چراغ های رشته ای برای ایجاد یک فضای رمانتیک و دلپذیر استفاده کنید.

با استفاده از ایده های مناسب، می توانید نورپردازی زیبایی برای آلاچیق چوبی خود ایجاد کنید که فضایی دلپذیر و امن را در شب فراهم کند.

آلاچیق های چوبی زیبایی خود را دارا می باشند اما می توانیم با طراحی و اجرای نورپردازی هایی در کنار ستون ها و یا بر روی سقف آلاچیق زیبایی آلاچیق چوبی را در شب دوچندان کنیم.

69

ساخت آلاچیق چوبی

آلاچیق سازه ای مستقل با طراحی نیمه باز و باز است که با هدف قرار گرفتن در داخل باغ، باغ یا حیاط ساخته می شود. یکی از دلایل اهمیت دانستن مراحل ساخت آلاچیق ایجاد بهترین طرح و افزایش کاربری آن است. امروزه از این سازه به عنوان مکانی جذاب برای گذراندن، استراحت و گذراندن وقت با خانواده و دوستان استفاده می شود. برای ساخت آلاچیق باید تمام مراحل ساخت را به صورت بسیار دقیق انجام دهید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

از طرفی باید به مصالح به کار رفته در ساخت آلاچیق ها نیز توجه کرد. بنابراین، شما باید از مواد با کیفیت استفاده کنید. ترم وود به دلیل ظاهر زیبا و خواص مقاومتی بالا گزینه مناسبی برای ساخت آلاچیق چوبی می باشد.

مراحل ساخت آلاچیق چوبی

اولین مرحله در ساخت آلاچیق چوبی ساخت دیوارهای آن است که به 5 مرحله اصلی تقسیم می شود. اولین قدم ساختن پایه ها در اطراف آلاچیق است که قاب اصلی را می سازد. در واقع مرحله ساخت پی ها یکی از مهم ترین مراحلی است که در ساخت آلاچیق باید به آن توجه کنید.

مرحله اول؛ ستون های آلاچیق نصب کنید

ستون چوبی که هر کدام اندازه مشخصی دارند دور آن قرار داده شود. در این زمینه بهتر است مراقب باشید که اندازه های پایه ها یکسان باشد. زیرا حتی اگر کوچکترین تفاوتی وجود داشته باشد، نتیجه مطلوب نخواهد بود.

مرحله دوم؛ اتصال قطعات چوبی آلاچیق

مرحله دوم ساخت آلاچیق چوبی، اتصال تکه های چوب است. بعد از اینکه پایه های اصلی را نصب کردید، در 4 طرف آلاچیق، باید آنها را با استفاده از تکه های چوب به هم وصل کنید. با این کار قسمتی از اسکلت دیوار ساخته می شود.

ساخت آلاچیق چوبی

مرحله سوم؛کار گذاشتن پنجره های آلاچیق چوبی

در مرحله سوم ساخت آلاچیق ها باید ساخت آلاچیق های چوبی را با استفاده از شیشه های موجود ادامه دهیم. در این مرحله نوبت به استفاده از پنجره می رسد. موضوع مهمی که در این مرحله باید به آن توجه کنید تعیین محل قرارگیری پنجره ها است. زیرا پس از انجام این مرحله امکان تغییر مکان آنها وجود ندارد.

مرحله چهارم؛ سقف آلاچیق چوبی

برای ساختن یک آلاچیق کامل، سقف یکی از مهمترین قسمت هاست. ساخت این قسمت مهم از 2 مرحله تشکیل شده است. در این مرحله باید چوب ها را با در نظر گرفتن اسکلت اصلی ساختمان به هم وصل کنید. این شامل بخشی از سقف است.

مرحله پنجم؛ اتصال قطعات آلاچیق چوبی

در مرحله پنجم که آخرین مرحله ساخت قاب اصلی آلاچیق چوبی است، باید قطعه ساخته شده در مرحله قبل را به هم وصل کنیم. در پایان، ما یک آلاچیق نسبتاً کامل خواهیم داشت که تنها نوع آن برای ما شناخته شده است.

شرکت سورن بام

شرکت سورن بام فعالیت خود را از سال 1389 در حوزه محوطه سازی،بام سبز، روف گاردن،دیوار سبز طبیعی و دیوار سبز مصنوعی،اجرای انواع آبنما و فلارباکس آغاز کرده و با هدف گسترش فضای سبز میان فضای خاکستری شهری به یکی از معتبر ترین شرکت های حوزه طراحی و اجرای محوطه سازی تبدیل شده است. در شرکت سورن بام مهندسین و طراحان با تجربه ای وجود دارند که همواره می کوشند تا با استفاده از برترین طرح ها و متریال و مصالح با کمترین هزینه بهترین تجربه و لذت را برای افراد ایجاد کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با لایه ها و صفحات زهکشی بام سبز می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید. همچنین می توانید شرکت سورن بام را در اینستاگرام دنبال کنید

10 نظر در “طراحی و اجرای آلاچیق چوبی

  1. محسن گفت:

    طراحی و اجرای آلاچیق چوبی چقدر زمان می‌بره؟

    1. ادمین آلاچیق گفت:

      سلام وقت بخیر
      طراحی و اجرای آلاچیق چوبی 1هفته تا 10 روز زمان میبره. توجه داشته باشید که این روند بستگی به طرح مورد نظر شما هم دارد.

  2. لیلا احمدی گفت:

    طراحی و اجرای آلاچیق چوبی در شهرستان هم انجام می‌دید یا فقط تهران؟

    1. ادمین آلاچیق گفت:

      درود بر شما
      شرکت سورن بام آماده خدمت رسانی در تمامی نقاط ایران به شما عزیزان است، و هیچ محدودیت مکانی وجود ندارد.
      شما میتوانید با شماره های 09122155348 و 44277178 (021) در ارتباط باشید و از مشاور رایگان توسط متخصصین ماهر مجموعه بهره ببرید.

  3. نرگس مولایی گفت:

    برای طراحی و اجرای آلاچیق چوبی چقدر باید هزینه کرد؟

    1. ادمین آلاچیق گفت:

      وقت بخیر
      هزینه کلی برای طراحی و اجرای آلاچیق از 8 تا 15 میلیون شروع میشود.

  4. سورنا سالاری گفت:

    می‌خوام برای روف گاردن ویلای شمال آلاچیق چوبی ساخته بشه
    شما انجام می‌دید؟

    1. ادمین آلاچیق گفت:

      درود بر شما دوست عزیز
      بله. شرکت سورن بام که فعالیت خودش رو از سال 98 شروع کرده در زمینه طراحی و اجرای آلاچیق ، طراحی و اجرای فضای سبز، دیوار سبز،محوطه سازی و زیباسازی فضای منزل، اداره، ویلاـ روف گاردن و…
      میتوانید با شماره های 09122155348 و 44277178 (021) از مشاور رایگان توسط متخصصین ماهر مجموعه بهره ببرید.

  5. شادی گفت:

    برای کف سازی در طراحی و اجرای آلاچیق چوبی چه متریالی رو پیشنهاد می‌دید؟

    1. ادمین آلاچیق گفت:

      سلام
      پیشنهاد شرکت سورن بام به شما برای اجرای آلاچیق چوبی استفاده از چوب روسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پروژه‌های آلاچیق سورن بام

10 نظر در “طراحی و اجرای آلاچیق چوبی

  1. محسن گفت:

    طراحی و اجرای آلاچیق چوبی چقدر زمان می‌بره؟

    1. ادمین آلاچیق گفت:

      سلام وقت بخیر
      طراحی و اجرای آلاچیق چوبی 1هفته تا 10 روز زمان میبره. توجه داشته باشید که این روند بستگی به طرح مورد نظر شما هم دارد.

  2. لیلا احمدی گفت:

    طراحی و اجرای آلاچیق چوبی در شهرستان هم انجام می‌دید یا فقط تهران؟

    1. ادمین آلاچیق گفت:

      درود بر شما
      شرکت سورن بام آماده خدمت رسانی در تمامی نقاط ایران به شما عزیزان است، و هیچ محدودیت مکانی وجود ندارد.
      شما میتوانید با شماره های 09122155348 و 44277178 (021) در ارتباط باشید و از مشاور رایگان توسط متخصصین ماهر مجموعه بهره ببرید.

  3. نرگس مولایی گفت:

    برای طراحی و اجرای آلاچیق چوبی چقدر باید هزینه کرد؟

    1. ادمین آلاچیق گفت:

      وقت بخیر
      هزینه کلی برای طراحی و اجرای آلاچیق از 8 تا 15 میلیون شروع میشود.

  4. سورنا سالاری گفت:

    می‌خوام برای روف گاردن ویلای شمال آلاچیق چوبی ساخته بشه
    شما انجام می‌دید؟

    1. ادمین آلاچیق گفت:

      درود بر شما دوست عزیز
      بله. شرکت سورن بام که فعالیت خودش رو از سال 98 شروع کرده در زمینه طراحی و اجرای آلاچیق ، طراحی و اجرای فضای سبز، دیوار سبز،محوطه سازی و زیباسازی فضای منزل، اداره، ویلاـ روف گاردن و…
      میتوانید با شماره های 09122155348 و 44277178 (021) از مشاور رایگان توسط متخصصین ماهر مجموعه بهره ببرید.

  5. شادی گفت:

    برای کف سازی در طراحی و اجرای آلاچیق چوبی چه متریالی رو پیشنهاد می‌دید؟

    1. ادمین آلاچیق گفت:

      سلام
      پیشنهاد شرکت سورن بام به شما برای اجرای آلاچیق چوبی استفاده از چوب روسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در ارتباط باشید